Organisatie | Zoetermeer |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de gemeenteraad van de gemeente Zoetermeer houdende regels omtrent de werkgeverscommissie Verordening werkgeverscommissie 2012 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie 2012’ |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-12-2017 | artikel 2 | 27-11-2017 | |||
22-06-2012 | 22-12-2017 | Nieuwe regeling | 11-06-2012 Postiljon, 21 juni 2012 | 2012-002401 |
Artikel 4 Ondersteuning van de commissie
De griffier of een door deze aan te wijzen functionaris staat de werkgeverscommissie terzijde, draagt zorg voor het secretariaat en maakt met het college of de gemeentesecretaris afspraken over ondersteuning.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7 Beslotenheid van vergaderingen
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
De werkgeverscommissie vergadert ten minste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt, met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
Toelichting op de verordening op de werkgeverscommissie 2012
De bevoegdheden van de werkgeverscommissie worden beperkt door het delegatiebesluit. Raadsvoorstellen ten aanzien van benoeming, schorsing en ontslag van de griffier, de vaststelling van de instructie voor de griffier, de vervanging van de griffier en de vaststelling van de organisatieverordening blijven voorbehouden aan de raad. Raadsbesluiten inzake bovengenoemde onderwerpen worden door de werkgeverscommissie voorbereid.
De verantwoordelijkheid voor de beoordeling van het functioneren van de griffie brengt met zich mee dat de werkgeverscommissie contact zal onderhouden met de gremia die door de griffie worden ondersteund (zoals het presidium, de raadsfracties, de auditwerkgroep en de werkgroep communicatie).
Daarnaast is, met name in dit verband, aan de voorzitter van de raad een rol van informant of adviseur toebedeeld.
Indien raadsleden klachten hebben over de griffie die niet in overleg met de griffier kunnen worden opgelost, is de werkgeverscommissie daarvoor het aanspreekpunt.