Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Cromstrijen

Verordening werkgeverscommissie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieCromstrijen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening werkgeverscommissie
CiteertitelVerordening werkgeverscommissie
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, art 83 eerste lid, art 107 tot en met 107e, art 156

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-08-201201-01-2021Nieuwe regeling

20-03-2012

het Kompas, d.d. 17 augustus 2012, Gemeenteblad 2012/5

1230077

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening werkgeverscommissie

De raad van de gemeente Cromstrijen;

 

gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 tot en met 107e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit:

  • 1.

    Een werkgeverscommissie voor de griffie in te stellen.

  • 2.

    De heer J. Oudeman als voorzitter en de heren J.G. Stokman en F.M.P. Tuinder als leden van deze commissie benoemen voor de raadsperiode 2010 - 2014.

  • 3.

    Vast te stellen de ‘Verordening werkgeverscommissie':

 

 

ARTIKEL 1 Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie

  • 1.

    De werkgeverscommissie oefent het werkgeverschap uit ten aanzien van de griffie zoals die door de raad aan haar zijn gedelegeerd;

  • 2.

    Tot de bevoegdheid van de werkgeverscommissie behoren ook de voorbereiding en uitvoering van de overige tot het werkgeverschap van de raad behorende besluiten en regelingen;

ARTIKEL 2 Samenstelling werkgeverscommissie

  • 1.

    De werkgeverscommissie bestaat uit een voorzitter, bij voorkeur de plaatsvervangend voorzitter van de raad, en twee andere leden uit de raad, bij voorkeur afkomstig uit de coalitie en de oppositie;

  • 2.

    De leden van de werkgeverscommissie worden door de raad uit zijn midden benoemd voor de duur van de zittingsperiode van de raad.

  • 3.

    Het lidmaatschap van de werkgeverscommissie eindigt:

    • a.

      op eigen verzoek; het lid doet daarvan schriftelijk mededeling aan de raad; het ontslag gaat in als de opvolger door de raad is benoemd;

    • b.

      indien het lid aftreedt als lid van de raad;

    • c.

      indien de raad van oordeel is dat het lid niet langer geschikt is de functie van lid van de werkgeverscommissie te vervullen.

  • 4.

    De werkgeverscommissie kan de voorzitter van de raad als adviseur uitnodigen om in de vergadering van de werkgeverscommissie aanwezig te zijn en eventueel optreden als informant.

ARTIKEL 3 Taken voorzitter

1.De voorzitter draagt in ieder geval zorg voor:

het tijdig en periodiek bijeenroepen van de werkgeverscommissie;

het leiden van de vergaderingen;

het doen naleven van deze verordening;

het ondertekenen van de stukken en de besluiten die van deze commissie uitgaan, alsmede het zorg dragen voor de uitvoering van de besluiten van de werkgeverscommissie,

het fungeren als schakel tussen de werkgeverscommissie en de griffier als eerstverantwoordelijke voor de personele en organisatorische zaken van de griffie.

ARTIKEL 4 Ondersteuning van de commissie

1.De griffier staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de secretaris afspraken over ondersteuning.

ARTIKEL 5 Besluitvorming

  • 1.

    Besluiten worden genomen bij meerderheid van stemmen, uitgebracht door de leden zoals bedoeld in artikel 2;

  • 2.

    Besluiten worden alleen genomen indien in de vergadering meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.

ARTIKEL 6 Verslaglegging

1.De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.

ARTIKEL 7 Beslotenheid van vergaderingen

  • 1.

    De vergaderingen van de werkgeverscommissie worden in het belang als bedoeld in artikel 10, tweede lid, onder e of f van de Wet openbaarheid van bestuur in beslotenheid gehouden.

  • 2.

    De agenda, de stukken en de besluitenlijst zijn openbaar, tenzij de werkgeverscommissie beslist dat op grond van een belang, genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur, hierop of een deel daarvan geheimhouding moet worden gelegd.

  • 3.

    Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.

ARTIKEL 8 Vergaderfrequentie

1.De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en verder zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.

ARTIKEL 9 Verantwoording

1.De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.

ARTIKEL 10 Onvoorziene omstandigheden

In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.

ARTIKEL 11 Inwerkingtreding

1.Dit besluit treedt in werking op de dag volgende op die van zijn publicatie.

ARTIKEL 12 Citeertitel

1.Dit besluit kan worden aangehaald als 'Verordening werkgeverscommissie'.

Vastgesteld door de raad van de gemeente Cromstrijen in zijn openbare vergadering gehouden op 20 maart 2012,

de griffier,

de voorzitter,