Organisatie | Sint Maarten |
---|---|
Organisatietype | Koninkrijksdeel |
Officiële naam regeling | MINISTERIËLE REGELING ter uitvoering van artikel 14, tweede lid, van de Landsverordening funderend onderwijs betreffende regeling van het schoolontwikkelingsplan in het funderend onderwijs |
Citeertitel | Regeling voorschriften schoolontwikkelingsplan funderend onderwijs |
Vastgesteld door | Minister van Onderwijs_x002C_ Cultuur_x002C_ Jeugd en Sport |
Onderwerp | onderwijs |
Eigen onderwerp |
De oorspronkelijke regeling is ondertekend op 6 januari 2009, gepubliceerd in P.B. 2009, no. 3, en in werking getreden op 24 januari 2009.
Zie www.overheid.nl voor de historie van deze regeling vóór 10-10-10 via lokale regelingen en uitgebreid zoeken, onder v.m. Nederlandse Antillen, met als zoekdatum 09-10-2010.
Landsverordening funderend onderwijs, artikel 14
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-10-2010 | geconsolideerde tekst (GT) | 03-05-2013 AB 2013, GT no. 595 | n.v.t. |
In het schoolontwikkelingsplan wordt ten minste een beschrijving gegeven van de zaken die zijn aangegeven in de artikelen 2 tot en met 9, met inachtneming van hetgeen in die artikelen is vermeld.
De missie van de school geeft bondig aan wat de school als onderwijsresultaat nastreeft, met welk oogmerk dat gebeurt, wat de school doet om het beoogde resultaat te bereiken, hoe dat gebeurt, door wie dat gebeurt en met wie dat gebeurt. Bij de formulering van de missie kunnen ouders, leerlingen, personeelsleden en zo mogelijk de wijk worden betrokken.
Het onderwijskundig beleid beschrijft in algemene termen het basismodel dat ten grondslag ligt aan het gegeven onderwijs. In ieder geval kenmerkt de school zich door:
Het pedagogisch beleid geeft aan vanuit welke opvoedkundige principes binnen de school wordt geleefd en gewerkt en sluit aan bij de uitgangspunten, zoals vermeld in artikel 9, en de doelstellingen van het funderend onderwijs, zoals vermeld in artikel 2 van de Landsverordening funderend onderwijs.
Het didactisch beleid gaat uit van de visie van het funderend onderwijs op het leren en richt zich mede op:
De onderwijsorganisatie en het beleid daaromtrent hebben betrekking op de wijze waarop leerlingen en leerkrachten worden georganiseerd in eenheden en omvatten zaken als:
Het beleid met betrekking tot de bewaking en verbetering van de kwaliteit van het onderwijs omvat in elk geval de wijze waarop het bevoegd gezag bewaakt dat die kwaliteit wordt gerealiseerd en welke maatregelen ter verbetering van de kwaliteit nodig zijn.