Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Leudal

Ondermandaat Afdeling Publiek (feb 07)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLeudal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaat Afdeling Publiek (feb 07)
CiteertitelOndermandaat Afdeling Publiek (feb 07)
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Algemene wet bestuursrecht, art. 10:3
  2. Algemeen Mandaatbesluit Leudal 2007, art. 2

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-02-200731-05-2007Nieuwe regeling

06-02-2007

Streekbode 14 februari 2007

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaat Afdeling Publiek (feb 07)

Het hoofd van de afdeling Publiek;

Overwegende, dat het gewenst is de bevoegdheden die verband houden met de taakvelden van de afdeling te leggen bij de medewerkers die belast zijn met de voorbereiding en uitvoering van besluiten;

gelet op de bepalingen van het algemeen mandaatbesluit Leudal 2007;

besluit:

 

  • 1.

    De aan het hoofd van de afdeling Publiek gemandateerde bevoegdheden, overeenkomstig het bij dit besluit behorende overzicht te mandateren aan de daarin vermelde medewerkers.

  • 2.

    Op dit besluit zijn van overeenkomstige toepassing het Algemeen Mandaatbesluit Leudal 2007, het Algemeen Mandaatoverzicht gemeente Leudal en de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 3.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop zij bekend is gemaakt.

  • 4.

    De ondermandaatlijst wordt ingeschreven in het gemeentelijk mandaatregister.

 

Bevoegdheid

Bevoegd bestuursorgaan

Ondermandaat aan

Periodiek overzicht nodig

Opmerkingen

Algemene uitvoering GBA

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Verstrekking gegevens en uittreksels uit GBA

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Verlening van een briefadres

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Ambtshalve inschrijving/opneming GBA

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Het doen van een eerste inschrijving in Nederland

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Beslissen op verzoek geheimhouding persoonsgegevens

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Beslissen op verzoek hervestiging vanuit het buitenland

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Beslissen op verzoek aanduiding naamgebruik

dhr. AGM Laeven

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Het afnemen van een verklaring onder ede of belofte voor opnamen gegevens GBA

 

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Beslissing op verzoek wijziging/toevoeging van gegevens in GBA

 

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

 

 

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

 

 

Medewerkers team burgerzaken; Medewerkers Frontodffice burgerzaken; Allround medewerker frontoffice

 

 

Bevoegdheid

Bevoegd bestuursorgaan

Ondermandaat aan

Periodiek overzich

Opmerkingen

Algemene bevoegdheden

 

 

 

 

Het verzenden van ontvangstbevestigingen van bij het gemeentebestuur ingekomen verzoeken, zienswijzen, bezwaarschriften, bedenkingen en beroepschriften, alsmede het doen uitgaan van brieven die uitsluitend mededelingen, inlichtingen of feitelijke informatie bevatten, alsmede het verstrekken van statistische gegevens

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Medewerker Dorpscontacten; Allround medewerker Frontoffice; Medewerker Frontoffice BoWoMiRo; Medewerker Frontoffice Burgerzaken; Medewerker Frontoffice Vergunningen; Beleidsmedewerker Bijzondere Wetten en APV; Medewerker Receptie Administratie/ secretariële medewerker Publiek;Coördinator Frontoffice

NEE

 

Het afwikkelen van administratieve gegevens en het nemen van beslissingen van beleidsuitvoerende aard op grond van reeds vastgesteld beleid, binnen het taakveld van de afdeling, waaronder de behandeling van aanvragen voor vergunningen, ontheffingen, subsidies, bijdragen, vergoedingen e.d. en andere verzoeken aan het gemeentebestuur

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Allround medewerker Frontoffice; Medewerker Frontoffice Vergunningen; Beleidsmedewerker Bijzondere wetten en APV; Coördinator Frontoffice

JA

 

Het woord voeren namens de bestuursorganen bij de behandeling van bezwaarschriften, beroepschriften, verzoeken om voorlopige voorziening en andere gerechtelijke procedures door de commissie voor de rechtsbescherming, de sector Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank, de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, het Kantongerecht, de Centrale Raad van Beroep, het College van Beroep voor het Bedrijfsleven

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Medewerker Frontoffice Vergunningen; Beleidsmedewerker Bijzondere wetten en APV

JA

Vooraf overleg portefeuillehouder

Het besluiten tot het aangaan van voor de afdeling relevante, privaatrechtelijke rechtshandelingen, binnen reeds vastgesteld budget, waaronder het vragen van offertes

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Coördinator Frontoffice

JA

Bij rechtshandelingen boven € 50.000,- vooraf overleg portefeuillehouder

Het wijzigen, intrekken en het laten vervallen van alle krachtens dit mandaatbesluit genomen besluiten

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Allround medewerker Frontoffice;Medewerker Frontoffice Vergunningen; Beleidsmedewerker Bijzondere wetten en APV; Coördinator Frontoffice

JA

Vooraf overleg portefeuillehouder

Publiek, Frontoffice

 

 

 

 

Het beslissen op aanvragen ingevolge:

APV

Drank- en Horecawet en de Drank- en Horecawetverordening*

Winkeltijdenwet en de Verordening Winkeltijden*

Wet op de Kansspelen*

Wet op de Dierenbescherming

College van burgemeester en wethouders c.q. burgemeester

Allround medewerker Frontoffice; Medewerker Frontoffice Vergunningen; Beleidsmedewerker Bijzondere wetten en APV; Coördinator Frontoffice

JA

* overleg vooraf met portefeuillehouder

Aanvragen van inlichtingen justitiële documentatiedienst i.v.m. behandeling aanvragen horecavergunningen, vergunning op grond van de Wet op de Dierenbescherming, het indienen van bericht en

College van burgemeester en wethouders c.q.

Allround medewerker Frontoffice

JA

 

 

Heythuysen,

Het hoofd van de afdeling Publiek

de heer A.G.M. Laeven