Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Veldhoven

Deelverordening Vrouwenorganisaties

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Veldhoven
Officiële naam regelingDeelverordening Vrouwenorganisaties
CiteertitelDeelverordening Vrouwenorganisaties
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene Subsidie Verordening Veldhoven, art. 2, art. 5, art. 8

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

05-04-201203-01-2013Nieuwe regeling

27-03-2012

De Ahrenberger, 04-04-2012

12.022

Tekst van de regeling

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

In deze deelverordening wordt verstaan onder:

  • a.

    Algemene subsidieverordening: de Algemene Subsidie Verordening Veldhoven.

  • b.

    College: het college van burgemeester en wethouders van Veldhoven.

  • c.

    Verevening: gedurende drie jaren (periode: 2013-2015) wordt het niveau van het jaarlijkse subsidiebedrag, zoals verstrekt voor de inwerkingtreding van deze verordening (ijkjaar: 2012), in evenredige, jaarlijkse stappen naar het niveau van het subsidiebedrag ingevolge artikel 4 lid 1 van deze deelverordening gebracht.

Artikel 2 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen

  • 1. Subsidie kan worden verstrekt aan instellingen die activiteiten organiseren die gericht zijn op de persoonlijke vorming, de participatie en zelfredzaamheid van vrouwen (leden en/of andere deelnemers) in Veldhoven.

  • 2. Om in aanmerking te komen voor subsidie, moet een instelling:

    • a.

      minimaal 40 leden hebben;

    • b.

      minimaal één openbaar toegankelijke thema-activiteit organiseren;

    • c.

      activiteiten organiseren die zijn gericht op de persoonlijke vorming, de participatie en zelfredzaamheid van vrouwen (leden en/of andere deelnemers) in Veldhoven;

    • d.

      aantonen specifieke aandacht te besteden aan de integratie van allochtone vrouwen in Veldhoven.

Artikel 3 Weigeringsgronden

Onverminderd het bepaalde in de artikelen 9 en 10 van de Algemene subsidieverordening kan de subsidie worden geweigerd indien de activiteiten, naar het oordeel van het college, geen waardevolle aanvulling betekenen op het aanbod van activiteiten van de reeds gesubsidieerde instellingen op dit terrein.

Artikel 4 Berekening van de subsidie

  • 1.

    De jaarlijkse subsidie voor vrouwenorganisaties bestaat uit een bedrag per lid van € 7,81.

  • 2.

    Het ijkjaar voor het bepalen van het ledenaantal is het jaar waarin de aanvraag om subsidie is ingediend ingevolge artikel 8 van de Algemene subsidieverordening.

  • 3.

    Voor vrouwenorganisaties waarmee ten tijde van de inwerkingtreding van deze deelverordening al een subsidierelatie bestond, geldt het volgende:

    Indien het subsidiebedrag per jaar voor de inwerkingtreding van deze deelverordening afwijkt van het subsidiebedrag dat volgt uit de in lid 1 van dit artikel opgenomen berekeningswijze, geldt in afwijking van het in lid 1 bepaalde dat gedurende drie jaren een verevening wordt toegepast bij de berekening van het bedrag van de jaarlijkse subsidie.

Artikel 5 Verplichtingen

Het college is bevoegd om verplichtingen aan de beschikking tot subsidieverlening te verbinden.

Artikel 6 Slotbepalingen

  • 1. De “Deelverordening vrouwenorganisaties”, behorende bij en deel uitmakende van de “Subsidieverordening Welzijn Veldhoven 2012” wordt per 1 januari 2013 ingetrokken.

  • 2. Deze deelverordening treedt in werking op de 1e dag na die van bekendmaking.

  • 3. Deze deelverordening is van toepassing op subsidies die betrekking hebben op het jaar 2013 en verder.

  • 4. De regeling wordt aangehaald als: Deelverordening Vrouwenorganisaties.