Overheidsorganisatie | Gemeente Eijsden-Margraten |
---|---|
Officiële naam regeling | De verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012 |
Citeertitel | Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | financiën en economie |
Deze verordening vervangt de verordening afvalstoffen heffing en reinigingsrechten Eijsden2011, vastgesteld 14-12-2010 en de verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011, vastgesteld 14-12-2010.
Geen.
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-12-2011 | 01-01-2013 | nieuwe regeling | 20-12-2011 De Etalage, 21-12-2011 | 11IN005010 |
De raad van de gemeente Eijsden-Margraten;
gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 22 november 2011;
gezien het advies van de commissie Algemene Zaken en Middelen van 12 december 2011;
gelet op artikelen 229, eerste lid, aanhef en onderdelen a en b, van de Gemeentewet en artikel 15.33 van de Wet milieubeheer;
Besluit vast te stellen:
De verordening op de heffing en de invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012.
Krachtens deze verordening worden geheven:
een afvalstoffenheffing;
reinigingsrechten.
Voor de toepassing van deze verordening wordt verstaan onder:
kalenderweek: een aaneengesloten periode van zeven dagen, beginnende met een maandag en eindigende met een zondag;
huishoudelijk afval: afvalstoffen, afkomstig van particuliere huishoudens;
bedrijfsafval: afval, afkomstig van kantoren, winkels en diensten, gelegen in de woonkernen alsmede van agrarische bedrijven, scholen en verenigingen, dat naar aard, omvang en samenstelling gelijk is te stellen aan huishoudelijke afvalstoffen;
overig bedrijfsafval: afval, dat niet van een huishouden afkomstig is en zich qua aard, omvang en samenstelling van huishoudelijk afval onderscheidt;
grof huishoudelijk afval: afvalstoffen, afkomstig van particuliere huishoudens die door aard, omvang of hoeveelheid niet door de inzameldienst, als genoemd in hoofdstuk 6 en 7, periodiek worden ingezameld;
verzamelcontainer: een voorziening voor de inzameling van huishoudelijk restafval en groente-, fruit- en tuinafval ten behoeve van meerdere huishoudens;
verzamelplaats: een door de raad aangewezen plaats niet bij de percelen van de bewoners maar nabij de percelen waar de verzamelcontainer verblijft.
1. Onder de naam ‘afvalstoffenheffing’ wordt een directe belasting geheven als bedoeld in artikel 15.33 van de Wet milieubeheer.
2. De Afvalstoffenheffing bedoeld in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel wordt naar afzonderlijke grondslagen geheven ter zake van het feitelijk gebruik maken van een perceel ten aanzien waarvan krachtens de artikel 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.
1. De belasting wordt geheven van degene die in de gemeente feitelijk gebruik maakt van een perceel ten aanzien waarvan ingevolge de artikelen 10.21 en 10.22 van de Wet milieubeheer een verplichting tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen geldt.
2. Voor de toepassing van het eerste lid wordt als gebruiker aangemerkt:
Degene die naar de omstandigheden beoordeeld al dan niet krachtens eigendom, bezit, beperkt recht of persoonlijk recht feitelijk gebruik maakt van het perceel;
Ingeval een gedeelte van een perceel ten gebruike is afgestaan: degene die dat gedeelte ten gebruike heeft afgestaan.
1. Met betrekking tot de belasting die per belastingtijdvak wordt geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.
2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.
1. De belasting wordt geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.
2. Voor de berekening van de belasting wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele en halve eenheden.
3. Het gewicht van de periodiek ingezamelde afvalstoffen per perceel wordt aangemerkt als maatstaf van de heffing, genoemd in hoofdstuk 1, artikel 1.2.1 en 1.2.2 van de tarieventabel.
4. Het gewicht van de wekelijks ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per perceel wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na lediging.
5. Voor de berekening van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.
6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of containerherkenning- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per perceel voor alle betrokken percelen voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per perceel vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.
7. Het forfaitair gewicht per perceel als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende perceel vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totaal aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.
8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitair gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- en tuinafval, danwel 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.
9. Voor percelen die aangewezen zijn op het gebruik van verzamelcontainers, zoals bedoeld in artikel 1, sub e van de Afvalstoffenverordening gemeente Eijsden-Margraten 2011 wordt, in afwijking van het in de bovenstaande leden van dit artikel gesteld, een vast belastingbedrag in rekening gebracht zoals aangegeven in hoofdstuk 2 van de tarieventabel.
1. De belasting bedoeld in hoofdstuk 1 van de tarieventabel wordt geheven bij wege van aanslag.
2. De belasting bedoeld in hoofdstuk 4 van de tarieventabel wordt geheven door middel van een gedagtekende kennisgeving waarop het gevorderde bedrag is vermeld.
1. De belasting als bedoeld in hoofdstuk 1 van de tarieventabel is verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 en lid a. en b. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na de aanvang van de belastingplicht, nog volle kalenderweken overblijven.
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, is de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 en lid a. en b. van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.
4. Het tweede en derde lid is niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar een ander perceel feitelijk in gebruik neemt.
1. De op grond van artikel 7, lid 1, verschuldigde belasting moet worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.
2. De op grond van artikel 7, lid 2, verschuldigde belasting moet worden betaald:
ingeval van uitreiking van een kennisgeving: op het tijdstip van de kennisgeving;
ingeval van toezending van de kennisgeving: binnen een maand na de dagtekening.
Onder de naam ‘reinigingsrechten’ worden rechten geheven zowel voor het genot van door het gemeentebestuur verstrekte diensten als voor het gebruik van de voor de openbare dienst bestemde gemeentebezittingen, werken of inrichtingen die bij de gemeente in beheer of in onderhoud zijn.
De rechten worden geheven van degene op wiens aanvraag dan wel ten behoeve van wie de dienst wordt verricht of van degene die van de bezittingen, werken of inrichtingen gebruik maakt.
1. De rechten worden geheven naar de maatstaven en de tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel met inachtneming van de overige leden van dit artikel.
2. Voor de berekening van de rechten wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid naar beneden afgerond op hele of halve eenheden.
3. Het gewicht van de periodiek ingezamelde afvalstoffen per bedrijfspand wordt aangemerkt als maatstaf van de heffing genoemd in hoofdstuk 5, artikel 5.2.1 en 5.2.2 van de tarieventabel.
4. Het gewicht van de wekelijks ingezamelde afvalstoffen per inzamelbeurt per berijfspand wordt vastgesteld op het verschil van het gewicht van de betreffende container vóór lediging en het gewicht na de lediging.
5. Voor de berekening van de rechten als bedoeld in hoofdstuk 5, onderdeel 5.2 van de tarieventabel wordt uitgegaan van de gewichten die zijn vastgesteld met behulp van de weegapparatuur op de wegende inzamelauto.
6. Indien tijdens enige inzamelbeurt door een calamiteit of door een technische storing van de wegende inzamelauto, of van de op de inzamelauto geplaatste containerweeg- of contianerherkennings- of containerregistratie-apparatuur of van de middelen waarmee de gegevens van de geledigde container worden opgeslagen, van een aangeboden container geen automatische weging of herkenning of registratie of gegevensverwerking plaatsvindt, wordt voor de inzameling van de afvalstoffen per bedrijfspand voor alle betrokken bedrijfspanden voor de betreffende inzamelbeurt een forfaitair gewicht per bedrijfspand vastgesteld overeenkomstig het gestelde in lid 7 en lid 8.
7. Het forfaitaire gewicht per bedrijfspand als bedoeld in lid 6 wordt bepaald op het totaal over het voorafgaande belastingtijdvak bij het betreffende bedrijfspand vastgestelde gewicht van de overeenkomstige afvalstoffen gedeeld door het totale aantal inzamelbeurten van de overeenkomstige afvalstoffen gedurende het voorafgaande belastingtijdvak.
8. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt of indien om andere redenen geen forfaitair gewicht als bedoeld in lid 6 kan worden vastgesteld, wordt het forfaitaire gewicht bepaald op 8 kilogram, voor het groente-, fruit- en tuinafval, danwel op 12 kilogram voor de overige afvalstoffen welke eens per twee weken worden ingezameld.
1. Met betrekking tot de rechten die per belastingtijdvak worden geheven is het belastingtijdvak gelijk aan een kalenderkwartaal, aanvangende op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober.
2. Het eerste belastingtijdvak gaat in op de datum van ingang van de heffing.
De rechten bedoeld in hoofdstuk 5 van de tarieventabel worden geheven bij wege van aanslag.
1. De rechten als bedoeld in hoofdstuk 5 van de tarieventabel zijn verschuldigd na afloop van het belastingtijdvak of zo dit eerder is na beëindiging van de belastingplicht.
2. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak aanvangt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 5, onderdeel 5.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken overblijven.
3. Indien de belastingplicht in de loop van het belastingtijdvak eindigt, zijn de rechten als bedoeld in hoofdstuk 3, onderdeel 5.1 van de tarieventabel verschuldigd voor zoveel volle kalenderweken als er in dat belastingtijdvak, na het einde van de belastingplicht, nog volle kalenderweken zijn verstreken.
4. Het tweede en derde lid zijn niet van toepassing indien de belastingplichtige binnen de gemeente verhuist en aldaar weer gebruik maakt van de dienst.
1. De op grond van artikel 14, eerste lid verschuldigde rechten moeten worden betaald uiterlijk op de laatste dag van de maand volgende op de maand die in de dagtekening van het aanslagbiljet is vermeld.
2. De op grond van artikel 14, tweede lid, geheven rechten moeten worden betaald:
ingeval van uitreiking van de kennisgeving: op het tijdstip van de kennisgeving;
ingeval van toezending van de kennisgeving: binnen een maand na de dagtekening.
Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de afvalstoffenheffing en reinigingsrechten.
Bij de invordering van deze belasting wordt met uitzondering van de belasting als bedoeld in hoofdstuk 1, artikel 1.1 geen kwijtschelding verleend.
1. De “Verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden 2011”, vastgesteld bij raadsbesluit van 14 december 2010 en de “verordening op de heffing en invordering van afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Margraten 2011”, vastgesteld bij raadsbesluit van 14 december 2010, wordt ingetrokken met ingang van de in het derde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.
2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de achtste dag na die van de bekendmaking.
3. De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2012.
4. Deze verordening wordt aangehaald als Verordening afvalstoffenheffing en reinigingsrechten Eijsden-Margraten 2012.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 20 december 2011.
M.G.A.J.T. Verbeet, D.A.M. Akkermans
Griffier, Voorzitter
Tarieventabel, behorende bij de verordening op de heffing en invordering van AFVALSTOFFENHEFFING EN REINIGINGSRECHTEN Eijsden-Margraten 2012.
Indeling tarieventabel
Hoofdstuk 1 Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing per belastingtijdvak
Hoofdstuk 2 Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing verzamelcontainers per belastingtijdvak
Hoofdstuk 3 Gewaarmerkte luierafvalzak
Hoofdstuk 4 Overige tarieven afvalstoffenheffing
Hoofdstuk 5 Maatstaven en tarieven reinigingsrechten per belastingtijdvak
Hoofdstuk 6 Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6245 (Eijsden, Mesch, Withuis en Oost-Maarland) en 6247 (Gronsveld en Rijckholt)
Hoofdstuk 7 Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6251,6252 (Eckelrade), 6255 (Noorbeek), 6261 (Mheer), 6262 (Banholt), 6265 (St-Geertruid), 6267 (Cadier en Keer), 6268 (Bemelen), 6269 (Margraten) en 6307 (Scheulder).
Algemeen
De bedragen genoemd in deze tabel zijn inclusief omzetbelasting indien deze verschuldigd is.
Hoofdstuk 1 - Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing per belastingtijdvak
1.1 | De belasting bedraagt per perceel, per belastingtijdvak, gebruikt door: | ||
a.eenpersoonshuishoudens | € | 24,80 | |
b.meerpersoonshuishoudens | € | 31,90 | |
1.2 | Onverminderd het bepaalde in artikel 1.1 lid a en b bedraagt de belasting voor: | ||
1.2.1 | groente-, fruit- en tuinafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram | € | 0,20 |
1.2.2 | restafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram | € | 0,20 |
Hoofdstuk 2 - Maatstaven en tarieven afvalstoffenheffing verzamelcontainers per belastingtijdvak
2.1 | De belasting bedraagt per perceel per belastingtijdvak, gebruik makende van een verzamelcontainer: | € | 58,00 |
Hoofdstuk 3 - Gewaarmerkte luierafvalzak
3.1 | Gewaarmerkte luierafvalzakken zijn verkrijgbaar per zak op de door het college vastgestelde verkooppunten tegen een tarief van | € | 0,50 |
Hoofdstuk 4 - Overige tarieven afvalstoffenheffing
4.1 | De belasting voor de inzameling op afroep van grof huishoudelijk afval als bedoeld in het “Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Eijsden-Margraten” bedraagt, onverminderd het bepaalde in hoofdstuk 6 en 7, € 17,00 per aangeboden eenheid, zoals een TV of koelkast en in alle andere gevallen per m³ of een gedeelte ervan. | € | 17,00 |
Hoofdstuk 5 - Maatstaven en tarieven reinigingsrechten per belastingtijdvak
5.1 | Het recht per bedrijfspand, per belastingtijdvak bedraagt voor het periodiek verwijderen van bedrijfsafval | € | 31,90 |
5.2 | Onverminderd het bepaalde in artikel 5.1 bedragen de rechten voor: | ||
5.2.1 | groente-, fruit- en tuinafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram | € | 0,20 |
5.2.2 | restafval welke periodiek in een (mini) rolcontainer en/of keukenemmer wordt ingezameld, per kilogram | € | 0,20 |
Hoofdstuk 6 - Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6245 (Eijsden, Mesch, Withuis en Oost-Maarland) en 6247(Gronsveld en Rijckholt)
6.1 | Onverminderd het bepaalde in de hoofdstukken 1 tot en met 4 bedraagt de belasting voor het achterlaten van grove huishoudelijke afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats: | ||
6.2 | Gratis | ||
6.2.1 | Elektro(on)ische apparatuur | gratis | |
6.2.2 | Glazen potten en flessen, wit en gekleurd | gratis | |
6.2.3 | Vensterglas, schoon | gratis | |
6.2.4 | Metaal | gratis | |
6.2.5 | Textiel | gratis | |
6.2.6 | Papier en karton | gratis | |
6.2.7 | Kunststof verpakkingen | gratis | |
6.2.8 | Drankkartons | gratis | |
6.2.9 | Grof tuinafval, maximaal 2 m³ | gratis | |
6.2.10 | Klein gevaarlijk afval (KGA) | gratis | |
6.2.11 | Afgewerkte olie, maximaal 5 liter | gratis | |
Meer dan 5 liter (erkende verwerker) | |||
6.2.12 | Asbest, maximaal 15 m² (niet op locatie Noorderbrug) | gratis | |
6.2.13 | Autobanden (met of zonder velg), maximaal 4 per keer | gratis | |
6.2.14 | Bouw- en sloopafval | gratis | |
6.2.14.1 | Hout, maximaal 2m³ | gratis | |
6.2.14.2 | Puin (schoon), maximaal 2m³ | gratis | |
Vervuild puin dient te worden aangeboden bij een erkend verwerker/puinbreker | |||
6.2.15 | Schone grond, maximaal 2m³ | gratis | |
Vervuilde grond dient te worden aangeboden bij een erkend verwerkingsbedrijf | |||
6.3 | Tegen betaling | ||
6.3.1 | Groente-, fruit- en tuinafval | ||
6.3.2.1 | Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram | € | 1,50 |
6.3.2.2 | Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram | € | 3,00 |
6.3.3 | Restafvalzak | ||
6.3.3.1 | Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram | € | 1,50 |
6.3.3.2 | Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram | € | 3,00 |
6.3.4 | (Grof) huishoudelijk afval, maximaal 2m³, per m³ | € | 20,00 |
6.3.5 | Dakleer, maximaal 0,5m³, per 0,5m³ | € | 10,00 |
Gasflessen, leeg of vol, worden niet ingenomen |
Hoofdstuk 7 - Tarieven gemeenschappelijk milieupark voor postcodegebied 6251,6252 (Eckelrade), 6255 (Noorbeek), 6261 (Mheer), 6262 (Banholt), 6265 (St-Geertruid), 6267 (Cadier en Keer), 6268 (Bemelen), 6269 (Margraten) en 6307 (Scheulder)
7.1 | Onverminderd het bepaalde in de hoofdstukken 1 tot en met 4 bedraagt de belasting voor het achterlaten van grove huishoudelijke afvalstoffen op een daartoe van gemeentewege ter beschikking gestelde plaats: | ||
7.2 | Gratis | ||
7.2.1 | Klein chemisch afval | gratis | |
7.2.2 | Elektrische en elektronische apparatuur | gratis | |
7.2.3 | Asbest en asbesthoudend afval, maximaal 15m² | gratis | |
7.2.4 | Glas | gratis | |
7.2.5 | Oud papier/karton | gratis | |
7.2.6 | Metalen | gratis | |
7.2.7 | Textiel | gratis | |
7.2.8 | Grof tuinafval*, maximaal 5m³ per bezoek | gratis | |
7.2.9 | Kringloopgoederen | gratis | |
7.2.10 | Autobanden exclusief velg, maximaal 5 stuks per bezoek | gratis | |
7.2.11 | Autobanden inclusief velg, maximaal 5 stuks per bezoek | gratis | |
7.2.12 | Hout | gratis | |
7.2.13 | Schoon puin | gratis | |
7.2.14 | Schone grond | gratis | |
7.2.15 | Drankkartons (in doorzichtige plastic zakken) | gratis | |
7.2.16 | Kunststof verpakkingen (in doorzichtige plastic zakken) | gratis | |
7.3.1 | Tegen betaling | ||
7.3.2 | Grof huishoudelijk restafval | ||
7.3.2.1 | 0,00 - 0,25m³ | € | 5,00 |
7.3.2.2 | 0,26 - 0,50m³ | € | 10,00 |
7.3.2.3 | 0,51 - 1,00m³ | € | 20,00 |
7.3.2.4 | 1,01 - 1,50m³ | € | 30,00 |
7.3.2.5 | 1,51 - 2,00m³ | € | 40,00 |
7.3.2.6 | Voor ieder 0,50m³ meer dan 2,00m³ | € | 10,00 |
7.3.3 | Huishoudelijk restafvalzak | ||
7.3.3.1 | Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram per zak | € | 1,50 |
7.3.3.2 | Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram per zak | € | 3,00 |
7.3.4 | Groente-, fruit- en tuinafval | ||
7.3.4.1 | Zak 50 liter, maximaal 6 kilogram per zak | € | 1,50 |
7.3.4.2 | Zak 100 liter, maximaal 12 kilogram per zak | € | 3,00 |
7.3.5 | Dakleer, maximaal 0,5m³ per bezoek per 0,5m³ | € | 10,00 |
7.3.6 | Overig puin** per m³ | € | 20,00 |
7.3.7 | Luiers (speciale afvalzak) per zak | € | 0,50 |
Geen bedrijfsafval | |||
* Onder de noemer grof tuinafval wordt ook verstaan alle groenafval afkomstig uit tuinen zoals gras, bladeren, onkruid en loof. | |||
** Overig puin: puin vervuild met meer dan 10% grond, zand, gipsbeton of andere soorten afval. | |||
Indien door een aanbieder gelijktijdig meerdere afvalcomponenten bij het milieupark worden aangeboden, waarbij de som van de volumes van deze afvalcomponenten onder de 0,25m³ blijft, wordt als tarief de prijs van 0,25m³ van de tariefsstelling van de duurste componenten gehanteerd. |
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 20 december 2011.
M.G.A.J.T. Verbeet, D.A.M. Akkermans
Griffier, Voorzitter