Organisatie | Kollumerland en Nieuwkruisland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening tot wijziging van de "Verordening reiningingsheffing 2009" (3e wijziging) |
Citeertitel | Verordening tot wijziging van de "Verordening reiningingsheffing 2009" (3e wijziging) |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | financiën |
Wijzigingsverordening
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-11-2011 | wijziging, art. 5, 12 en tariefentabel Verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten 2009 | 10-11-2011 KollumerCourant, 23-11-2011 | FZBS-Financiën/DdeJ |
De Raad van de gemeente Kollumerland en Nieuwkruisland:
gelezen het voorstel van Burgemeester en wethouders van 26-09-2011;
gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdelen a en b, van de Gemeentewet en artikel 15.33 van de Wet Milieubeheer;
“Verordening tot wijziging van de “Verordening reinigingsheffingen 2009” ( 3e wijziging)
Vastgesteld worden de tarieven, zoals opgenomen in de als bijlage bij dit besluit gevoegde tarieventabel.
Artikel 9, lid 1. wordt als volgt gelezen: ‘In afwijking van artikel 9, eerste lid, van de Invorderingswet 1990 moeten de aanslagen worden betaald in drie gelijke termijnen waarvan de eerste vervalt één maand na dagtekening van het aanslagbiljet en elk van de volgende termijnen telkens één maand later’.
behorende bij de ‘Verordening reinigingsheffingen 2009’
Hoofdstuk 1 Maatstaf en tarieven afvalstoffenheffing
1.1 De belasting bedraagt per perceel, per belastingjaar: € 277,88
1.2 De belasting bedraagt per perceel, per belastingjaar, indien daarvan door één persoon gebruik wordt gemaakt: € 193,90
De bovenvermelde tarieven hebben betrekking op één grijze, één groene
en één blauwe container container met een inhoud van 240 liter én een
KCA-box. Tevens is via gemeentewege één knipkaart beschikbaar gesteld
1.3.1 De belasting als bedoeld in onderdeel 1.1. bedraagt voor elke volgende
extra container, voor normale afvalstoffen,van 240 liter
(bestemd voor huishoudelijke afvalstoffen): € 65,95
extra container, voor g.f.t-afvalstoffen: € 46,80
extra container voor partikulieren, bestemd voor papierafval, van 240 liter:€ 7,50
Hoofdstuk 2 Maatstaf en overige tarieven afvalstoffenheffing
van 2 m3, per keer (tarief is op basis van drie ‘knippen’) : € 24,60
2.1.2 Indien het tarief, zoals vermeld onder lid 1., niet in rekening wordt gebracht,
zijn drie knippen van de knipkaart (zoals aangegeven in Hoofdstuk 4
van deze tarieventabel) verschuldigd.
2.1.4 Voor de onder 2.1.3 bedoelde dienst is bovendien verschuldigd:
2.1.4.1 -voor ieder besteed uur, door een gemeentelijke medewerker: € 36,00
2.1.4.2 -voor ieder besteed uur, voor een gemeentelijk tractiemiddel van;
(voor indeling: zie bijgaand overzicht: ‘tractiemiddelen’)
Hoofdstuk 3 Maatstaf en tarieven reinigingsrechten
Onderstaande tarieven zijn exclusief BTW.
3.1 Het recht bedraagt per belastingjaar per container voor het beschikbaar stellen,
gebruikmaken dan wel ledigen van containers en het verwijderen van de
daarin verzamelde, (andere dan huishoudelijke) afvalstoffen:
3.1.1 voor een container met een inhoud van 240 liter;
ten behoeve van groente-, fruit-, en tuinafval: € 118,92 Excl. BTW
3.1.2 voor een container met een inhoud van 240 liter;
ten behoeve van normale afvalstoffen: € 148,60 Excl. BTW
3.2 Voor het achterlaten, door partikulieren, van banden op een
daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats, is
3.2.1 -autobanden (zonder velg): gratis
3.2.2 -autobanden (met velg),per stuk: € 8,20 (of 1 knip)
3.2.3 -vrachtautobanden, per stuk: € 8,20 (of 1 knip)
3.2.4 -tractorbanden, per stuk: € 16,40 (of 2 knippen)
3.3 Voor het ledigen van beer- of zinkputten, septictanks, en het verwijderen
van de daarin verzamelde afvalstoffen wordt verwezen naar 3.3.1. en 3.3.2
door een gemeentelijke medewerker: € 36,00 Excl. BTW
3.3.2 De werkzaamheden zoals vermeld onder 3.3 bedragen voor ieder
besteed uur van een gemeentelijk tractiemiddel;
-Tariefcategorie A: € 46,60 Excl. BTW
-Tariefcategorie B: € 25,90 Excl. BTW
-Tariefcategorie C: € 10,40 Excl. BTW
(voor indeling: zie bijgaand overzicht ‘tractiemiddelen’)
Het achterlaten van afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats, door particuliere huishoudingen is, op vertoon van een geldige knipkaart als bedoeld in de Notitie “Overlaadstation en grof huishoudelijk afval” (zoals vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders bij besluit van 11 november 2008), in combinatie met een geldig identiteitsbewijs gratis, tot een maximum van 6 knippen voor een éénpersoonshuishouden en van 12 knippen voor een meerpersoonshuishouden.