Organisatie | Barendrecht |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling Wmo-adviesraad Barendrecht |
Citeertitel | Regeling Wmo-adviesraad gemeente Barendrechr |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vastgesteld en bekendgemaakt als onderdeel van het verzamelbesluit 'Regeling implementatie Wet elektronische bekendmaking 2012\ Burgemeester en College van burgemeester en wethouders'.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-06-2012 | nieuwe regeling | 26-06-2012 Blik op Barendrecht, 28-06-2012 | 344248 |
Het college van burgemeester en wethouders van Barendrecht;
Overwegende dat het wenselijk is ten behoeve van dé beleidsontwikkeling, uitvoering en evaluatie van de Wet maatschappelijke ondersteuning te beschikken over een adviesorgaan en dat artikel 12 van de Wet maatschappelijke ondersteuning bepaalt dat alvorens een voordracht tot vaststelling door de gemeenteraad wordt gedaan, het college van burgemeester en wethouders over het ontwerpplan advies vraagt aan de gezamenlijke vertegenwoordigers van de kant van vragers op het gebied van maatschappelijke ondersteuning;
Gelet op artikel 84 van de gemeentewet;
Vast te stellen de volgende: regeling Wmo-adviesraad Barendrecht;
ingesteld wordt een commissie van advies aan het college als bedoeld in artikel 84 van de gemeentewet en artikel 12 van de wet maatschappelijke ondersteuning, zijnde de Wmo-adviesraad.
Titel 3. Functies binnen de Wmo-adviesraad Artikel 6. Leden van de Wmo-adviesraad
Artikel 7. Voorzitter en secretaris
Het college kan, op voorstel van een tweederde meerderheid van de Wmo-adviesraad, gedurende de zittingsperiode besluiten de voorzitter uit diens functie te ontheffen, wanneer deze naar de mening van de Wmo-adviesraad onvoldoende functioneert. Een besluit tot ontheffing uit de functie vindt plaats nadat de voorzitter is gehoord door de verantwoordelijke portefeuillehouder.
Artikel 8, Taken, rechten en verplichtingen
De voorzitter van de Wrno-adviesraad heeft als taak het opstellen van de agenda, het bepalen van datum en tijdstip van de vergadering, het leiden van de vergadering, het namens de Wmo-adviesraad uitbrengen van adviezen, het zorgdragen voor een goede afhandeling van deze adviezen en het vertegenwoordigen van de Wmo-adviesraad naar buiten.
De ambtelijk secretaris heeft als taak het zorgdragen voor ondersteuning van en advisering aan de Wmo-adviesraad, opdat die zijn taak op een goede wijze kan uitvoeren. Concreet betekent dit het tijdig verzenden van de agenda en bijbehorende informatie, het maken van een verslag van de vergadering van de Wmo-adviesraad en het opstellen van het jaarverslag en het financtiele jaarverslag (jaarlijks váôr 1 april). Tevens stelt de ambtelijk secretaris, indien dit door de leden van de Wmo-adviesraad wordt gewenst, de adviezen van de Wmo-adviesraad op schrift en levert deze aan voor het college.
Het college neemt jaarlijks een budget op in de begroting ten behoeve van de Wmo-adviesraad. Dit budget is bestemd voor ondersteuning en deskundigheidsbevordering van de Wmo-adviesraad en voor het vergoeden van onkosten van de leden van de Wmo-adviesraad, zoals bijvoorbeeld telefoonkosten, papier en reiskosten.