Organisatie | Tubbergen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieregeling 2012 |
Citeertitel | Organisatieregeling 2012 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Artikel 160 van de gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-02-2012 | 01-01-2012 | 01-04-2013 | Nieuwe regeling | 14-02-2012 | I11.017395 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tubbergen;
overwegende dat zijn college bevoegd is regels vast te stellen over de ambtelijke organisatie van de gemeente, met uitzondering van de organisatie van de griffie, en dat zijn college daartoe heeft vastgesteld de Organisatieregeling 2003 bij besluit van 25 februari 2003 (Gemeenteblad 2003,nr.4), zoals nadien gewijzigd bij besluit van 4 april 2006 (Gemeenteblad 2006, nr. 3), bij besluit van 15 mei 2006 (gemeenteblad 2006, nr.15) en bij besluit van 3 juni 2009 (Gemeenteblad 2009, nr. 4);
overwegende dat het wenselijk is een nieuwe organisatieregeling vast te stellen;
gelet op de artikelen 160, eerste lid, aanhef en onder c, van de Gemeentewet;
Paragraaf 1 Het directieteam, de directeuren en de staf
De taken en bevoegdheden van het directieteam komen ook toe aan iedere directeur afzonderlijk, ook indien het betreft een taakveld of aangelegenheid waarvoor hij in het managementplan niet als eerstverantwoordelijke is aangewezen.
HOOFDSTUK 4 HET AMBTELIJK APPARAAT IN RELATIE TOT DE BESTUURSORGANEN
Paragraaf 1 Verhouding tot de raadsleden; informatie, advies en ambtelijke bijstand
HOOFDSTUK 5 VORMEN VAN STRUCTUREEL OVERLEG
In het directieoverleg worden DT-voorstellen besproken, voorafgaand aan de besluitvorming door het directieteam. Eveneens kunnen inhoudelijke thema's van een team aan de orde komen. Ook organisatiebrede, teamoverstijgende thema’s staan ter discussie op de agenda, waarbij vooral uniforme visievorming het doel is.
Paragraaf 4 Procedures en spelregels
Artikel 27 Integrale advisering
Het team dat aanvullend advies uitbrengt treedt zoveel mogelijk in overleg met het met de voorbereiding of uitvoering van het beleid belaste organisatieonderdeel teneinde te trachten tot geïntegreerde advisering te komen, waarin de argumenten ten aanzien van de mogelijke beleidskeuzes worden opgenomen.
HOOFDSTUK 6 DEELNEMING IN GEMEENSCHAPPELIJKE REGELINGEN EN OVERIGE RECHTSPERSONEN
Artikel 28 Ambtelijke ondersteuning
Het college van burgemeester en wethouders bepaalt zonodig, wanneer wordt besloten een gemeenschappelijke regeling te treffen of wanneer wordt besloten tot oprichting van of deelneming in rechtspersonen als bedoeld in artikel 160, tweede lid, van de Gemeentewet, welke organisatorische eenheden ten behoeve van de vertegenwoordigers van het gemeentebestuur ondersteunende werkzaamheden verrichten.
Artikel 29 Verslagleggingplicht ambtelijke vertegenwoordigers
Ambtenaren die als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur deel uitmaken van enig bestuur of ander orgaan van een rechtspersoon zijn verplicht om op nader, door het gemeentebestuur dat de betreffende vertegenwoordiger heeft benoemd of aangewezen, te bepalen wijze regelmatig verslag uit te brengen omtrent hun werkzaamheden in dat bestuur of ander orgaan.