Organisatie | Rotterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Aanwijzingsbesluit gebieden inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007 |
Citeertitel | Aanwijzingsbesluit gebieden SHD 2007 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | Gemeenteblad 2007-109 |
Gemeenteblad 2007-109
nadere regels inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007, art. 2, lid 2
Subsidieverordening Rotterdam 2005 (SvR 2005)
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2008 | 31-12-2009 | nieuwe regeling | 18-12-2007 Gemeenteblad, 2007-226 | voorstel directeur OntwikkelingsBedrijf Rotterdam 18 december 2007, OBR ECO/023553/2007 | |
01-01-2008 | nieuwe regeling | 18-12-2007 Gemeenteblad, 2007-226 | voorstel directeur OntwikkelingsBedrijf Rotterdam 18 december 2007, OBR ECO/023553/2007 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam,
Gelezen het voorstel van de directeur van het OntwikkelingsBedrijf Rotterdam d.d. 18 december 2007; OBR ECO/023553/2007;
gelet op artikel 2, tweede lid, van de nadere regels inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007;
overwegende dat het college gebieden kan aanwijzen waarop nadere regels inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007 van toepassing zijn;
Aanwijzingsbesluit gebieden inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007.
De volgende gebieden zijn de toepassingsgebieden, bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de nadere regels inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007:
a. Gebied 1. Deelgemeente Charlois:
De panden aan Hijkerveld 15-31 (oneven), 70-88 (even) en Brekelsveld 1-7 (oneven) worden “gesaneerd”.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 7 september 2004 door de deelraad van de deelgemeente Charlois vastgestelde visie “Wonen en winkelen in Zuidwijk”.
b. Gebied 2. Deelgemeente Delfshaven:
Aanvulling: In het gebied genaamd Loper 1 is het ook voor starters mogelijk om gebruik te maken van de regeling. Voorwaarde is dat het detailhandelsbedrijven in de sfeer van de woninginrichting en kunstnijverheid en –ambachtelijkheid en nieuwe concepten betreft.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 6 oktober 2000 door de deelraad van de deelgemeente Delfshaven vastgestelde “Ruimtelijke Economische Structuurvisie”.
c. Gebied 3. Deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek:
De panden aan de Peppelweg 131-149 (oneven) en 150-180 (even) worden “gesaneerd”.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan het vigerende Ruimtelijk Economische beleid, zoals vastgelegd door de deelraad van de deelgemeente Hillegersberg-Schiebroek.
d. Gebied 4. Deelgemeente Hoogvliet:
Aangrenzende panden aan de Wierse, Middenbaan-Noord en de Cloese met als gewenst gebruik “gemengd”; Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 14 november 2002 door de deelraad van de deelgemeente Hoogvliet vastgestelde “Structuurschets Stadshart’.
De dagelijkse detailhandel in de wijk Meeuwenplaat wordt geconcentreerd. Na opening van het nieuwe buurtsteunpunt maakt de detailhandelsfunctie van de Lengweg plaats voor dienstverlening en verzorging.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 9 februari 1999 door de deelraad van de deelgemeente Hoogvliet vastgestelde “Nota Detailhandelsstructuur Maasranden: D99.0212”.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 8 september 1998 door de deelraad van de deelgemeente Hoogvliet vastgestelde “Nota detailhandelsstructuur Hoogvliet-N.: D98.1368”.
e. Gebied 5. Deelgemeente Kralingen-Crooswijk:
Ondernemers komen alleen in aanmerking als ze zich voor 2002 hebben gevestigd in bovengenoemde panden en zich opnieuw gaan vestigen in winkelstraten passend binnen de vastgestelde ruimtelijk economische structuur binnen de gemeente Rotterdam.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 27 mei 2004 door de deelraad van de deelgemeente Kralingen-Crooswijk vastgestelde “Kralingen-Crooswijk: Visie en Plan van aanpak voorzieningenstructuur”.
f. Gebied 6. Deelgemeente Noord:
Panden die niet in aanmerking komen:
Voor beide uitsluitingen mogen ondernemers die deze bedrijfsruimtes gaan betrekken wel aanspraak maken op de regeling.
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan het vigerende Ruimtelijk Economische beleid, zoals vastgelegd door de deelraad van de deelgemeente Noord.
g. Gebied 7. Deelgemeente IJsselmonde
Aanvragen voor subsidie worden getoetst aan de gewenste Ruimtelijke Economische Structuur, zoals vastgelegd in de op 14 december 2006 door de deelraad van de deelgemeente IJsselmonde vastgestelde “Economische visie IJsselmonde”.
Artikel 2 Intrekking oude regeling
Het besluit Aangewezen gebieden subsidieregeling Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007 wordt ingetrokken.
Toelichting op Aangewezen gebieden inzake nadere regels inzake subsidieverlening Stimulering Herstructurering Detailhandel 2007.
In dit aanwijzingsbesluit wordt de gewenste ruimtelijk-economische structuur van de genoemde gebieden aangegeven. Als toetsingskader dienen bestuurlijk vastgestelde beleids- of bestemmingsplannen en anderszins bestuurlijk vastgesteld ruimtelijk-economisch beleid van de gemeente Rotterdam.
De subsidie bij verplaatsing wordt verleend op voorwaarde dat de subsidieontvanger, voor zover hij op het toekomstige gebruik van het bedrijfspand op de oorspronkelijke locatie invloed kan uitoefenen, ervoor zorgt dat in het betreffende bedrijfspand niet een onderneming wordt gevestigd die, gelet op de ruimtelijk-economische structuur van de desbetreffende wijk, als ongewenst moet worden beschouwd.