Organisatie | Hulst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Reglement burgerlijke stand gemeente Hulst |
Citeertitel | Reglement burgerlijke stand gemeente Hulst |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-01-2003 | 01-01-2003 | 01-04-2012 | Nieuwe regeling | 14-01-2003 Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad, 2003 | AV/ |
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hulst;
gelet op het bepaalde in artikel 16, Boek I van het Burgerlijk Wetboek en de artikelen 1 tot en met 4 van het Besluit burgerlijke stand 1994;
het reglement houdende bepalingen ten aanzien van de ambtenaren van de burgerlijke stand, de buitengewone ambtenaren van de burgerlijke stand en de openstelling van het bureau burgerlijke stand.
Artikel 2 Ambtenaar van de burgerlijke stand, buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand
De ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voor een in het benoemingsbesluit te bepalen periode benoemd. Deze periode is maximaal het tijdvak gedurende hetwelk de ambtenaar in dienst is van de gemeente en werkzaam is bij de sector Samenleving, afdeling Welzijn, Onderwijs en Bevolking, team Bevolking.
Het afdelingshoofd Welzijn, Onderwijs en Bevolking is belast met de dagelijkse leiding over het team Bevolking c.q. de ambtenaren van de burgerlijke stand en de buitengewoon ambtenaren van de burgerlijke stand.
De balie van de sector Samenleving, afdeling Welzijn, Onderwijs en Bevolking, team Bevolking is voor het publiek geopend:
op beide locaties genoemd in artikel 4 lid 1 van dit reglement voor het voltrekken van huwelijken, het registreren van partnerschappen of omzetten van een huwelijk in een partnerschap / partnerschap in een huwelijk (met ceremonie) op maandag tot en met zaterdag van 09.00 - 12.00 uur en van 13.00 - 16.00 uur.
voor overige werkzaamheden locatie Hulst als bedoeld in artikel 4 lid 1:maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 09.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur. Op woensdag 09.00 - 12.00 uur en 13.00 - 20.00 uur.voor overige werkzaamheden locatie Kloosterzande als bedoeld in artikel 4 lid 1:
maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag van 09.00 - 12.00 uur en 13.00 - 16.00 uur. Op donderdag 09.00 - 12.00 uur en 13.00 - 20.00 uur.
De loketten van de sector Samenleving, afdeling Welzijn, Onderwijs en Bevolking, team Bevolking zijn gesloten indien de in lid 1 vastgestelde openstelling samenvalt met algemeen erkende of daarmee gelijk gestelde feestdagen in de zin van artikel 3 van de Algemene Termijnenwet of andere door het college van Burgemeester en Wethouders aangewezen dagen waarop het bureau niet of slechts gedeeltelijk is geopend.
De loketten van de sector Samenleving, afdeling Welzijn, Onderwijs en Bevolking, team Bevolking zullen op verzoek van een belanghebbende, gedaan aan het college van burgemeester en wethouders, worden geopend op zaterdag, zondag en de andere dagen dat het loket gesloten is, indien de belanghebbende aantoont dat met de te verrichten werkzaamheden niet kan worden gewacht tot de eerstvolgende openstelling van het loket.