Artikel 1. Algemene criteria
- -
de trouwlocatie is goed toegankelijk voor mindervalide bezoekers
- -
de trouwlocatie is naar algemene maatstaven aanvaardbaar
- -
de trouwlocatie is niet in strijd met de goede zeden
- -
de eigenaar/beheerder geeft de mogelijkheid tot het sluiten van alle huwelijken en discrimineert niet naar geslacht, sekse en/of godsdienst
- -
de trouwlocatie moet bij meer dan 50 personen beschikken over een geldige gebruiksmelding in het kader van brandveiligheid.
- -
De locatie dient te beschikken over de benodigde vergunningen in verband met de openbare orde en veiligheid
- -
de veiligheid van de aanwezigen plus omgeving dient gewaarborgd te zijn
- -
de trouwlocatie moet voldoen aan de algemene eisen van openbare orde en veiligheid
- -
de trouwlocatie is een gebouw; een tuin of terras dat aansluitend aan de trouwzaal is gelegen kan aangemerkt worden als een verlenging van het gebouw
- -
tijdens de plechtigheid in de tuin of het terras moet het gebouw als uitwijklocatie beschikbaar zijn en blijven
- -
de locatiebeheerder/-eigenaar/-gebruiker moet medewerking verlenen aan een vooronderzoek van een medewerker van de gemeente
- -
de eigenaar/beheerder gaat akkoord met de gestelde criteria
Artikel 2. Logistieke criteria
- -
de trouwlocatie is voldoende verlicht en verwarmd
- -
de trouwlocatie beschikt over een kleedruimte voor de ambtenaar van de burgerlijke stand
- -
de trouwlocatie beschikt over goede en voldoende sanitaire voorzieningen
- -
bij de trouwlocatie moeten voldoende parkeerfaciliteiten aanwezig zijn. De aankomst en het vertrek van het bruidspaar en het gevolg mag het verkeer niet hinderen
Artikel 3 Specifieke criteria voor een permanent aangewezen trouwlocatie
- -
de locatie heeft een bepaalde uitstraling, die uniek en exclusief genoemd kan worden
- -
de trouwlocatie moet een kwalitatief alternatief zijn voor de reeds bestaande trouwlocaties
- -
De locatie heeft een permanent karakter
- -
de gemeente voert de agenda van de huwelijksvoltrekkingen en wijst de trouwambtenaren aan
- -
De eigenaar/beheerder van de locatie moet voldoen aan alle van toepassing zijnde regelgeving (bv. Bestemmingsplan)
Artikel 4 Specifieke criteria voor een éénmalige aanwijzing als trouwlocatie
- -
de locatiebeheerder/-eigenaar/-gebruiker moet schriftelijk verklaren in te stemmen met de eenmalige aanwijzing van de locatie als trouwlocatie
- -
de verantwoordelijkheid voor de benodigde vergunningen en/of verzekeringen ligt bij de locatiebeheerder/-eigenaar/-gebruiker
Artikel 5 Overige criteria
- -
de eigenaar/beheerder vrijwaart de gemeente van eventuele schadeaanspraken wanneer de locatie niet, niet tijdig of niet volledig beschikbaar is voor het bruidspaar
- -
de gemeente is niet aansprakelijk voor gedurende en na de huwelijksvoltrekking ontstane schade of letsel aan personen of goederen waaronder tevens begrepen de trouwlocatie of haar inrichting
- -
het verzoek om een locatie als huwelijkslocatie aan te wijzen wordt uiterlijk zes weken voor de huwelijksdatum schriftelijk ingediend.
Artikel 6 Slotbepaling
- -
deze beleidsregels treden in werking met ingang van de dag na bekendmaking daarvan
- -
deze beleidsregels worden aangehaald als: beleidsregels criteria trouwlocaties gemeente Veldhoven