Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sint Maarten

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 12, tweede lid, van de Landsverordening ongevallenverzekering

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSint Maarten
OrganisatietypeKoninkrijksdeel
Officiële naam regelingLANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 12, tweede lid, van de Landsverordening ongevallenverzekering
CiteertitelOnbekend
Vastgesteld doorregering
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerpsociale zekerheid

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

De oorspronkelijke regeling is ondertekend op 29 juni 1987, gepubliceerd in P.B. 1987, no. 84, en in werking getreden op 22 augustus 1987, met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 1987.

Zie www.overheid.nl voor de historie van deze regeling vóór 10-10-10 via lokale regelingen en uitgebreid zoeken, onder v.m. Nederlandse Antillen, met als zoekdatum 09-10-2010.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Landsverordening ongevallenverzekering, artikel 12

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-10-2010geconsolideerde tekst (GT)

19-04-2013

AB 2013, GT no. 531

onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 12, tweede lid, van de Landsverordening ongevallenverzekering

 

 

Artikel 1

De door het Uitvoeringsorgaan Sociale en Ziektekosten Verzekeringen verlangde inlichtingen, bedoeld in artikel 12, tweede lid, van de Landsverordening ongevallenverzekering omvatten onder andere:

  • a.

    de aan- en afmelding van de werknemer (in de zin van genoemde landsverordening) bij de aanvang, respectievelijk bij het einde, van de arbeid;

  • b.

    het loon, alsmede de wijziging en de datum van ingang van de wijziging in het loon van de werknemer;

  • c.

    de naam van de werkgever, de naam van het bedrijf of de instelling, de werkgeverscode, het adres en het telefoonnummer van het bedrijf, de naam van de vorige werkgever, de aanvang en het einde van de arbeid bij het vorige werkgever;

  • d.

    de naam en de voornamen van de werknemer, het identiteitsnummer, de burgerlijke staat, het geslacht, het beroep of de functie;

De onder a, b, c, en d genoemde gegevens worden aan het Uitvoeringsorgaan Sociale en Ziektekosten Verzekeringen verstrekt op formulieren hiervoor door haar ter beschikking gesteld, de zogenaamde verzamelloonstaten en mutatieformulieren.

Artikel 2
  • 1.

    De indiening bij het Uitvoeringsorgaan Sociale en Ziektekosten Verzekeringen van de ingevulde verzamelloonstaat geschiedt uiterlijk op 1 februari, volgende op het jaar waarop de inlichtingen betrekking hebben.

  • 2.

    Het ingevulde mutatieformulier wordt ingediend:

    • a.

      bij de aanmelding van de werknemer, uiterlijk twee werkdagen na de aanvang van de werkzaamheden;

    • b.

      bij de afmelding van de werknemer, uiterlijk twee werkdagen na het einde van de werkzaamheden;

    • c.

      ingeval van een wijziging in het loon van de werknemer, vóór de vijftiende dag van de maand volgende op die waarin de wijziging plaatsvond.

Artikel 3

[regelt de inwerkingtreding]