Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bergen op Zoom

ALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING VASTGOED & PROJECTEN 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBergen op Zoom
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING VASTGOED & PROJECTEN 2012
CiteertitelAlgemeen Ondermandaatbesluit Afdeling Vastgoed & Projecten 2012
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpGemeentelijke Organisatie (intern)

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht
  2. Gemeentewet
  3. Algemeen mandaatbesluit
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

13-02-201213-02-201220-02-2018nieuwe regeling

29-03-2012

Bergen op Zoomse Bode, d.d. 13-05-2012

RE-0000353

Tekst van de regeling

Intitulé

ALGEMEEN ONDERMANDAATBESLUIT AFDELING VASTGOED & PROJECTEN 2012

De afdelingsmanager vastgoed en projecten

Gelet op het Algemeen Mandaatbesluit;

Gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat het uit een oogpunt van efficiency en een betere dienstverlening aan de burgers wenselijk is bepaalde bevoegdheden op te dragen aan medewerkers;

besluit:

  • I.

    Ondermandaat te verlenen aan de tot de afdeling behorende medewerkers voor de uitoefening van de bevoegdheden, vermeld op de bij dit besluit behorende lijst met mandaten;

  • II.

    Het ondermandaat van 2 augustus 2010 in te trekken

  • III.

    Te bepalen dat dit ondermandaatbesluit met terugwerkende kracht in werking treedt op 13 februari 2012.

Bergen op Zoom , 29 maart 2012

Afdelingsmanager Vastgoed & Projecten

C.Kaijser

 

Ondermandaat aan teammanager Vastgoed

Vastgoed

  • 1

    Het afhandelen van schriftelijke, telefonische en mondelinge klachten en verzoeken om informatie over het functioneren en het onderhoud van gemeentelijke panden;

  • 2

    Het verrichten van handelingen, treffen van voorzieningen en het afwikkelen van beschikkingen zoals hieronder omschreven en met inachtneming van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het voortgezet onderwijs, delen I en II en de gemeentelijke verordening voorzieningen huisvesting onderwijs (nader te noemen: huisvestingsverordening) zoals die vanaf en na 1 januari 1997 (zullen) luiden:

    • a.

      behandeling van aanvragen/voorstellen (waaronder coordinatie, voorbereiding, beoordeling en toetsing inhoud en voeren van overleg met betrekking tot aanvragen/voorstellen) om (tijdelijke) voorzieningen in de huisvesting, incl. (het voorstel tot) medegebruik, (het voorstel tot) vordering en (ver)huur dan wel beëindiging daarvan ingevolge de huisvestingsverordening;

    • b.

      uitwerken en afwikkelen incl. het verlenen van subsidievoorschotten, van beschikkingen, die voortvloeien uit de hiervoor onder a) bedoelde aanvragen of voorstellen voor zover zich geen ingrijpende wijziging van feiten en omstandigheden heeft voorgedaan ten opzichte van feiten en omstandigheden ten tijde van de vaststelling van het huisvestingsprogramma en ook overigens geen weigeringsgronden aanwezig zijn;

    • c.

      onder het hiervoor onder a) bedoelde overleg valt niet het bestuurlijk overleg met betrekking tot het huisvestingsprogramma en overzicht, omschreven in de huisvestingsverordening, het op overeenstemming gericht overleg met betrekking tot de wijziging van de huisvestingsverordening en het overleg gericht op alsmede het vragen van advies aan de Onderwijsraad, met inbegrip van het vaststellen van de verslagen van dergelijk overleg;

  • 3

    Het vaststellen van de geactualiseerde capaciteitsbepaling schoolgebouwen voor het primair en voortgezet onderwijs zoals bedoeld in de Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs.

  • 4

    Het indienen van aanvragen om diverse vergunningen en subsidies ten behoeve van het onderhoud van gemeentelijk vastgoedbezit inclusief de administratieve afhandeling daarvan.

     

Vervangingsregeling

Bij afwezigheid van de teammanager Vastgoed wordt deze vervangen door de accountmanagers vastgoed voor wat betreft de bevoegdheden genoemd onder 1 en 4 en door de accountamanager onderwijshuisvesting voor wat betref de bevoegdheden genoemd onder 2 en 3.