Organisatie | Brielle |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening van de griffie |
Citeertitel | Organisatieverordening van de griffie van de gemeente Brielle |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | rechtspositie griffie |
geen
Gemeentewet, art. 107e, eerste lid
geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-04-2012 | nieuwe regeling | 10-04-2012 Briels Nieuwsland, 2012 - nr. 16 | stafafdeling bzm |
In deze verordening wordt verstaan onder:
griffier: de op grond van artikel 107 Gemeentewet door de raad benoemde functionaris;
griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit de griffier en de onder zijn verantwoordelijkheid functionerende ambtenaren;
werkgeverscommissie: een door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde commissie waaraan de werkgeversfunctie van de griffie(r) is gedelegeerd.
Artikel 2 Organisatiedoelstellingen en formatie
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
De griffier kan dienstverleningsovereenkomsten afsluiten met het college of de secretaris voor het gebruik van de binnen de collegeorganisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting.
Artikel 7 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie.