Organisatie | Sittard-Geleen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Submandaatbesluit waarnemend Manager Parkeren van ‘Parkeerservice/-beheer’ |
Citeertitel | Submandaatbesluit waarnemend Manager Parkeren van ‘Parkeerservice/-beheer’ |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | ondermandaat |
Geen
Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-06-2012 | 18-10-2012 | nieuwe regeling | 23-05-2012 Trompetter, 6 juni 2012. | n.b. |
Het hoofd van de afdeling Dienstverlening, J.A.M. Heesen
Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 en de Eerste wijziging van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2007 (hierna: Mandaatbesluit;
Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het hoofd van de afdeling Dienstverlening gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;
De waarnemend Manager Parkeren heeft voor ‘Parkeerservice/-beheer’ (productbegroting; product 6126 Parkeren) mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden
aanschaffen van goederen en diensten, kantoorartikelen en specifieke software producten en bijbehorende diensten, inclusief het akkoord tot betaling van facturen. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 50.000,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en het werkterrein van het team;
(onverwijld) mededeling doen aan het orgaan waarbij het bezwaar of beroep aanhangig is van het intrekken of wijzigen van het bestreden besluit dan wel het besluit na bezwaar en beroep tegen het niet nemen van een besluit conform artikel 6:20 Awb (artikel 6:18 lid 2 en lid 4 Awb, artikel 6:20 lid 3 en 5 Awb; Hoofdstuk 6 Awb ‘Algemene bepalingen over bezwaar en beroep’);
tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet.
De Vakspecialist Parkeren heeft mandaat ten aanzien van de volgende aangelegenheden
het aanschaffen van goederen en diensten. De bevoegdheid tot het geven van opdrachten geldt tot een bedrag van € 2.500,- exclusief BTW en dient in overeenstemming te zijn met het gemeentelijk aanbestedings- en inkoopbeleid, de productbudgetten en binnen het werkterrein van operationeel parkeerbeleid en parkeerbeheer;
tenzij bij wet anders is bepaald of de aard van die bevoegdheid zich in een specifiek geval daartegen verzet. Onder het begrip ‘diensten’ is het inhuren van derden uitgezonderd.
Het akkoord tot betaling is een bevoegdheid van de Manager Parkeren
De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:
“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,
gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde*),
Artikel 3. Uitgezonderde besluiten
In afwijking van artikel 1 dient, alvorens wordt besloten, inhoudelijke afstemming plaats te vinden met het afdelingshoofd over de volgende besluiten:
Artikel 4. Afwezigheid/ontstentenis
In geval van afwezigheid of ontstentenis van de (onder)gemandateerde functionaris, wordt deze door een andere aanwezige teamleider of het afdelingshoofd vervangen.
De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:
Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het eerder (26-01-2009) vastgestelde submandaat tussen het afdelingshoofd Dienstverlening en de teamleider Frontoffice Dienstverlening, tijdelijk waarnemend teamleider Vergunningen voor het onderdeel ‘Parkeerservice/-beheer’ getrokken.