Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college
CiteertitelUitvoeringsbesluit college 2012
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Reglement van orde college 2010

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

05-09-201211-12-2012Artikel 2

04-08-2012

n.v.t.

12INT04313
27-06-201205-09-2012nieuwe regeling

26-06-2012

-

12INT03109

Tekst van de regeling

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college;

besluit:

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder:

Artikel 2 Portefeuilleverdeling (collegebesluit 4 september 2012)

Bestuurszaken:Financiën en Grondzaken:Glastuinbouw en duurzaamheid:Ruimtelijke ordening:Wijkgericht werkenWelzijn, sociale zaken en zorg:
Bestuurlijke samenwerkingPlanning en controlAgro- economieRuimtelijke ordeningWijkgericht werkenWelzijnsbeleid en -voorzieningen
BurgerparticipatieFinancieel beleidGreenport (duurzaamheid, innovatie)StructuurvisieBrede school (in de wijk)Gezondheidsbeleid en –zorg (m.u.v.
BurgerzakenFinanciële administratieFES (incl. Oude Polder)Bouw- en woningtoezichtJeugd en jongeren:GGD- Zuid-Holland West)
Bezwaar en beroepTreasuryMobiliteit:BouwvergunningenJeugdzorgKunst & cultuur
OmbudsfunctieDeelnemingenMobiliteitsplanGroen, water en recreatie:Jeugd- en jongerenbeleid, -werk en voorzieningenMonumentenzorg
CommunicatieBelastingenAanleg van wegenRecreatiebeleidBeheer openbare ruimte:Vrijwilligersbeleid
HaaglandenBeheer grondexploitatiesOpenbaar vervoerRecreatieve voorzieningenBeheerplannenMantelzorg
Veiligheid:Welzijn, sociale zaken en zorg:Alternatieve vervoermiddelenToerismeOpenbare ruimteParticipatiebeleid
BrandweerGGD- Zuid-Holland WestParkeerbeleidWaterhuishoudingReiniging en afvalstoffenbeleidVolwassenenonderwijs
PolitieBeheer openbare ruimte:Onderwis:Ouderenbeleid:GladheidbestrijdingSociale voorzieningen
RampenbestrijdingLid AB en DB AvalexOnderwijsbeleidOuderenbeleid algemeenBegraafplaatsenOntwikkelingssamenwerking
Openbare ordeEconomieBasis- en voortgezet onderwijsSeniorenhuisvestingSport:Publiekszaken:
Handhaving vergunningenWerkgelegenheid (algemeen)Speciaal onderwijsWozoco’sSportbeleidDienstverlening front- en backoffice
MilieuhandhavingEconomische zakenLeerlingenvervoerWoonservicezonesSportaccommodatiesRegeldruk- en administratieve lastenverlichting
Integrale veiligheidBedrijvenloketLeerplicht (handhaving)Welzijn en participatieBreedtesportNatuur en milieu:
 Wonen:OnderwijsaccommodatiesToegankelijkheid openb. ruimteSportstimuleringNatuur- en milieubeleid
 Volkshuisvestingsbeleid WoonvisieZorgnetwerkenOuderenzorgZwembadMilieuprojecten
 WoonkwaliteitKinderopvang:Projecten:Bedrijfsvoering:Milieukwaliteit lucht en geluid
 Bouwprogramma’sKinderopvangEnergieneutrale gemeenteDigitaliseringMilieuvergunningen
 Duurzaam bouwenPeuterspeelzalenISV DelfgauwInformatiseringOmgevingsdienst Haaglanden
 Woonruimteverdeling(beleid)ProjectenGebiedsvisie DelfgauwAutomatiseringProjecten:
 Projecten:TuinderswegGroenzoneGeo-informatieISV Pijnacker- Noord
 AckersWoudeKomkommerwegRuyven-ZuidpolderPersoneel en organisatieKernwethouder voor:
 Pijnacker-ZuidOostelijke randweg PijnackerBalijbos en DobbeplasOrganisatieontwikkelingPijnacker (ten noorden van de Oostlaan/Westlaan)
 TuindershofRandweg NootdorpRuimte voor Ruimte (Katwijkerlaan, Oude Leede)Interne dienstverlening 
 Afronding ’s-Gravenhout/ Ypenburg/CraeyenburchN470Kernwethouder voor:Gemeentelijke huisvesting 
 JozefhuisAlcoholbeleidDelfgauw/ Overgauw/Oude LeedeProjecten: 
 De Groene WijdteKernwethouder voor: Nootdorp- Centrum 
 Pijnacker-CentrumPijnacker (ten zuiden van de Oostlaan/Westlaan) Oranjepark 
 Bedrijventerreinen  P&R terrein Pijnacker 
 Oostambacht  Klavertje 3 
 Boezem I en II  Kernwethouder voor: 
 Emerald  Nootdorp 
 Heron    

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

    • b.

      wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

    • c.

      wethouder de heer drs. N.A. Oudhof;

    • d.

      wethouder de heer H.P.G. van Alphen.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester drs. F.H. Buddenberg. wordt vervangen door wethouder de heer P.W.M.M. van Haagen;

  • b.

    wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen wordt vervangen door wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

  • c.

    wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond wordt vervangen door wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

  • d.

    wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine wordt vervangen door wethouder de heer drs. N.A. Oudhof;

  • e.

    wethouder de heer drs. N.A. Oudhof wordt vervangen door wethouder de heer H.P.G. van Alphen;

  • f.

    wethouder de heer H.P.G. van Alphen wordt vervangen door burgemeester drs. F.H. Buddenberg.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 4 juni 2012 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit college 2012”.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 26 juni 2012.

De secretaris, De burgemeester,

drs. J.P.R Woudstra drs. F.H. Buddenberg