Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Barendrecht

Bijlage bezoldigingsregeling vergoedingenlijst voor specifieke activiteiten

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Barendrecht
Officiële naam regelingBijlage bezoldigingsregeling vergoedingenlijst voor specifieke activiteiten
CiteertitelBijlage bezoldigingsregeling vergoedingenlijst voor specifieke activiteiten
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het besluit van 1 januari 2011.

De regeling treedt met terugwerkende kracht in werking op 1 januari 2012.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-08-201201-01-201201-04-2010nieuwe regeling

05-07-2012

Blik op Barendrecht, 02-08-2012

Onbekend.
10-08-201201-04-201210-08-2012intrekking

05-07-2012

Blik op Barendrecht, 02-08-2012

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

BIJLAGE BEZOLDIGINGSREGELING VERGOEDINGENLIJST VOOR SPECIFIEKE ACTIVITEITEN

Burgemeester en wethouders van Barendrecht;

 

b e s l u i t e n :

 

vast te stellen:   BIJLAGE BEZOLDIGINGSREGELING

              VERGOEDINGENLIJST VOOR SPECIFIEKE ACTIVITEITEN

Enig-artikel

FunctiebenamingVergoeding
Ambtenaar van de burgerlijke stand die geen dienstverband heeft met de gemeente of de werkzaamheden buiten bedrijfstijd uitvoertZie Rechtspositieregeling Buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand  
Gastheer€ 50 per huwelijksvoltrekking op werkdagen € 75 per huwelijksvoltrekking op zaterdagen  
Voorzitter algemene bezwarencommissie€ 164,52 per vergadering en eventuele reiskosten op basis van € 0,19 per km.  
Leden algemene bezwarencommissie€ 115,15 per vergadering en eventuele reiskosten op basis van € 0,19 per km.  

  

Dit vergoedingenbesluit treedt in werking op 1 januari 2012 en vervangt het besluit dat in werking is getreden op 1 januari 2011.

Ondertekening

Namens burgemeester en wethouders van Barendrecht, 5 juli 2012

De gemeentesecretaris,

 

Mevrouw mr. A.G. Knol

Historie

  • 1.

    Deze regeling is vastgesteld op 23 juli 1996.

  • 2.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord '97 tot '99 zijn de vergoedingen, exclusief de stembureau-vergoedingen, per 1 juni 1997 verhoogd met 3%  (advies­blad­num­mer 5106 van 23 september 1997).

  • 3.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord '97 tot '99 zijn de vergoedingen, exclusief de stembureau-vergoedingen, per 1 april 1998 verhoogd met 2,25%  (collegebesluit van 24 maart 1998).

  • 4.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 1999-2000 zijn de vergoedingen, exclusief de stembureauvergoedingen, per 1 april 1999 verhoogd met 2%  (collegebesluit van 21 september 1999).

  • 5.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 1999-2000 zijn de vergoedingen, exclusief de stembureau-vergoedingen, per 1 oktober 1999 verhoogd met 1%  (collegebesluit van 21 september 1999).

  • 6.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 1999-2000 zijn de vergoedingen, exclusief de stembureau-vergoedingen, per 1 augustus 2000 verhoogd met 1,5%  (collegebesluit van 18 juli 2000; adviesbladnr. 2310). Tegelijkertijd zijn de maandelijkse vergoedingen voor de raadsnotulist en de geneesheer komen te vervallen.

  • 7.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2000-2002 zijn de vergoedingen, exclusief de stembu­reau-vergoedingen, per 1 oktober 2000 verhoogd met 1,5%  (collegebesluit van 5 december 2000; adv.nr. 4521).

  • 8.

    Op 9 januari 2001 heeft het college besloten de compensatie voor de afschaffing van de overhevelingstoeslag toe te passen op de vergoedingen uit de bijlage van de bezoldigingsregeling met uitzondering van de stembureau-vergoedingen (adviesbladnummer 89).

  • 9.

    Op 23 januari 2001 heeft het college van burgemeester en wethouders de vergoeding van de buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand verhoogd (adviesbladnummer 213).

  • 10.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2000-2002 zijn de vergoedingen, exclusief de stembu­reau-vergoedingen, per 1 mei 2001 verhoogd met 3,3%  (collegebesluit van 1 mei 2001; adviesbladnr. 2932).

  • 11.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2002-2003 zijn de vergoedingen, exclusief de stembu­reau-vergoedingen, per 1 februari en 1 oktober 2002 verhoogd met respectievelijk 3% en 0,5% (collegebesluit van 23 juli 2002 adviesbladnr. 2781).

  • 12.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2003-2004 zijn de vergoedingen voor de buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand en de notulisten verhoogd met 2 % per 1 april 2003 (collegebesluit van 29 juli 2003 adviesbladnr. 2998).

  • 13.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2004-2005 zijn de vergoedingen voor de leden van de algemene bezwarencommissie verhoogd met 1% per 1 november 2005 (collegebesluit van 15 november 2005 adviesbladnr. 14681).

    De vergoedingen van de Babs-en en gastheren zijn niet geïndexeerd omdat deze worden vastgesteld door het Servicecentrum. De vergoedingen voor de leden van het stembureau worden separaat vastgesteld door Bestuurs- en publiekszaken en maken geen deel meer uit van deze vergoedingenlijst. Ook de notulisten worden niet meer vermeld in deze vergoedingenlijst omdat zij worden ingehuurd via uitzendbureaus.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2005-2007 zijn de vergoedingen voor de leden van de algemene bezwarencommissie verhoogd met 1,6% per 1 februari 2006 (collegebesluit van 31 januari 2006; adviesbladnr. 14681). De vergoedingen van de gastheren en buitengewone ambtenaren burgerlijke stand zijn niet geïndexeerd omdat deze door het Servicecentrum worden vastgesteld.

  • 14.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2005-2007 zijn de vergoedingen voor de leden van de algemene bezwarencommissie verhoogd met 0,8% per 1 februari 2007 (collegebesluit van 13 februari 2007; adviesbladnr. 1343). De vergoedingen van de gastheren en buitengewone ambtenaren burgerlijke stand zijn niet geïndexeerd omdat deze door het Servicecentrum worden vastgesteld.

  • 15.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2007-2009 zijn de vergoedingen voor de leden van de algemene bezwarencommissie verhoogd met 2,2% per 1 juni 2007 (collegebesluit van 8 april 2008; adviesbladnr. 42261). De vergoedingen van de gastheren en buitengewone ambtenaren burgerlijke stand zijn niet geïndexeerd omdat deze vergoedingen door het Servicecentrum worden vastgesteld.

  • 16.

    Naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardenakkoord 2007-2009 zijn de vergoedingen voor de leden van de algemene bezwarencommissie verhoogd met 2,2% per 1 juni 2008 (collegebesluit van 20 meil 2008; adviesbladnr. 46489). De vergoedingen van de gastheren en buitengewone ambtenaren burgerlijke stand zijn niet geïndexeerd omdat deze vergoedingen door het Servicecentrum worden vastgesteld.

  • 17.

    Op advies van Loga heeft het college op 13 januari 2009 de arbeidsvoorwaarden van de buitengewoon ambtenaar burgerlijke stand geregeld in een aparte rechtspositieregeling (adviesbladnummer 63275). Deze rechtspositieregeling is in werking getreden op 1 januari 2009.

  • 18.

    Op 17 augustus 2010 heeft het college (adviesbladnummer 196410) de salarisverhoging van 0,5% per 1 januari 2011 vastgesteld, (CAO sector Gemeenten 2009-2011). De vergoedingen voor de voorzitter en leden van de bezwarencommissie zijn geïndexeerd op basis van de algemene loonstijging uit de CAO voor gemeenteambtenaren.

  • 19.

    Op 5 juli 2012 heeft de gemeentesecretaris, namens het college (mandaat ID.76), besluit nummer 347035, de salarisverhoging van 1% per 1 januari 2012 vastgesteld (CAO sector Gemeente 2011-2012). De vergoedingen voor de voorzitter en leden van de bezwarencommissie zijn geïndexeerd op basis van de algemene loonstijging uit de CAO voor gemeenteambtenaren.