Organisatie | Mill en Sint Hubert |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening inrichting antidiscriminatievoorziening gemeente Mill en Sint Hubert |
Citeertitel | Verordening inrichting antidiscriminatievoorziening gemeente Mill en Sint Hubert. |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzienigen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
27-01-2010 | 27-01-2010 | Onbekend | 03-06-2010 De Koerier | 2010/2437 |
a. wet:de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen
b. besluit:het Besluit gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen
c. de antidiscriminatievoorziening:antidiscriminatievoorziening als bedoeld in artikel 1 van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen;
d. klacht:klacht bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a, van de wet
e. klachtbehandelaar: klachtbehandelaar als bedoeld in artikel 1 van het besluit
f. klager: kiager als bedoeld in artikel 1 van het besluit
g. ingezetene: ingezetene als bedoeld in artikel 2 van de Gemeentewet
Het college van burgemeester en wethouders biedt de ingezetenen toegang tot een antidiscriminatievoorziening.
1. Bij de inrichting van de antidiscriminatievoorziening worden in ieder geval de deskundigheid van klachtbehandelaars en de toegankelijkheid van de voorziening gewaarborgd.
2. De antidiscriminatievoorziening draagt er zorg voor dat de klachtbehandelaars voldoen aan de voor klachtenbehandeling vereiste deskundigheid en biedt de klachtbehandelaars de mogelijkheid hun deskundigheid te onderhouden en verder te ontwikkelen.
3. De klager heeft in ieder geval de mogelijkheid om een klacht te meiden: a. per post;
Artikel 4 Protocol klachtenbehandeling
Het protocol voor de behandeling van klachten als bedoeld in artikel 6 van het besluit regelt in ieder geval: a. de afdoeningstermijn van klachten; b. de wijze van afdoening van klachten; c. De registratie van klachten.