Organisatie | Beemster |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening gemeente Beemster |
Citeertitel | Organisatieverordening gemeente Beemster |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
17-12-1999 | nieuwe regeling | 16-12-1999 Onbekend | Burgemeester en wethouders 26 oktober 1999, nr. 95 |
De ambtelijke organisatie van de gemeente bestaat uit:
De gemeentesecretaris verstrekt de leden van de raad op verzoek informatie over onder het gemeentebestuur berustende documenten, waarvan het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester kennis heeft genomen. Artikel 10 van de Wet openbaarheid van bestuur vindt overeenkomstige toepassing.
Artikel 9 Verhouding tot de ambtelijke organisatie.
Onder bestuurlijke verantwoordelijkheid van burgemeester en wethouders is de gemeentesecretaris het hoofd van de ambtelijke organisatie. Hij is voor burgemeester en wethouders de eerst aanspreekbare voor het functioneren van de ambtelijke organisatie. Hij is aanspreekbaar op de kwaliteit en de kwantiteit van de ambtelijke productie en de bijbehorende prijs-prestatieverhouding. Zijn speciale zorg betreft de coördinatie en de beleidsplanning. De inhoudelijke verantwoordelijkheid voor de beleidsadvisering berust in eerste instantie bij de sectorhoofden.
De gemeentesecretaris bevordert een goede afstemming van de te behandelen zaken tussen het college van burgemeester en wethouders en de portefeuillehouders enerzijds en de sectorhoofden anderzijds alsmede tussen de sectoren onderling. Hij onderhoudt daartoe de nodige en/of wenselijke contacten.
eerst aangewezene voor de juiste en tijdige advisering over de personeelsbezetting, de bewaking van de voortgang en de kwaliteit van de aangeboden diensten. Verder is hij de eerst aangewezene om de medewerkers te stimuleren, te instrueren en zonodig te corrigeren alsmede om met de medewerkers van de sector gesprekken te voeren over klachten, problemen, beoordelingen en ander aangelegenheden. Hij is tevens de eerste beoordelaar van zijn personeel. Hij houdt ten minste eenmaal per jaar met elke medewerker een functioneringsgesprek.Het sectorhoofd heeft de zorg voor het personeel van de sector en is de
Indien een zaak tevens het taakgebied van een andere sector raakt of indien er coördinatiebehoefte bestaat, overlegt hij met het hoofd van die andere sector. Dit overleg moet bij voorkeur resulteren in een eensluidend advies. Zo dit absoluut niet mogelijk is legt het hoofd van de primair verantwoordelijke sector de zaak aan de gemeentesecretaris voor ter bespreking in het managementteam.
Het managementteam dient de in artikel 15 omschreven doelstellingen te bereiken door binnen het beleid van burgemeester en wethouders de volgende zaken ter hand te nemen:
het managementteam bevordert een geïntegreerde wijze van werken, stemt activiteiten van de verschillende sectoren op elkaar af en bewerkstelligt het oplossen van eventuele knelpunten. Ten aanzien van werkzaamheden die in aanmerking komen voor interdisciplinaire (projectgewijze) aanpak over sectoren heen worden nadrukkelijke afspraken gemaakt;
Het managementteam heeft de bevoegdheid die maatregelen en voorzieningen te treffen die nodig zijn om de taken te kunnen vervullen, een en ander binnen het beleid van burgemeester en wethouders.
Van de vergaderingen van het managementteam worden besluitenlijsten c.q. afsprakenlijsten gemaakt die worden toegezonden aan:
Tevens komen de besluitenlijsten na vaststelling via de interne website beschikbaar voor het personeel van de gemeentesecretarie, de afdeling gemeentewerken, de commandant van de Vrijwillige Brandweer Beemster en de Technische Dienst Beemster en Zeevang.