Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sint Maarten

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 5, eerste lid, onderdeel f, van de Televisielandsverordening

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSint Maarten
OrganisatietypeKoninkrijksdeel
Officiële naam regelingLANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 5, eerste lid, onderdeel f, van de Televisielandsverordening
CiteertitelOnbekend
Vastgesteld doorregering
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerptelecommunicatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

De oorspronkelijke regeling is ondertekend op 24 november 1972, gepubliceerd in P.B. 1972, no. 237, en in werking getreden op 1 januari 1973.

Zie www.overheid.nl voor de historie van deze regeling vóór 10-10-10 via lokale regelingen en uitgebreid zoeken, onder v.m. Nederlandse Antillen, met als zoekdatum 09-10-2010.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Televisielandsverordening, artikel 5

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-10-2010Geconsolideerde tekst (GT)

28-02-2013

AB 2013, GT no. 449

n.v.t.

Tekst van de regeling

Intitulé

LANDSBESLUIT, HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN, ter uitvoering van artikel 5, eerste lid, onderdeel f, van de Televisielandsverordening

 

 

Artikel 1

Voor de toepassing van dit landsbesluit wordt verstaan onder "sterke drank":

  • (a)

    drank, die bij een temperatuur van vijftien graden van de honderddelige schaal meer dan 21% alcohol bevat;

  • (b)

    onvermengde, door overhaling verkregen alcoholhoudende drank, alsmede likeur en bitter, voor zover niet reeds vallende onder de in onderdeel a bedoelde definitie van sterke drank.

Artikel 2
  • 1.

    Reclameboodschappen voor sterke drank mogen niet gericht zijn tot minderjarigen.

  • 2.

    Reclameboodschappen voor sterke drank mogen slechts uitgezonden worden tussen 22:00 en 01:00 uur.

  • 3.

    In bijzondere gevallen kan de Minister van Toerisme, Economische Zaken, Verkeer en Telecommunicatie bij beschikking ontheffing verlenen van het bepaalde in het vorige lid.

Artikel 3

De tijdsduur van een reclame boodschap voor sterke drank mag in geen geval de duur van 60 seconden overschrijden, terwijl tussen twee zodanige boodschappen tenminste 10 minuten moeten verlopen.

Artikel 4

Aan bonafide maatschappelijke organisaties met een niet-commercieel doel die zich via de televisie tegen het gebruik van sterke drank wensen uit te spreken, zal desverzocht gelegenheid dienen te worden geboden hun mening ter zake te doen kenbaar maken.

Artikel 5
  • 1.

    Het bepaalde in de artikelen 2 en 3 geldt evenzeer voor het indirect aanprijzen van sterke drank.

  • 2.

    Onder indirect aanprijzen van sterke drank wordt onder meer verstaan:

    • -

      het aanprijzen van niet- of zwak-alcoholhoudende drank tezamen met sterke drank;

    • -

      het uitloven van sterke drank als prijs of geschenk;

    • -

      het aanbieden van geschenken of prijzen ter stimulering van de verkoop van sterke drank.

Artikel 6

[regelt de inwerkingtreding]