Organisatie | Oldebroek |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandatering bevoegdheden Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening |
Citeertitel | Mandaat-, volmacht-en machtigingsregeling |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-01-2021 | 01-01-2021 | 27-03-2021 | wijziging | 03-11-2020 | 1045910 |
15-10-2020 | 05-01-2021 | wijziging | 28-09-2020 | ||
30-11-2019 | 15-10-2020 | wijziging | 12-11-2019 | 1019131 | |
12-09-2018 | 30-11-2019 | wijziging | 03-07-2018 digitaal Gemeenteblad, 11-09-2018 | Geen. | |
01-09-2014 | 06-12-2014 | nieuwe regeling | 26-08-2014 GVOP, 29-08-2014 | Geen. | |
01-02-2010 | 30-11-2019 | nieuwe regeling | 26-01-2010 HaH, 02-02-2010 | Geen. |
Burgemeester en wethouder van de gemeente Oldebroek;
gelet op het gestelde in de Wet Milieubeheer, de Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek en het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek;
overwegende dat het uit oogpunt van effectiviteit en efficiency wenselijk is om een aantal bevoegdheden uit het uitvoeringsbesluit neer te leggen bij de teammanager Leefomgeving en deze de mogelijkheid te geven om indien nodig nader ondermandaat te verlenen aan de beleidsmedewerkers van het team Leefomgeving
overwegende dat volgens de in Oldebroek geldende mandaatsystematiek mandaat wordt opgenomen in een mandaatlijst, waarbij het mandaat wordt neergelegd bij de gemeentesecretaris, met ondermandaat aan de teammanager;
1. de navolgende bevoegdheden uit het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening gemeente Oldebroek te mandateren aan de gemeentesecretaris met ondermandaat aan de teammanager Leefomgeving:
a. De aanwijzing van een woning die voor de toepassing van het uitvoeringsbesluit wordt gelijkgesteld met een niet grondgebonden woning, in de zin van artikel 1, onder h;
b. Het vaststellen en wijzigen van de afvalkalender in de zin van artikel 5, eerste lid;
c. Het bepalen van de tijden van openstelling in de zin van artikel 6, onder a;
d. Het beslissen op een verzoek van een gebruiker om meerdere minicontainers ter beschikking te stellen in de zin van artikel 8, onder o, niet zijnde een minicontainer voor medisch afval;
e. een gemarkeerde plaats aanwijzen, in de zin van artikel 9, onder b;
f. het bepalen dat afgeweken kan worden van de plaats van aanbieding, in de zin van artikel 9, onder c;
g. het verstrekken van een tweede afvalpas in de zin van artikel 14, onder h
h. aanwijzing van een locatie voor een inzamelvoorziening in de zin van bijlage 1 bij het besluit.
2. te bepalen dat voor de in het eerste lid genoemde mandaten nader ondermandaat verleend kan worden aan de beleidsmedewerkers van de afdeling Leefomgeving.
3. te bepalen dat dit besluit in werking treedt de dag na bekendmaking en terugwerkt tot 1 januari 2021.