Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Pijnacker-Nootdorp
Officiële naam regelingUitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college
CiteertitelUitvoeringsbesluit college 2012
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Reglement van orde college 2010

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

27-06-201205-09-2012nieuwe regeling

26-06-2012

-

12INT03109

Tekst van de regeling

Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;

gelet op artikel 1 van het Reglement van orde college;

besluit:

vast te stellen het volgende Uitvoeringsbesluit verantwoordelijkheidsverdeling college.

Artikel 1 Begripsbepalingen

In dit besluit wordt verstaan onder:

Artikel 2 Portefeuilleverdeling (collegebesluit 26 juni 2012)

Bestuurszaken:Financiën en Grondzaken:Glastuinbouw en duurzaamheid:Ruimtelijke ordening:Wijkgericht werken:Welzijn, sociale zaken en zorg:
Bestuurlijke samenwerkingPlanning en controlAgro-economieRuimtelijke ordeningWijkgericht werkenWelzijnsbeleid en –voorzieningen
BurgerparticipatieFinancieel beleidGreenport (duurzaamheid, innovatie)StructuurvisieBrede school (in de wijk)Gezondheidsbeleid en –zorg (m.u.v. GGD-Zuid-Holland West)
BurgerzakenFinanciële administratieFES (incl. Oude Polder)Bouw- en woningtoezicht Kunst & cultuur
Bezwaar en beroepTreasury BouwvergunningenJongeren:Monumentenzorg
OmbudsfunctieDeelnemingenMobiliteit: Jeugd- en jongerenbeleidVrijwilligersbeleid
CommunicatieBelastingenMobiliteitsplanGroen, water en recreatie:Jeugd- en jongerenwerkMantelzorg
HaaglandenBeheer grondexploitatiesAanleg van wegenRecreatiebeleidJeugd- en jongerenvoorzieningenParticipatiebeleid
  Openbaar vervoerRecreatieve voorzieningen Toerisme Volwassenenonderwijs
Veiligheid:Welzijn, sociale zaken en zorg:Alternatieve vervoermiddelenWaterhuishoudingBeheer openbare ruimte:Sociale voorzieningen
BrandweerGGD Zuid-Holland WestParkeerbeleid BeheerplannenOntwikkelingssamenwerking
Politie  Ouderenbeleid:Openbare ruimte 
RampenbestrijdingEconomie:Onderwijs:Ouderenbeleid algemeenReiniging (incl. Avalex)Publiekszaken:
Openbare ordeWerkgelegenheid (algemeen)OnderwijsbeleidSeniorenhuisvestingGladheidbestrijdingDienstverlening front- en backoffice
Handhaving vergunningenEconomische zakenBasis- en voortgezet onderwijsWozoco’sBegraafplaatsenRegeldruk- en administratieve lastenverlichting
MilieuhandhavingBedrijvenloketSpeciaal onderwijsWoonservicezones  
  LeerlingenvervoerWelzijn en participatieSport:Natuur en milieu:
Integrale veiligheidWonen:Leerplicht (handhaving)Toegankelijkheid openb. ruimteSportbeleidNatuur- en milieubeleid
 Volkshuisvestingsbeleid WoonvisieOnderwijsaccommodatiesOuderenzorgSportaccommodatiesMilieuprojecten
 WoonkwaliteitZorgnetwerken BreedtesportMilieukwaliteit lucht en geluid
 Bouwprogramma’s Projecten:SportstimuleringMilieuvergunningen
 Duurzaam bouwenKinderopvang en jeugd:Energieneutrale gemeenteZwembad 
 Woonruimteverdeling(beleid)JeugdgezondheidszorgISV Delfgauw Projecten:
  KinderopvangGebiedsvisie DelfgauwBedrijfsvoering:ISV-Pijnacker-Noord
 Projecten:PeuterspeelzalenGroenzoneDigitalisering 
 AckersWoude Ruyven-ZuidpolderInformatiseringKernwethouder voor:
 Pijnacker-ZuidProjecten:Balijbos en DobbeplasAutomatiseringPijnacker (ten noorden van de Oostlaan/Westlaan)
 TuindershofTuinderswegRuimte voor Ruimte (Katwijkerlaan, Oude Leede)Geo-informatie 
 Afronding ’s-Gravenhout/Ypenburg/CraeyenburchKomkommerweg Personeel en organisatie 
 JozefhuisOostelijke randweg PijnackerKernwethouder voor:Organisatieontwikkeling 
 De Groene WijdteRandweg NootdorpDelfgauw/Overgauw/Oude LeedeInterne dienstverlening 
 Pijnacker-CentrumN470 Gemeentelijke huisvesting 
 Bedrijventerreinen:    
 OostambachtKernwethouder voor: Projecten: 
 Boezem I en IIPijnacker (ten zuiden van de Oostlaan/Westlaan) Nootdorp-Centrum 
 Emerald  Oranjepark 
 Heron   P&R terrein Pijnacker Klavertje 3  
      
 Kernwethouder voor:  Kernwethouder voor: 
 Geen  Nootdorp 

Artikel 3 Vervanging van de burgemeester

  • 1.

    Bij afwezigheid wordt de burgemeester vervangen door wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen.

  • 2.

    Bij afwezigheid van de in het eerste lid genoemde wethouder wordt de burgemeester vervangen door één van de wethouders zoals hierna genoemd en in de daarbij aangegeven volgorde:

    • a.

      wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

    • b.

      wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

    • c.

      wethouder de heer drs. N.A. Oudhof;

    • d.

      wethouder de heer H.P.G. van Alphen.

Artikel 4 Onderlinge vervanging van portefeuillehouders bij afwezigheid

De onderlinge vervanging van de portefeuillehouders bij hun afwezigheid wordt als volgt geregeld, tenzij het college anders bepaalt:

  • a.

    burgemeester drs. F.H. Buddenberg. wordt vervangen door wethouder de heer P.W.M.M. van Haagen;

  • b.

    wethouder de heer. P.W.M.M. van Haagen wordt vervangen door wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond;

  • c.

    wethouder mevrouw drs. J.S. van Egmond wordt vervangen door wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine;

  • d.

    wethouder de heer drs. J.A. van Staalduine wordt vervangen door wethouder de heer drs. N.A. Oudhof;

  • e.

    wethouder de heer drs. N.A. Oudhof wordt vervangen door wethouder de heer H.P.G. van Alphen;

  • f.

    wethouder de heer H.P.G. van Alphen wordt vervangen door burgemeester drs. F.H. Buddenberg.

Artikel 5 Verantwoordelijkheid van de burgemeester en de andere portefeuillehouders

  • 1.

    De burgemeester is als voorzitter van het college verantwoordelijk voor:

    • a.

      de coördinatie en eenheid van het gemeentelijk beleid;

    • b.

      het als bestuurlijk procesmanager functioneren van het college en de individuele wethouders;

    • c.

      de kwaliteit van de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;

    • d.

      de verhouding tussen de gemeentelijke bestuursorganen.

  • 2.

    De portefeuillehouder is verantwoordelijk voor:

    • a.

      het geven van sturing aan de inhoudelijke beleidsvoorbereiding;

    • b.

      het in een inhoudelijke koers vertalen naar de organisatie van in het college behandelde strategische en tactische keuzevraagstukken;

    • c.

      de coördinatie en afstemming binnen zijn portefeuille;

    • d.

      het bestuurlijk procesmanagement in samenspraak met de burgemeester;

  • 3.

    De portefeuillehouder voert het overleg met de afdelingshoofden en overige ambtenaren die zijn betrokken bij de beleidsvoorbereiding.

  • 4.

    Indien meer dan één portefeuillehouder bij de beleidsvoorbereiding dient te worden betrokken, neemt de eerstverantwoordelijke portefeuillehouder het initiatief voor gezamenlijk overleg.

  • 5.

    De portefeuillehouder Financiën is verantwoordelijk voor de bestuurlijke informatievoorziening ten aanzien van het financieel en administratief beheer en voor het ontwikkelen van instrumenten om de administratieve organisatie te verbeteren en het scheppen van kaders en voorwaarden op het gebied van de administratieve organisatie.

Artikel 6 Inwerkintreding en citeertitel

  • 1.

    Dit Uitvoeringsbesluit treedt in werking op de eerste dag na vaststelling. Op dat moment vervalt het op 4 juni 2012 vastgestelde Uitvoeringsbesluit.

  • 2.

    Dit Uitvoeringsbesluit kan worden aangehaald als “Uitvoeringsbesluit college 2012”.

Ondertekening

Vastgesteld in de vergadering van 26 juni 2012.

De secretaris, De burgemeester,

drs. J.P.R Woudstra drs. F.H. Buddenberg