Organisatie | Aalsmeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beheerregeling gemeentelijke basisadministratie Aalsmeer 2012 |
Citeertitel | Beheerregeling gemeentelijke basisadministratie Aalsmeer 2012 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vervallen door de inwerkingtreding van de Wet basisregistratie personen.
De regeling is vervangen door de Beleidsregel beheer en toezicht basisregistratie personen gemeenten Amstelveen en Aalsmeer 2014 van 07-10-2014. Deze regeling is i.v.m. de centrumconstructie vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van gemeente Amstelveen.
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens, art. 14
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
06-07-2012 | 06-01-2014 | nieuwe regeling | 17-04-2012 Nieuwe Meerbode, 5-07-2012 | onbekend |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer,
Gelet op artikel 14 van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
Vast te stellen de navolgende beheerregeling gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens gemeente Aalsmeer 2012:
Hoofdstuk 1 ALGEMENE BEPALINGEN
audit: een controle als bedoeld in artikel 120 a van de Wet op de integriteit van de persoonsgegevens welke wordt uitgevoerd door een namens de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aangewezen auditinstelling. De audit bestaat uit onder andere een a-selecte steekproef van actuele en opgeschorte persoonslijsten. De omvang van de steekproef is afhankelijk van het inwonertal van de gemeente;
Daar waar in deze regeling over “hem” wordt gesproken, dient ook de vrouwelijke variant hieronder te worden verstaan.
Het afdelingshoofd Vergunningen, handhaving & dienstverlening is beheerder van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en in die hoedanigheid informatiebeheerder en privacybeheerder. Hij kan de taak van informatiebeheerder en privacybeheerder geheel of gedeeltelijk mandateren aan een of meer aan zijn ondergeschikte ambtenaren.
Hoofdstuk 3 HET INFORMATIEBEHEER
De informatiebeheerder adviseert de verantwoordelijke van de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens over de navolgende aspecten die voortvloeien uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens te weten:
Hoofdstuk 4 HET GEGEVENSBEHEER
De gegevensbeheerder is bevoegd in overleg met de applicatiebeheerder vanuit de in artikel 9 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven inzake de opname en bijhouding van gegevens in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.
Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van persoonslijsten van ingezetenen onderworpen aan een audit door een namens de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aangewezen auditinstelling.
De gegevensbeheerder voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen gericht op het welslagen van de eerder vermelde audit.
Hoofdstuk 6 HET APPLICATIEBEHEER
De applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor:
de technische afhandeling van de periodieke gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van een autorisatiebesluit van de Minister van Binnenlandse Zaken Koninkrijksrelaties, alsmede de systematische gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde procedurebeschrijving voor de gemeentelijke basisregistratie;
De applicatiebeheerder beslist - na overleg met de informatiebeheerder en de systeembeheerder- over gehele of gedeeltelijke inwerkingtreding van uitwijkprocessen zoals beschreven in de procedure uitwijk.
De privacybeheerder is verantwoordelijk voor:
de inhoudelijke afhandeling van de periodieke gegevensverstrekking die plaatsvindt op basis van een autorisatiebesluit van de Minister van Binnenlandse Zaken Koninkrijksrelaties, alsmede de systematische gegevensverstrekking die plaatsvindt op grond van de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens;
Hoofdstuk 8 HET KWALITEITSBEHEER
De kwaliteitsbeheerder is bevoegd in overleg met de applicatiebeheerder vanuit de in artikel 27 bedoelde verantwoordelijkheid de gegevensverwerkers aanwijzingen te geven inzake de opname en bijhouding van gegevens in de GBA.
Periodiek wordt de inhoudelijke kwaliteit van het bestand van de persoonslijsten van ingezetenen onderworpen aan een audit door een namens de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties aangewezen auditinstelling. De kwaliteitsbeheerder voorziet in een doorlopende kwaliteitssteekproef en de uitvoering van de daarmee samenhangende verbetermaatregelen gericht op het welslagen van de eerder vermelde audit.
Hoofdstuk 10 HET BEVEILIGINGSBEHEER
De beveiligingsbeheerder is verantwoordelijk voor het beheer van het Informatiebeveiligingsplan GBA.
De beveiligingsbeheerder is bevoegd om medewerkers van de cluster publiekszaken aanwijzingen te geven ten aanzien van beveiligingsvoorschriften, die voortvloeien uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens en het Informatiebeveiligingsplan GBA.
Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van 17 april 2012.
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer
w.g.
Bijlage 1. Aanwijzing van beheerfunctionarissen
Op grond van artikel 2 van de GBA-beheerregeling zijn de navolgende beheerfunctionarissen aangewezen:
Als informatiebeheerder is aangewezen dhr. J.A. Dunselman, hoofd afdeling Vergunningen, handhaving & dienstverlening.
Als zijn plaatsvervangers zijn aangewezen dhr. W.H.J. Walters, senior beleidsmedewerker Dienstverlening en dhr. P.M. Herscheid, senior beleidsmedewerker Dienstverlening.
Gegevensbeheer/applicatiebeheer
Als gegevensbeheerder is aangewezen dhr. J.A. Dunselman, hoofd afdeling Vergunningen, handhaving & dienstverlening.
Als zijn plaatsvervangers zijn aangewezen dhr. W.H.J. Walters, senior beleidsmedewerker Dienstverlening en dhr. P.M. Herscheid, senior beleidsmedewerker Dienstverlening
Als applicatiebeheerder GBA is aangewezen mevr. R. Molenaar-Cobelens applicatiebeheerder dienstverlening.
Haar plaatsvervanger is de heer P.M. Herscheid, senior beleidsmedewerker Dienstverlening.
Naast de gegevensbeheerder zijn tevens belast met het berichtenverkeer:
mevrouw M.Schijf-Boumans, medewerkster dienstverlening;
mevrouw T. Rademakers-Vreeken, medewerkster dienstverlening
mevrouw L. van den Ochtend, medewerkster dienstverlening
mevrouw G. van den Akerboom-Karssen, medewerkster dienstverlening
Als privacybeheerder is aangewezen de heer dhr. J.A. Dunselman, hoofd afdeling Vergunningen, handhaving & dienstverlening.
Als plaatsvervanger is aangewezen de heer P.M. Herscheid, senior Dienstverlening.
Als systeembeheerder is aangewezen dhr M. Hofman, medewerker afd. POI
Als zijn plaatsvervanger is aangewezen dhr. J. Wentholt, medewerker afd. POI
Als gegevensverwerkers worden alle medewerkers van het onderdeel Dienstverlening van de afdeling Vergunningen, handhaving & Dienstverlening aangewezen.
Als kwaliteitsbeheerder is aangewezen R. Molenaar-Cobelens, medewerkster afd. Dienstverlening
Als plaatsvervanger de heer P.M. Herscheid, senior beleidsmedewerker Dienstverlening.
Als beveiligingsbeheerder is mevr. M. Nascimento.
Het hoofd afdeling Vergunningen, handhaving & dienstverlening