Organisatie | Sint Maarten |
---|---|
Organisatietype | Koninkrijksdeel |
Officiële naam regeling | LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, tot vaststelling van voorschriften betreffende het beheer van het Fonds Ziektekosten Overheidsgepensioneerden |
Citeertitel | Landsbesluit beheersregels Fonds Ziektekosten Overheidsgepensioneerden |
Vastgesteld door | regering |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De oorspronkelijke regeling is ondertekend op 31 december 1975, gepubliceerd in P.B. 1975, no. 269, en in werking getreden op 1 januari 1976.
Zie www.overheid.nl voor de historie van deze regeling vóór 10-10-10 via lokale regelingen en uitgebreid zoeken, onder v.m. Nederlandse Antillen, met als zoekdatum 09-10-2010.
Regeling tegemoetkoming ziektekosten overheidsgepensioneerden, artikel 7
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-10-2010 | bestendiging Antilliaanse regelgeving in Sint Maarten | 03-05-2013 AB 2013, GT no. 683 | onbekend |
Het beheer betreffende het Fonds Ziektekosten Overheidsgepensioneerden, verder te noemen: het Fonds, wordt beheerst door de hierna volgende regels.
De Directeur van het Uitvoeringsorgaan Sociale en Ziektekosten Verzekeringen voert het algemeen beheer van het Fonds en draagt in die hoedanigheid de titel van Directeur van het Fonds Ziektekosten Overheidsgepensioneerden. Bij belet, afwezigheid of ontstentenis wordt de directeur vervangen door een door hem aan te wijzen lid van de directie van het Uitvoeringsorgaan Sociale en Ziektekosten Verzekeringen.
Voor het door de Directeur van het Fonds Ziektekosten Overheidsgepensioneerden, verder te noemen: de Directeur, te voeren algemeen beheer van het Fonds gelden de door de Minister van Volksgezondheid, Sociale Ontwikkeling en Arbeid, hierna te noemen: de minister, vastgestelde of nader vast te stellen dienstvoorschriften voor de Directeur.
Zowel de Raad als iedere commissaris afzonderlijk zijn bevoegd aan de Directeur inlichtingen te vragen, die zij voor de vervulling van hun taak behoeven, en inzage te nemen van alle boeken en bescheiden betreffende het Fonds.
De Raad vergadert in de regel eenmaal in een kwartaal met een minimum van twee vergaderingen in het kalenderjaar en verder telkens, wanneer het door de voorzitter, door twee commissarissen, of de Directeur nodig wordt geoordeeld. De vergaderingen worden in de regel door de Directeur of diens plaatsvervanger bijgewoond.
Punten, die in de uitnodigingsbrieven tot de vergadering niet zijn genoemd, mogen slechts in behandeling worden genomen, indien op een voltallige vergadering bij geen van de commissarissen daartegen bezwaar bestaat. Bestaat bezwaar tegen de behandeling, dan kan door de voorzitter, staande de vergadering, het tijdstip voor een volgende bijeenkomst worden vastgesteld.
Indien de Raad van oordeel is, dat tegen de goedkeuring van de verantwoording van de Directeur geen bedenkingen bestaan of de gemaakte bedenkingen door de Directeur bevredigend zijn opgelost, worden de verantwoordingsstukken door de voorzitter gewaarmerkt en door de Directeur gezonden aan de minister.
Elk van de commissarissen ontvangt voor iedere bijgewoonde vergadering een vergoeding van NAf 150,-.
Ten laste van het Fonds worden de noodzakelijk voor dit fonds gemaakte reis- en verblijfkosten vergoed.
De Directeur bepaalt, gehoord de Raad, wie namens hem belast zijn met het ontvangen en betalen voor het Fonds.
De Directeur kan aan de belanghebbenden voorschotten verlenen ter voldoening van kosten van geneeskundige behandeling of verpleging.
Van de uitgaven voor het beheer voor het volgende kalenderjaar wordt door de Directeur ieder jaar een begroting opgemaakt, die na goedkeuring door de Raad aan de minister vóór 1 december wordt aangeboden.