Overheidsorganisatie | Sint Maarten |
---|---|
Officiële naam regeling | LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van de artikelen 2 en 8 van de Landsverordening identiteitskaarten |
Citeertitel | Landsbesluit identiteitskaarten |
Vastgesteld door | regering |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
De oorspronkelijke regeling is ondertekend op 20 mei 2002, gepubliceerd in P.B. 2002, no. 77, en in werking getreden op 23 mei 2002.
De bijlagen/modellen zijn niet gepubliceerd. Er wordt een nieuw model vastgesteld.
Zie www.overheid.nl voor de historie van deze regeling vóór 10-10-10 via lokale regelingen en uitgebreid zoeken onder v.m. Nederlandse Antillen, met als zoekdatum 09-10-2010.
Onbekend
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-10-2010 | 12-04-2013 | geconsolideerde tekst (GT) | 15-03-2013 AB 2013, GT no. 149 | onbekend |
1. De identiteitskaarten hebben een formaat van 85,7 mm bij 54,0 mm bij 0,76 mm en zijn in overeenstemming met de International Standards Organization en American National Standards Institute specificaties voor plastickaarten.
2. De identiteitskaarten zijn ingericht overeenkomstig het bij dit landsbesluit gevoegde model I en bevatten de gegevens omschreven in het model, een foto en de handtekening van de houder.
3. De identiteitskaarten worden doorlopend genummerd.
De Minister van Algemene Zaken, hierna te noemen: de minister, doet van de blanco identiteitskaarten die hij in voorraad heeft, een administratie bijhouden.
1. De minister doet van iedere afgegeven identiteitskaart een administratie bijhouden, waarin de op de afgegeven identiteitskaart vermelde gegevens, foto en handtekening van de houder worden opgenomen.
2. De in het voorgaande lid bedoelde gegevens, de foto en handtekening van de houder, worden bewaard gedurende tenminste 11 jaren na de datum van verstrekking van het betreffende identiteitskaart.
3. Aan een persoon, die volgens zijn verklaring niet in het bezit is of is geweest van een identiteitskaart en die ingevolge artikel 1 van de Landsverordening identiteitskaarten reeds in het bezit had dienen te zijn van bedoelde kaart, wordt slechts een identiteitskaart uitgereikt, nadat uit een onderzoek gebleken is, dat zijn verklaring juist is. Van de uitkomst van dit onderzoek wordt een administratie bijgehouden.
Van iedere ongeldig ingeleverde identiteitskaart wordt door de minister een administratie bijgehouden.Artikel 3, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.
Bij uitschrijving uit de basisadministratie persoonsgegevens wordt de identiteitskaart bij de basisadministratie ingeleverd.
Bij inlevering van de identiteitskaart, bedoeld in het tweede lid, wordt een ontvangstbewijs afgegeven.
Van elke mededeling van verloren gaan van een identiteitskaart wordt door de minister een administratie bijgehouden. Artikel 3, tweede lid, is van overeenkomstige toepassing.
[vervallen]
De minister draagt zorg, dat de door hem in ontvangst genomen ongeldige identiteitskaarten worden vernietigd.
[vervallen]
De minister draagt zorg voor de nodige voorzieningen van technische en organisatorische aard ter beveiliging van de gegevens, foto’s en handtekeningen tegen verlies of aantasting en tegen onbevoegde kennisneming, wijziging of verstrekking daarvan.
[vervallen]
1. [regelt de inwerkingtreding]
2. [vervallen]
Dit landsbesluit kan worden aangehaald als: Landsbesluit identiteitskaarten.