Organisatie | Uden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006 |
Citeertitel | Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006
geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
31-07-2006 | 17-05-2012 | Nieuwe regeling | 08-08-2006 Infopagina 16-08-2006 | College 08-08-2006 |
Reglement Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Uden 2006
Hoofdstuk 1 Inleidende bepalingen
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
derde : elke andere persoon of instelling of rechtspersoon dan een afnemer en de ingeschrevene.
Artikel 2. Verbanden met andere gemeentelijk registraties
Op grond van artikel 96 van de wet, met het oog op het met elkaar in verband brengen van verwerkingen van persoonsgegevens, worden in bijlage 1 de binnengemeentelijke afnemers en de aan hen systematisch te verstrekken gegevens genoemd.
Hoofdstuk 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie
Artikel 3. Rechtstreekse toegang tot de GBA
Rechtstreekse toegang tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben:
Artikel 4. Verstrekkingen van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers, die geen rechtstreekse toegang hebben tot de basisadministratie
Hoofdstuk 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens
Artikel 7. Doel van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
De bevolkingsadministratie heeft voor wat de aangehaakte gegevens betreft tot doel;
Artikel 8. Categorieën van personen van wie gegevens zijn opgenomen en de opgenomen gegevens
De bevolkingsadministratie bevat van de ingeschrevene en geregistreerden de aangehaakte gegevens zoals vermeld in bijlage 5 van dit reglement.
Artikel 9. Wijze van verkrijging
Aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie worden verkregen uit de basisadministratie of op aangifte van de burger.
Artikel 10. Rechtstreekse toegang tot aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie
Op de rechtstreekse toegang tot aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie is artikel 4 onder a en b van de verordening van overeenkomstige toepassing.
Rechtstreekse toegang tot de aangehaakte gegevens in de bevolkingsadministratie hebben de in bijlage 2 van dit reglement genoemde binnengemeentelijke afnemers, voor de aan hen opgedragen taken en voor wat de in de bijlage vermelde aangehaakte gegevens betreft.
Artikel 11. Verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Aan afnemers en derden kunnen op schriftelijk verzoek aangehaakte gegevens worden verstrekt.
De te verstrekken gegevens zijn ten behoeve voor de aan hen opgedragen taken vermeld in bijlagen 2 en 3 van dit reglement.
Artikel 12. Verwijdering van gegevens
Aangehaakte gegevens worden door de beheerder uit de bevolkingsadministratie verwijderd na een daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke.
De beheerder verwijdert deze gegevens binnen twaalf weken nadat het daartoe strekkend besluit van de verantwoordelijke is genomen.
De beheerder houdt van het verstrekken van aangehaakte gegevens als bedoeld in artikel 10 gedurende het jaar volgens op de verstrekking een protocol bij, voor zover aannemelijk is dat het achterwege laten daarvan het belang van de geregistreerde onevenredig schaadt.
Hoofdstuk 4 Overige bepalingen
Artikel 18. Terugmeldingsplicht
De in de artikelen 3, 4, 5 en 6 van de verordening bedoelde binnengemeentelijke afnemers zijn verplicht om aan de beheerder inlichtingen te verstrekken die van belang zijn voor de bijhouding van de basisadministratie. Zij doen van door hen geconstateerde afwijkingen, tussen gegevens die zij uit de bevolkingsadministratie krijgen en gegevens waarvan zij op andere wijze kennis hebben gekregen, mededeling aan de beheerder.
Het reglement ligt ter inzage bij de afdeling Levenszaken.
Aldus vastgesteld op 8 augustus 2006 in de openbare vergadering van het College van burgemeester en wethouders van Uden.
Hoofdstuk 1 Inleidende bepalingen 1
Hoofdstuk 2 Bepalingen met betrekking tot de basisadministratie 2
Hoofdstuk 3 Bepalingen met betrekking tot de aangehaakte gegevens 3
Bijlage 1 behorende bij artikel 2 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006
Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen van de verschillende binnengemeentelijke bestanden worden uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens systematisch verstrekt aan de in deze bijlage genoemde afdeling. Verstrekt wordt de algemene-, bijzondere-, administratieve- en verwijsgegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen wettelijk opgedragen taak.
Bijlage 2 behorende bij artikel 3 van het reglement persoonsgegevens Uden 2006
Rechtstreekse toegang tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens hebben de in deze bijlage genoemde ambtenaren en afnemers en uitsluitend de hiervoor geautoriseerde personen. Verstrekt worden de algemene, bijzondere, administratieve en verwijsgegevens, zoals beschreven in deze bijlage, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen opgedragen wettelijke taak. De geïmplementeerde autorisaties moeten overeenstemmen met de toegekende autorisaties en met de autorisaties zoals opgenomen in deze bijlage.
Eenmaal per jaar wordt gecontroleerd of de autorisaties overeenstemmen en wordt gerapporteerd aan het hoofd van de afdeling Levenszaken.
A. Ambtenaren van de afdeling Levenszaken
Door de beheerder aangewezen ambtenaren werkzaam bij de afdeling Levenszaken.
B. Binnengemeentelijke afnemers die rechtstreeks toegang hebben tot de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Telefonische verstrekking van gegevens aan binnengemeentelijke afnemers
De in deze bijlage genoemde binnengemeentelijke afnemers dienen voor het verkrijgen van informatie uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens in principe gebruik te maken van het raadpleegsysteem. Indien dit niet mogelijk is kunnen gegevens telefonisch worden verstrekt door de medewerkers van de afdeling Levenszaken. Het verstrekken van telefonische informatie moet echter zoveel mogelijk worden voorkomen en mag alleen aan die personen waarmee hierover afspraken zijn gemaakt. Bij onzekerheid over de identiteit van de verzoeker, moet de desbetreffende persoon worden teruggebeld na raadpleging van de interne telefoonlijst. Pas na vaststelling van de identiteit van de verzoeker kunnen de betreffende gegevens worden verstrekt.
Bijlage 3 behorende bij artikel 4 van het Reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006
Aan de in deze bijlage genoemde afnemers worden op verzoek systematisch gegevens uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens verstrekt die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de hen opgedragen wettelijke taak. Verstrekt worden algemene- ‘bijzondere-‘administratieve-, en verwijsgegevens. De opdrachten tot verstrekking worden gedaan door de frontoffice.
Afnemers welke via papieren gegevens ontvangen m.b.t. mutaties in de GBA
Bijlage 4 behorende bij artikel 5 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006
Personen en instanties waaraan en onder welke voorwaarden, met inachtneming van artikel 100 Wet GBA, gegevens kunnen worden verstrekt:
Bijlage 5 behorende bij artikel 8 van het reglement basisadministratie persoonsgegevens gemeente Uden 2006
De aangehaakt gegevens, die de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens bevat van de ingeschrevenen en de geregistreerden.
De aangehaakte gegevens ten aanzien van de ingezetene betreffen:
De aangehaakte gegevens ten aanzien van de geregistreerde betreffen: