Organisatie | Brunssum |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening gemeentelijke basisregistratie personen gemeente Brunssum 2012 |
Citeertitel | Verordening gemeentelijke basisregistratie personen gemeente Brunssum 2012 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vervangen door Verordening gemeentelijke basisregistratie personen (BRP) gemeente Brunssum 2014.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
06-01-2014 | 06-01-2014 | intrekking | 23-09-2013 Elektronisch gemeenteblad, 01-10-2014 | 517824 | |
09-02-2012 | 06-01-2014 | Nieuwe regeling | 24-01-2012 www.brunssum.nl, gemeentepagina, d.d. 8-2-2012 | 2011/17684 |
De Raad der Gemeente Brunssum;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 6-12-2011, Dienst/Afdeling Gemeentewinkel/ Burgerzaken, nr. 2011/17684;
Vast te stellen de nieuwe Verordening gemeentelijke basisregistratie personen gemeente Brunssum 2012:
Verordening gemeentelijke basisregistratie personen gemeente Brunssum 2012.
De raad der gemeente Brunssum,
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van Brunssum d.d. 06-12-2011
Gezien artikel 149 van de gemeentewet;
Vast te stellen de volgende Verordening:
Verordening Gemeentelijke Basisregistratie Personen gemeente Brunssum.
Artikel 4 Categorieën van personen over wie gegevens worden verwerkt
In de basisregistratie personen worden gegevens verwerkt over ingeschrevenen en geregistreerden.
Toelichting op de Verordening gemeentelijke basisregistratie personen gemeente Brunssum 2012
Artikel 2. Verantwoordelijkheid en beheer
De Wet GBA wijst in artikel 2 het college van burgemeester en wethouders aan als verantwoordelijke van de basisadministratie. Opneming van die verantwoordelijkheid in de verordening is daarom op zichzelf niet nodig. Wel is het noodzakelijk de verantwoordelijkheid en het beheer van basisregistratie personen, als overkoepelende voorziening waarvan de basisadministratie deel uitmaakt, te beleggen.
Burgemeester en wethouders wijzen de beheerder van de basisregistratie personen aan.
Artikel 3. Doel van de basisregistratie personen
In het doel van de basisregistratie personen komt tot uitdrukking ten behoeve van welke organen en instellingen de gegevens worden geadministreerd. Bovendien geeft dit artikel aan ten behoeve waarvan deze organen en instellingen gegevens verstrekt kunnen krijgen.
Artikel 4: Categorieën van personen in de basisregistratie personen
Het verplicht gebruik van de gegevens van personen betreft zowel personen die in de basisadministratie van gemeente Brunssum zijn opgenomen c.q. in gemeente Brunssum woonachtig zijn, als in de basisadministratie van andere gemeenten. De begrippen ingeschrevene en geregistreerde zijn bepalend voor het onderscheid tussen inwoners en niet inwoners.
Artikel 5: Verstrekkingen uit de basisregistratie personen en de GBA-V
De verstrekkingen aan binnengemeentelijke afnemers geschieden in hoofdlijnen conform de landelijke autorisatie-tabel.
Het is om redenen van efficiency dat de verdere verstrekkingen uit de basisregistratie binnen de eigen organisatie alsmede de verdere uitwerking van de verstrekking aan vrije derden door het college worden vastgesteld, binnen de door de wet en door de raad in de verordening gestelde kaders.