Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Oldebroek

Mandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOldebroek
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening
CiteertitelMandaat-, volmacht-en machtigingsregeling
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 160, lid 1, onder e
  2. Gemeentewet, art. 171, lid 2
  3. Burgerlijk Wetboek, titel 3.3
  4. Algemene wet bestuursrecht, afdeling 10.1.1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

05-01-202101-01-202127-03-2021wijziging

03-11-2020

gmb-2021-1092

1045910
15-10-202005-01-2021wijziging

28-09-2020

gmb-2020-266020

30-11-201915-10-2020wijziging

12-11-2019

gmb-2019-290397

1019131
12-09-201830-11-2019wijziging

03-07-2018

digitaal Gemeenteblad, 11-09-2018

Geen.
01-09-201406-12-2014nieuwe regeling

26-08-2014

GVOP, 29-08-2014

Geen.
01-02-201030-11-2019nieuwe regeling

26-01-2010

HaH, 02-02-2010

Geen.

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening

Kenmerk: 1045910

 

Burgemeester en wethouder van de gemeente Oldebroek;

 

gelet op het gestelde in de Wet Milieubeheer, de Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek en het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek;

 

overwegende dat het uit oogpunt van effectiviteit en efficiency wenselijk is om een aantal bevoegdheden uit het uitvoeringsbesluit neer te leggen bij de teammanager Leefomgeving en deze de mogelijkheid te geven om indien nodig nader ondermandaat te verlenen aan de beleidsmedewerkers van het team Leefomgeving

 

overwegende dat volgens de in Oldebroek geldende mandaatsystematiek mandaat wordt opgenomen in een mandaatlijst, waarbij het mandaat wordt neergelegd bij de gemeentesecretaris, met ondermandaat aan de teammanager;

 

BESLUITEN:

 

 

 

1. de navolgende bevoegdheden uit het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek te mandateren aan de gemeentesecretaris met ondermandaat aan de teammanager Leefomgeving:

a. De aanwijzing van een woning die voor de toepassing van het uitvoeringsbesluit wordt gelijkgesteld met een niet grondgebonden woning, in de zin van artikel 1, onder h;

b. Het vaststellen en wijzigen van de afvalkalender in de zin van artikel 5, eerste lid;

c. Het bepalen van de tijden van openstelling in de zin van artikel 6, onder a;

d. Het beslissen op een verzoek van een gebruiker om meerdere minicontainers ter beschikking te stellen in de zin van artikel 8, onder o, niet zijnde een minicontainer voor medisch afval;

e. een gemarkeerde plaats aanwijzen, in de zin van artikel 9, onder b;

f. het bepalen dat afgeweken kan worden van de plaats van aanbieding, in de zin van artikel 9, onder c;

g. het verstrekken van een tweede afvalpas in de zin van artikel 14, onder h

h. aanwijzing van een locatie voor een inzamelvoorziening in de zin van bijlage 1 bij het besluit.

 

2. te bepalen dat voor de in het eerste lid genoemde mandaten nader ondermandaat verleend kan worden aan de beleidsmedewerkers van de afdeling Leefomgeving.

 

3. te bepalen dat dit besluit in werking treedt de dag na bekendmaking en terugwerkt tot 1 januari 2021.

 

 

Oldebroek, 3 november 2020

, burgemeester T.H. Haseloop-Amsing

, secretaris a.i. A. Doornbos.