Organisatie | Vlaardingen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Regeling thuiswerken gemeente Vlaardingen |
Citeertitel | Regeling thuiswerken gemeente Vlaardingen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Personeel en organisatie |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-02-2012 | 01-01-2012 | nieuwe regeling | 31-01-2012 Gemeenteblad 2012-22, 08-02-2012 | VLD/2012/1870 |
Het college van de gemeente Vlaardingen Besluit gelet op artikel 125 Ambtenarenwet; gelet op artikel 160 van de Gemeentewet; na verkregen instemming van de Ondernemingsraad; tot vaststelling van de navolgende regeling en deze op te nemen in de arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Vlaardingen:
In deze regeling wordt verstaan onder: 1. Medewerker
De ambtenaar in de zin van artikel 1:1, eerste lid, onder a van de CAR.
Het college van burgemeester en wethouders.
Het door de medewerker op grond van de aanstelling verrichten van werkzaamheden vanuit de woning van de medewerker met toestemming van zijn leidinggevende.
De tijd waarop de medewerker arbeid verricht binnen de marges van de geldende bedrijfstijd.
Artikel 2 Thuiswerken toestaan
1. De leidinggevende kan met de medewerker afspraken maken om gedurende een vooraf bepaalde periode en/of op incidentele basis te mogen thuiswerken.
2. Het thuiswerken is geen recht van de medewerker.
3. Indien het thuiswerken door de leidinggevende wordt toegestaan gebruikt de medewerker hiervoor zijn persoonlijke middelen. De gemeente stelt geen faciliteiten beschikbaar.
Wanneer een leidinggevende en medewerker hebben afgesproken dat een medewerker structureel een deel van zijn werktijd thuis werkt, worden de afspraken vastgelegd.
Deze afspraken bestaan uit de volgende onderwerpen:
• de bereikbaarheid van de medewerker;
• de te verrichten werkzaamheden;
• de periode waarin de medewerker thuiswerkt;
• welke dag(en) en het aantal te werken uren dat de medewerker thuiswerkt.
Artikel 4 Toepasselijkheid regelingen
1. De medewerker die thuiswerkt werkt bij voorkeur de voor hem vastgestelde werktijd met in achtneming van verplichtingen uit de Arbeidstijdenwet en Arbeidsomstandighedenwet.
2. De regeling met betrekking tot ziekte en overwerk dienen door de medewerker in acht te worden genomen.
De leidinggevende kan beargumenteerd besluiten om de gemaakte afspraken rondom thuiswerken in te trekken als omstandigheden zich wijzigen.