Organisatie | Hulst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels subsidieverstrekking gemeente Hulst 2007 |
Citeertitel | Beleidsregels subsidieverstrekking gemeente Hulst |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2007
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2020 | 31-12-2020 | Toevoeging Beleidsregel 44 | 27-06-2019 | Rb 144183 | |
01-11-2015 | 26-02-2009 | Subsidiebeleidsregel 9 | 01-10-2015 | Rb2015/0082 | |
01-01-2014 | 01-11-2015 | Subsidiebeleidsregel 10.4 Jeugdwerk | 12-12-2013 | Rb2013/73 | |
01-01-2013 | 01-01-2014 | beleidsregels 2 en 9 | 20-12-2012 | Rb2012/77 | |
12-07-2012 | 01-01-2013 | beleidsregels 2 | 28-06-2012 | Rb2012/31 | |
12-04-2012 | 12-07-2012 | beleidsregels 2 en 9 | 29-03-2012 | Rb2012/10 | |
01-01-2012 | 12-04-2012 | aangepaste beleidsvelden onderdeel 2, Algemene beleidsregels ged. 2.8;22.2, 23 en 34 | 22-12-2011 | Rb2011/97;Rb2011/98 | |
25-02-2010 | 01-01-2012 | toegevoegde en aangepaste beleidsvelden 8, 12 en 12.2, 28.1,28.2, 42, 43 | 11-02-2010 | Rb2010/05 | |
26-02-2009 | 01-01-2020 | Wijziging beleidsveld 36 | 12-02-2009 | Kenmerk voorstel: Rb2009/08 | |
01-03-2007 | 26-02-2009 | Nieuwe regeling | 15-02-2007 Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad, 21-02-2007 | Rb2007/11 |
In deze Beleidsregels subsidieverstrekking gemeente Hulst 2007 (vanaf nu: Beleidsregels subsidieverstrekking) staan de beleidsregels geformuleerd, die de gemeente Hulst hanteert ten behoeve van de verlening van subsidies. De Beleidsregels subsidieverstrekking zijn de nadere invulling van hetgeen in de Algemene Subsidieverordening gemeente Hulst 2005 aangeduid wordt met de term “beleidsregels”.
De Beleidsregels subsidieverstrekking vormen samen met de Algemene Subsidieverordening gemeente Hulst 2007 en de Lijst subsidieplafonds en grondslagen de basis voor subsidieverstrekking in de gemeente Hulst.
De Beleidsregels subsidieverstrekking bestaan uit twee gedeelten.
Allereerst is er een algemeen gedeelte waarin de regelgeving vermeld staat, die op alle beleidsvelden van toepassing is.
Hiervan zijn echter uitgezonderd de beleidsvelden waar sprake is van een gemeentelijke bijdrage in het kader van een Gemeenschappelijke regeling omdat dit geen subsidie is in de zin der wet, maar een bijdrage in het kader van de Wet Gemeenschappelijke Regelingen. De hier bedoelde beleidsvelden welke een dergelijke bijdrage krijgen zijn niettemin vermeld in het overzicht van de beleidsvelden om een compleet overzicht te krijgen.
Het tweede gedeelte gaat per beleidsveld in op de specifiek voor dat bepaalde beleidsveld geldende regels. Hierbij is voor de duidelijkheid en overzichtelijkheid gekozen voor een uniforme indeling van de regelgeving.
Conform artikel 2 lid h van de Algemene Subsidieverordening 2007 gemeente Hulst is een subsidie-ontvanger een rechtspersoon met volledige rechtsbevoegdheid of een groep van natuurlijke personen of een natuurlijk persoon die een activiteit verricht of laat verrichten en die zich blijkens de statuten de behartiging van ideële en of materiële aard ten doel stelt en daarbij geen winst beoogt.
Bepaald wordt dat subsidies boven een bepaald minimumbedrag alleen toegekend kunnen worden aan rechtspersonen met een volledige rechtsbevoegdheid en inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Het minimumbedrag wordt jaarlijks vastgesteld en vermeld in de Lijst subsidieplafonds en grondslagen.
Indien instellingen gezamenlijk een activiteit ondernemen en hiervoor gezamenlijk subsidie willen aanvragen, dient één van de instellingen formeel de subsidie aan te vragen namens alle instellingen. De aanvragende partij blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het nakomen van de voorwaarden verbonden aan een toegekende subsidie.
Om de gevolgen van het verloren gaan van gemeenschapsgeld bij het optreden van grote risico’s tegen te gaan zijn instellingen, welke subsidie wensen te ontvangen, verplicht zich voldoende te verzekeren tegen mogelijke ernstige risico’s. Het gaat daarbij in ieder geval om de WA-verzekering en bij instellingen met eigen gebouwen om een opstal- en inboedelverzekering. Verder kan gedacht worden aan een schade/letsel-verzekering bij activiteiten met deelnemers en reisverzekeringen bij verblijf in het buitenland.
2.4. Subsidieplafond, verdeelsleutels en grondslagen
Op grond van artikel 4 lid 3 van de Algemene Subsidieverordening gemeente Hulst 2007 stelt de gemeente subsidieplafonds in per beleidsveld en geeft zij aan hoe de bedragen verdeeld zullen worden.
De subsidieplafonds zijn de bedragen die gedurende een begrotingsjaar ten hoogste beschikbaar zijn voor de verstrekking van subsidies binnen een afgebakend beleidsveld. De gemeente is verplicht tot weigering van subsidie als een plafond wordt overschreden.
De bedragen worden verdeeld conform de voor het beleidsveld vastgestelde grondslag en verdeelsleutel. De grondslag geeft daarbij aan hoe binnen het gestelde subsidieplafond de hoogte van de subsidie wordt bepaald.
De verdeelsleutel bepaalt de verdeling van het bedrag van het subsidieplafond, indien het subsidieplafond onvoldoende is om alle aanvragen te kunnen honoreren.
Er worden drie verdeelsleutels gehanteerd:
Het ‘tender’-systeem, waarin aanvragen die tijdig zijn ingediend op basis van kwalitatieve criteria worden gerangschikt. Wanneer een lagere rangschikking leidt tot weigering wegens overschrijding van het subsidieplafond, zal de gemeente motiveren waarom de aanvraag een lage rangschikking krijgt.
Het ‘naar rato’-systeem, waarin aan de hand van alle tijdig ingediende aanvragen en aan de hand van de grondslagen berekend wordt welk totaalbedrag aan subsidie zou moeten worden verleend. Bij overschrijding van het subsidieplafond wordt de subsidie van alle in aanmerking komende organisaties naar rato verlaagd. Dit gebeurt door het grondslagbedrag te vermenigvuldigen met een breuk met in de teller het subsidieplafondbedrag en in de noemer het aan de hand van grondslag berekende totale subsidiebedrag. Aldus ontstaat een aangepaste naar-rato-grondslag welke vervolgens wordt toegepast per individuele aanvrager.
Het ‘wie het eerst komt, het eerst maalt’-systeem, waarbij op aanvragen wordt beslist in volgorde van binnenkomst. De aanvragen die voldoen aan de geldende criteria worden toegewezen, net zo lang tot het subsidieplafond is bereikt. Ter voorkoming van ‘pro-forma’-aanvragen geldt als binnenkomstdatum de datum waarop alle gegevens compleet zijn aangeleverd.
De subsidieplafonds en grondslagen zullen jaarlijks worden vastgesteld en worden gepubliceerd in de Lijst subsidieplafonds en grondslagen.
De verdeelsleutel voor het geval op een beleidsveld het subsidieplafond wordt overschreden staat vermeld bij de specifieke beleidsregels van het desbetreffende beleidsveld.
Op grond van artikel 4:36 van de Algemene wet bestuursrecht kan de gemeente de afspraken met instellingen welke samenhangen met budgetsubsidies vastleggen in een uitvoeringsovereenkomst.
De uitvoeringsovereenkomst bevat alle afspraken over de te leveren producten en prestaties in samenhang met de doelstelling en de hoogte van de subsidie. Voor zover mogelijk zal ook de gehanteerde wijze van kostprijsberekening hierin worden verwoord. In de overeenkomst wordt voorts bepaald dat de subsidieontvanger verplicht is de activiteiten te verrichten waarvoor de subsidie wordt verleend.
Subsidieverlening is slechts dan mogelijk als zowel subsidiegever als subsidieontvanger de uitvoeringsovereenkomst ondertekenen. In geval het een uitvoeringsovereenkomst betreft op basis van regionale afspraken wordt dit door alle betrokken partijen ondertekend.
2.6. Subsidieverlening en -vaststelling op basis van regionale afspraken
Budgetsubsidieverlening en –vaststelling aan instellingen die werkzaam zijn voor meerdere gemeenten in de regio en subsidie aanvragen bij meerdere gemeenten vindt pas plaats na overleg met alle betrokken gemeenten over de te leveren prestaties, het hiervoor benodigde budget en de eventuele noodzakelijke indexering van de subsidie. Deze onderhandelingen moeten worden gezien als de onderhandelingen in het kader van de uitvoeringsovereenkomst. De gemaakte afspraken worden daarbij vastgelegd in een document dat geldt als uitvoeringsovereenkomst.
2.8. Reserves en voorzieningen
Artikel 12 van Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 stelt dat burgemeester en wethouders bij de verlening van structurele subsidies aan een subsidieontvanger de vorming van reserves of voorzieningen kunnen toestaan. Met reserves wordt bedoeld het eigen vermogen van de instelling, welke ter beschikking van de instelling staat. Reserves zijn er in drie vormen: voorzieningen, bestemmingsreserves en algemene reserves.
Voorzieningen zijn een deel van het vermogen dat gericht is op het kunnen voldoen aan vooraf duidelijk kwantificeerbare verplichtingen. Voorzieningen kunnen louter en alleen worden aangewend voor het doel waarvoor zij zijn ingesteld. Voorzieningen worden gevormd uit de exploitatie in het jaar waarop de verplichting is ontstaan en dienen tot gelijkmatige verdeling van de lasten over een beperkt aantal jaren. Voorzieningen kunnen gevormd worden voor bijvoorbeeld personele verplichtingen (ziektevervanging, wachtgeldverplichtingen, pensioenverplichtingen, reorganisatiekosten e.d.), belastingverplichtingen, lopende bezwaar- en beroepsprocedures en te verwachten schadeclaims van derden.
Bestemmingsreserves zijn specifieke reserves waaraan tevoren een duidelijke bestemming is gegeven. Het verschil met voorzieningen is dat er vooraf nog geen duidelijk kwantificeerbare verplichting aan kan worden vastgekoppeld. Voorbeelden voor bestemmingsreserves zijn kosten van inventaris (onderhoud en vervanging) en kosten voor onderhoud eigen gebouwen.
Algemene reserves zijn reserves met een algemeen karakter en derhalve volledig vrij aanwendbaar. Zij kunnen o.a. bedoeld zijn om bedrijfsrisico’s op te vangen, waarmee een gebudgetteerde instelling kan worden geconfronteerd.
Algemene regel is dat de hoogte van de reserves (met uitzondering van voorzieningen) in relatie moet staan tot het totaal aan lasten van de instelling en dat de reserves een duidelijke relatie moeten hebben tot verwachte kosten. Op grond hiervan komt een instelling niet voor een subsidie in aanmerking indien zij zich in een zodanig financiële positie bevindt dat het subsidie feitelijk overbodig is.
Bepaald wordt daarom, dat bij budgetsubsidies de som van de reserves(met uitsluiting van voorzieningen) niet hoger mag zijn dan maximaal tien procent van de totale jaarlasten. Overschrijding van de norm voor reservevorming leidt tot een lagere vaststelling van subsidies en/of lagere subsidies in de toekomst. Alleen als uit een schriftelijke onderbouwing blijkt dat de reserves absoluut noodzakelijk zijn voor het kunnen verrichten van prestaties en activiteiten, kan het college een hogere reserve toestaan.
Om te kunnen beoordelen of een hoger reserve kan worden toegestaan dienen instellingen, die een budgetsubsidie aanvragen, bij de subsidieaanvraag een vermogensplan over te leggen. In dit vermogensplan dient te worden opgenomen:
Op basis van dit plan zal het college de vermogenspositie van de instelling beoordelen en besluiten of het totaal aan reserves boven de maximale tien procent kan worden vastgesteld. Hogere vaststelling van de reserve zonder een vermogensplan is niet mogelijk.
Het is gesubsidieerde instellingen of instellingen die subsidies wensen te ontvangen niet toegestaan vermogen onder te brengen in steunstichtingen, waaraan zij gelieerd zijn. Voorbeelden van dergelijke steunstichtingen zijn supportersverenigingen en stichtingen als “Vrienden van…. .”. Vermogen, dat desondanks bij een steunstichting is ondergebracht, wordt geacht te behoren tot vermogen van de instelling als onderdeel van de algemene reserve en wordt bij de subsidieberekening betrokken.
Instellingen zijn zelf volledig verantwoordelijk voor het te voeren personeelsbeleid. De instelling is zelf verantwoordelijk voor het werven, selecteren, aanstellen en ontslaan van personeel, inclusief alle bijkomende verplichtingen.
In de budgetsubsidieonderhandelingen met de instellingen, die personeel in dienst hebben, wordt in het kader van de kostprijsberekening voor prestaties/producten mede onderhandeld over het aandeel van de personele component in de kostprijs. Dit aandeel en de daaraan gelieerde subsidie wordt vervolgens de norm voor de in de uitvoeringsovereenkomst afgesproken periode (bij invoering van het nieuwe subsidiestelsel eerst één jaar; daarna wederom één jaar; vervolgens steeds een periode van vier jaar).
Het gevoerde personeelsbeleid heeft daardoor geen effect op de verleende subsidie en kan niet leiden tot extra subsidieclaims bij de gemeente.
Conform artikel 15 van de Algemene subsidieverordening 2005 gemeente Hulst kunnen op verleende subsidies voorschotten worden verleend. Ten behoeve van de vermindering van de administratieve last worden subsidies tot een bedrag van € 7.500,- in een keer betaalbaar gesteld aan het begin van de subsidieperiode waarop de subsidie betrekking heeft.
Om de liquiditeitspositie van instellingen niet onnodig te belasten worden verleende subsidies boven een bedrag van € 7.500 in 4 kwartaalvoorschotten betaalbaar gesteld (25% begin januari, 25% begin april, 25% begin juli en 25% begin oktober).
Subsidies aan instellingen, die werkzaam zijn voor meerdere gemeenten en subsidie ontvangen van meerdere gemeenten voor dit doel worden bevoorschot conform de afspraken welke de gezamenlijke gemeenten hierover vastleggen.
2.12. Gebruik te huren ruimten gemeenschapscentra
Veel instellingen die subsidie ontvangen hebben voor de uitvoering van hun activiteiten een ruimte in een gebouw nodig. Soms is er een eigen gebouw aanwezig, maar in veel gevallen dient de ruimte gehuurd te worden. Hiervoor kan men o.a. terecht in gemeenschapscentra / dorpshuizen.
Om subsidie zo efficiënt mogelijk in te zetten wordt daarom bepaald dat instellingen, die voor subsidie in aanmerking wensen te komen en tevens voor hun activiteiten gebruik moeten maken van een te huren ruimte, hun activiteiten laten plaatsvinden in één van de gesubsidieerde lokale gemeenschapscentra / dorpshuizen voor zover de ruimte hiervoor geschikt en beschikbaar is.
2.13. Decentrale uitvoering activiteiten
Om gesubsidieerde activiteiten dicht bij de deelnemers aan te bieden en hiermee de laagdrempeligheid van activiteiten en de deelname te bevorderen dienen gesubsidieerde instellingen daar waar mogelijk de activiteiten decentraal (d.w.z. in zoveel mogelijk kernen van de gemeente) te laten plaatsvinden. Indien activiteiten niet decentraal plaatsvinden, dient aangegeven te worden, waarom dit niet mogelijk is of dient te worden aangeven hoe onderzocht gaat worden of dit alsnog mogelijk is.
Instellingen welke voor het eerst een aanvraag voor subsidie indienen en tevens voldoen aan de gestelde subsidievoorwaarden, ontvangen alleen dan subsidie als naar het oordeel van burgemeester en wethouders combinatie en/of integratie met gelijksoortige bestaande organisaties niet mogelijk is. Aan het onderzoek of een combinatie en/of integratie mogelijk is, moeten zowel nieuwe als bestaande organisaties voldoende medewerking verlenen. Ontbreken van voldoende medewerking kan leiden tot weigering, vermindering of beëindiging van het subsidie.
2.15. Nadere regels betreffende subsidie voor onroerende goederen
2.16. Nadere regels betreffende budgetsubsidie
Bij het verlenen van een budgetsubsidie is het berekende bedrag uiteindelijk taakstellend voor het overeengekomen werkprogramma of activiteitenpakket. Binnen de berekening van de budgetsubsidie wordt rekening gehouden worden met alle lasten, zodat van de subsidieontvangers verwacht wordt dat zij ook bij de uitgaven hier rekening mee houden. Aanvullende subsidies voor hetzelfde werkprogramma of activiteitenpakket zijn na vaststelling van de budgetsubsidie niet meer mogelijk.
2.18. Doelstellingen, prestaties en producten
Subsidies worden verleend voor het bereiken van vooraf vastgestelde doelstellingen en producten/prestaties.
Bij de verlening van budgetsubsidies zullen de te bereiken doelstellingen, prestaties en producten worden vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst. Bij de vaststelling van de definitieve subsidie zal worden nagegaan in hoeverre de doelstellingen, prestaties en producten zijn gerealiseerd.
Bij de verlening van waarderingsubsidies wordt bij het beoordelen van de aanvraag eenmalig en vooraf aan de hand van het aan te leveren activiteitenoverzicht beoordeeld of met het plan aan de doelstellingen van de beleidsregel zal worden voldaan.
2.19. Subsidieverlening gericht op de inwoners van de gemeente Hulst
Geen subsidies worden verstrekt als de activiteit niet in overwegende mate is gericht op de behartiging van belangen van inwoners van de gemeente Hulst. Hiermede wordt subsidieverlening voorkomen voor algemene (veelal landelijk opererende) belangenverenigingen. Hoewel de activiteiten die deze belangenverenigingen ondernemen wellicht ook toegankelijk kunnen zijn voor inwoners uit de gemeente zijn de activiteiten van deze belangenverenigingen meestal niet in overwegende mate of specifiek op de bewoners van Hulst gericht.
Naast de algemene beleidsregels 3.gelden per beleidsveld een aantal specifieke beleidsregels. Ze gaan per beleidsveld in op de volgende vragen:
Tevens wordt (zoals hierboven reeds eerder is aangegeven) per beleidsveld vermeld welke verdeelsleutel van toepassing is.
Voor alle duidelijkheid wordt voorts bij elk beleidsveld vermeld, dat Burgemeester en wethouders bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de gestelde vereisten ontheffing kunnen verlenen.
Er is een doorlopende ontwikkelingslijn voor alle 2 – 6-jarigen van het peuterspeelzaalwerk/de kinderopvang naar het primair onderwijs.
De producten geven uitvoering aan de beleidsmaatregelen 5, 6 en 8 van de beleidsnota ‘Sterker Verder, beleidsnota Peuterspeelzaalwerk en Voor- en Vroegschoolse Educatie Gemeente Hulst 2012-2014’.
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2007 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
De hoogte van het subsidie voor:
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Verdeelsleutel: “Wie het eerst komt, het eerst maalt”.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Leerlingen in het primair onderwijs de mogelijkheid bieden tot het volgen van godsdienst- of vormingsonderwijs.
Godsdienst- en vormingsonderwijs.
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per ingeschreven leerling (peildatum 1 oktober van het jaar waarin de subsidie wordt aangevraagd) met de garantie van een minimumbedrag bij kleine groepen.
Het minimumbedrag wordt jaarlijks aangegeven in de Lijst subsidieplafonds en grondslagen.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Burgers in staat stellen om zich door middel van opleidingen en cursussen een zodanig ontwikkelingsniveau te verwerven dat zij in staat zijn tot volwaardig maatschappelijk participeren.
Vormende activiteiten met een educatief karakter en activiteiten gericht op het voorkomen van een sociaal isolement
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de inwoners van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie voor vooraf overeengekomen projecten tegen een vooraf overeengekomen totaalsubsidie op basis van regionale afspraken.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het ondersteunen van besturen, directies, onderwijsgevenden en leerlingen in het primair onderwijs in het leveren van diensten in de vorm van begeleiding, advisering en hulpverlening bij onderwijs(leer)situaties, waarin een zo verantwoord mogelijke schoolloopbaan voor alle leerlingen kan worden geschapen.
Schoolkeuzeonderzoek voor de leerlingen van groep 8.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de inwoners van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Op basis van een lopende vierjarige overeenkomst wordt een vast bedrag per leerling verstrekt. Volgens deze overeenkomst wordt dit bedrag jaarlijks geïndexeerd conform de ontwikkeling van de hiervoor geoormerkte rijksbijdrage.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van een structurele aanpak van verkeerseducatie in het voortgezet onderwijs met als doel terugdringing van de verkeersonveiligheid
Speciale lesprogramma's voor jongeren in de leeftijd van 12-18 jaar
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de school:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Vast bedrag per deelnemende school (gebaseerd op de historische kosten voor een Verkeerscoördinator Onderwijs en de kosten van de educatie-activiteiten).
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Inwoners van de gemeente de mogelijkheid bieden om sociaal-culturele en educatieve activiteiten te ontplooien
Betaalbare zaalruimten, inclusief bijbehorende faciliteiten (geluid, bar; etc.)
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van prestatieafspraken vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criteria voor tenderverdeling:
Er zal voorts rekening gehouden worden met een gedifferentieerde huur voor sociaal-culturele activiteiten en niet-sociaal-culturele (commerciële) activiteiten. Uitgangspunt daarbij is dat voor commerciële activiteiten de werkelijke kostprijs in rekening gebracht moet worden.
De instelling dient de hoogte van de huren te handhaven, dan wel op te trekken tot een, naar het oordeel van burgemeester en wethouders, redelijk peil, rekening houdend met het feit dat de huren sociaal acceptabel moeten zijn, maar ook dat hiermee de kosten van de exploitatie niet onnodig ten laste komen van de gemeente.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het door middel van participatie dan wel consultatie betrekken van burgers en belangenorganisaties bij de voorbereiding en/of uitvoering van het beleid door de gemeentelijke bestuursorganen
Wijk- en Dorpsraadvergaderingen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per wijk- of dorpsraad
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Opbouwwerk zet zich in voor groepen mensen uit de bevolking. Opbouwwerk brengt mensen samen in groepen organisaties om concrete knelpunten aan de pakken in hun woon- en leefomgeving. Leefbaarheid en sociale cohesie zijn hierbij sleutelbegrippen. Het gaat om knelpunten op het gebied van: wonen, werken, voorzieningen en leefbaarheid.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2007 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over (voor afgelopen jaar en komende jaar):
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Ieder kind in de leeftijd van 2 tot 4 jaar kan deelnemen aan de specifieke peutergroepen zoals deze worden aangeboden binnen de kinderdagopvang en daarmee leren in een stimulerende voorschoolse speel- en leeromgeving.
Een financiële compensatie aan de aanbiedende kinderopvangorganisatie indien vraagouders geen gebruik kunnen van de Kinderopvangtoeslag (via de Belastingdienst) en gefactureerd worden op basis van jaarinkomen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
De aanvraag kan per maand of per kwartaal achteraf worden ingediend middels het daartoe vastgestelde en door de gemeente verstrekte formulier.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Variabel bedrag per peuter, waarbij een peuter:
De hoogte van het subsidie wordt als volgt berekend:
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Verdeelsleutel: eerst komt, eerst maalt.
De instelling dient de hoogte van het feitelijk te factureren uurtarief te baseren op de (jaarlijks vastgestelde) VNG Adviestabel ouderbijdrage peuterwerk.
Er wordt geen uitvoeringsovereenkomst opgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Ieder kind in de leeftijd van 2 tot 4 jaar kan deelnemen aan de specifieke peutergroepen zoals deze worden aangeboden binnen de kinderdagopvang en daarmee leren in een stimulerende voorschoolse speel- en leeromgeving.
Een financiële compensatie bieden aan de kinderopvangorganisatie indien er gedurende een periode van maximaal 2 jaren minder peuters gebruik maken van een peutergroep op een locatie dan de bezettingsondergrens.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
De aanvraag kan per maand of per kwartaal achteraf worden ingediend middels het daartoe vastgestelde en door de gemeente verstrekte formulier en bijlage(n).
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een bedrag per maand per niet bezette kindplaats tot en met de ondergrens, waarbij er een minimale bezetting moet zijn van 4 peuters. Indien er gedurende maximaal 2 maanden maar 3 kinderen de peutergroep bezoeken, dan zal ook voor deze onderbezetting een bedrag per maand worden gecompenseerd.
De rekenformule hierbij van toepassing is:
Bedrag per maand is: (maximale uurtarief kinderdagopvang geldend voor de vaststelling kinderopvangtoeslag – voor 2015 € 6,84 - x 4 uur per dagdeel x 2 dagdelen per week x 40 kalenderweken) : 12
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Verdeelsleutel: eerst komt, eerst maalt.
Er wordt geen uitvoeringsovereenkomst opgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Bevordering van uitvoering van structurele vrije tijds-/activiteitenprogramma’s gericht op educatieve, sociale en creatieve ontplooiing van jeugdigen (6 tot 23 jaar) teneinde hen mede in staat te stellen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de samenleving
Het in groepsverband ontwikkelen en uitvoeren van een activiteitenprogramma gericht op ontspanning en ontplooiing van jeugdigen in de leeftijd van 6 tot 23 jaar
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een bedrag per jeugdige deelnemer/lid.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criteria voor tenderverdeling:
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Bevordering van uitvoering van incidentele vrije tijds-/activiteitenprogramma’s gericht op educatieve, sociale en creatieve ontplooiing van jeugdigen (6 tot 23 jaar) teneinde hen mede in staat te stellen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de samenleving
Het ontwikkelen en uitvoeren van activiteiten gericht op ontspanning en ontplooiing van jeugdigen in de leeftijd van 6 tot 23 jaar
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criteria voor tenderverdeling:
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Bevordering van vrije tijds-/activiteitenprogramma’s uitgevoerd door organisaties met een eigen accommodatie gericht op educatieve, sociale en creatieve ontplooiing van jeugdigen (6 tot 23 jaar) teneinde hen mede in staat te stellen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de samenleving
Het ontwikkelen en uitvoeren van activiteiten gericht op ontspanning en ontplooiing van jeugdigen in de leeftijd van 6 tot 23 jaar in een eigen “jeugdruimte”
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de contributie en/of eigen bijdrage van de deelnemers te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bieden van ondersteuning aan jongeren in de zelfontplooiing van jeugdigen teneinde hen mede in staat te stellen een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de samenleving.
Het realiseren van sociaal-/cultureel en buurt- of omgevingsgericht jeugd- en jongerenwerk.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene Subsidieverordening Hulst 2007 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een subsidiebedrag op basis van een vooraf overeengekomen productenboek tegen vooraf overeengekomen kostprijzen en vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Voor de deelname aan activiteiten in het kader van het sociaal-/cultureel jeugd- en jongerenwerk kunnen eigen bijdragen worden gevraagd voor zover deze naar het oordeel van burgemeester en wethouders redelijk en billijk zijn. Indien eigen bijdragen van toepassing zijn, dan worden deze vermeld in het activiteitenjaarplan voor het sociaal-/cultureel jeugd- en jongerenwerk.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van het beoefenen van zang en/of muziek door jeugdigen (6 tot 23 jaar) als solist of in groepsverband.
Het bieden van de mogelijkheid tot repetitie en/of optreden aan een beginnende solist of groep.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, leggen organisaties bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Voor het beschikbaar stellen van oefenruimte bedraagt de subsidie een bedrag per jeugdige. Per jeugdige kan maar 1 maal per kalenderjaar subsidie worden verleend. De duur van verhuur van de oefenruimte is minimaal 1 jaar en gedurende minimaal 30 keren per jaar kan gerepeteerd worden.
Voor het bieden van de mogelijkheid tot optreden met een minimum duur van 30 minuten bedraagt de subsidie een bedrag per solist of groep. Een groep bestaat uit maximaal 10 jeugdigen.
Ten behoeve van het optreden van de solist of groep kan maximaal 4 maal per jaar subsidie worden verleend.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie vraagt bij het verhuren van oefenruimte een redelijk tarief, waarbij ook rekening wordt gehouden met de bijgeleverde faciliteiten (gas, water, elektra specifieke apparatuur etc.).
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Belangenbehartiging voor ouderen en het organiseren van recreatieve, educatieve en sport- en spelactiviteiten voor ouderen.
Recreatieve, educatieve en sport- en spelactiviteiten voor ouderen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks word door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Thuiswonende ouderen (van 55 jaar en ouder) in staat stellen zo lang mogelijk zelfstandig te laten wonen in hun eigen woonomgeving met speciale aandacht voor zwakkere doelgroepen middels aparte projecten.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De eigen bijdrage van ouderen voor zorgvoorzieningen dient op een, naar oordeel van burgemeester en wethouders, aanvaardbaar peil te worden vastgesteld.
De eigen bijdrage van ouderen voor sociaal-culturele activiteiten dient kostendekkend te zijn t.a.v. de te organiseren activiteiten met uitzondering van de huurkosten van te gebruiken ruimten.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Ouderen motiveren, stimuleren en in staat stellen zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen blijven wonen in de eigen thuisomgeving.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2007 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
- een overzicht van diensten, voorzieningen en activiteiten;
- een overzicht met gevraagde eigen bijdragen voor deze diensten, voorzieningen en activiteiten;
- een overzicht van het aantal deelnemers per dienst, voorziening en activiteit.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst. Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld. Verdeelsleutel: tender.
Indien er sprake is van bijdragen door deelnemers dient de organisatie de hoogte van de bijdrage te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil. De eigen bijdrage van ouderen die deelnemen aan sociaal-culturele activiteiten dient kostendekkend te zijn.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Burgers middels maatschappelijke hulpverlening bijstaan om de controle over de belastende sociale omgevingsfactoren te herwinnen of het controleverlies draaglijk te maken.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de inwoners van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie op basis van regionale afspraken.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld op basis van regionale afspraken.
Om elke vorm van drempel voor de burger te voorkomen dient de hulpverlening kosteloos te geschieden.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Burgers bij te staan de controle over de belastende sociale omgevingsfactoren te herwinnen of het controleverlies draagbaar te maken. De hulpverlening is niet algemeen maar gericht op speciale doelgroepen.
Budgetsubsidie en/of waarderingsubsidie
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie als bijdrage per inwoner op basis van regionale afspraken.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criteria voor tenderverdeling:
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van (vrijwillige) maatschappelijke zorg en ondersteuning van langdurige lichamelijke zieken, (lichamelijk en/of geestelijk) gehandicapten en hulpbehoevende ouderen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een overzicht van de deelnemers en/of belanghebbenden.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag voor organisaties gevestigd in de gemeente.
Een vast bedrag voor organisaties niet gevestigd in de gemeente.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Indien er sprake is van bijdragen door deelnemers en/of leden dient de organisatie de hoogte van de bijdrage te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Urgente medische hulpverlening en vervoer naar een academisch ziekenhuis door het inzetten van een trauma-helikopter.
Helikopterhulpvluchten (interventies) waarbij patiënten (slachtoffers) op snelle en medisch verantwoorde wijze naar een academisch ziekenhuis worden overgebracht.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de inwoners van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Hulpverlening, ondersteuning en assistentie bij ongevallen en rampen.
Een kwalitatief toereikende Rode Kruis Colonne ten behoeve van de inzet, ondersteuning en assistentie bij ongevallen en rampen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten / projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het stimuleren van kennis en vaardigheden op het terrein van Eerste Hulp Bij Ongevallen en het uitoefenen daarvan.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Vast bedrag per EHBO-vereniging.
Jaarlijks word door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het behartigen van belangen van specifieke doelgroepen op het terrein van de gezondheidszorg en het bevorderen van cliëntenparticipatie.
Belangenbehartiging en voorlichting.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per organisatie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van fysiek actieve sportbeoefening op amateurniveau in georganiseerd verband door ondersteuning van de kwaliteit van sportverenigingen- en accommodaties
Deelname aan amateursport op competitieniveau
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Competitieteams zijn teams die wekelijks competitie spelen. Wedstrijdgroepen zijn groepen die aan competitie in toernooiverband deelnemen.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidieberekening vindt plaats per competitieteam/wedstrijdgroep tenzij competitie niet in team-/groepsverband wordt gespeeld. De subsidiegronslag wordt uitgedrukt in een tegemoetkoming in de kosten van de huur van de competitie-/trainingsaccommodatie:
De hoogte van deze subsidie kan nooit hoger zijn dan de totale huurkosten van de accommodatie van het voorafgaande jaar.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van fysiek actieve sportbeoefening op amateurniveau in georganiseerd verband.
Deelname aan amateursport op competitieniveau middels waarborg van de kwaliteit van sportverenigingen- en accommodaties.
Budgetsubsidie/Waarderingssubsidie
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
- gevestigd te zijn in de gemeente en haar activiteiten te laten plaatsvinden in de gemeente;
- zich direct op de inwoners van de gemeente te richten;
- minimaal 25 actieve leden te hebben;
- activiteiten op amateurniveau te organiseren met instructie door vakkundige begeleiders;
- een tak van sport te beoefenen die door NOC*NSF erkend wordt;
- een actieve buitensport te beoefenen bestaande uit, balsport, atletiek of paardensport;
- aangesloten te zijn bij een regionale of landelijke overkoepelende organisatie;
- over een in de gemeente gelegen accommodatie te beschikken geschikt voor competitie;
- competitie of wedstrijd(en) te spelen die vanuit regionale of landelijke overkoepelende organisatie georganiseerd worden.
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
- een overzicht van de speelaccommodatie (aantal velden c.q. banen, etc.);
- een onderhoudsplanning van de speelaccommodatie.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per te onderhouden veld/baan etc. afhankelijk van de tak van sport.
Bij sportaccommodaties, waarbij een bedrag per veld/baan niet berekenbaar is, een vast totaalbedrag voor het onderhoud van de gehele sportaccommodatie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van fysiek actieve sportbeoefening in georganiseerd verband op amateurniveau voor de specifieke doelgroepen jeugd (personen tot en met 17 jaar) en aangepaste sporters (personen die belemmerd zijn in reguliere sportbeoefening) met het oog op het bevorderen van de fysieke, sociale en psychische gezondheid
Sportbeoefening door specifieke doelgroepen jeugd en minder-validen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per jeugdlid en per aangepaste sporter, welke door hun vereniging zijn aangemeld bij de overkoepelende (bonds)organisatie. Leden die door hun vereniging niet zijn aangemeld bij de overkoepelende (bonds)organisatie ontvangen 50% van de grondslag van de wel bij de overkoepelende (bonds)organisatie aangemelde leden.
De verenigingen zonder eigen accommodatie met jeugdleden ontvangen tevens een percentage van de huurlasten van het voorafgaande jaar.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van fysiek actieve sportbeoefening
Bijzondere eenmalige sportevenementen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een beschrijving van het evenement (o.a. doel, begroting, aantal deelnemers; etc).
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag gerelateerd aan het niveau van het evenement zelf en/of de uitstraling van het evenement (lokaal, provinciaal, nationaal, internationaal).
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld
Verdeelsleutel: "Wie het eerst komt, het eerst maalt".
De organisatie dient de hoogte van een bijdrage van deelnemers te bepalen op een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil. De organisatie dient tevens actief sponsors te werven voor het speciale evenement.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Burgers in staat stellen door middel van het beschikbaar stellen en uitlenen van informatiedragers kennis te verwerven, zich te ontwikkelen en ontspanning te bieden
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie voor vooraf overeengekomen producten tegen een vooraf overeengekomen totaalsubsidie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De algemene informatievoorziening in de openbare bibliotheek in al zijn verschijningsvormen (waaronder het gebruik van internet) dient gratis te geschieden.
Een uitleenabonnement voor informatiedragers (boeken, CD’s, videobanden) dient voor personen tot en met 17 jaar gratis te zijn.
Voor de overige leeftijdscategorieën dient de instelling voor een uitleenabonnement het gemiddelde Zeeuwse tariefniveau te hanteren.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Inwoners van de gemeente in staat stellen kennis en vaardigheden te verwerven op het gebied van creatieve vorming. Door middel van deelname aan cursussen creatieve vorming zich naar aard en aanleg in kunstzinnige zin te ontplooien in hun vrije tijd.
Cursussen creatieve vorming in al zijn facetten zowel voor jongeren als voor volwassenen, zoals beeldende en visuele vorming, kunst, cultuur en literatuur.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
De subsidie wordt verstrekt op basis van een uitvoeringsovereenkomst waarin afspraken worden gemaakt over de aantallen prestatie-eenheden en het daaraan gekoppelde subsidie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van de deelnemersbijdragen te handhaven op, dan wel te verhogen tot een, naar het oordeel van burgemeester en wethouders, aanvaardbaar peil.
Er dienen gedifferentieerde tarieven gehanteerd te worden, waarbij een onderscheid gemaakt dient te worden tussen jongeren tot en met 17 jaar en volwassenen van 18 jaar en ouder.
Cursussen voor volwassenen dienen kostendekkend te zijn.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bieden van een samenhangend programma aan primair onderwijs waardoor de leerlingen kennis kunnen maken met de diverse vormen op het vlak van kunst en cultuur.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per school en een vast bedrag ten behoeve van de vervanging van de leskisten.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criterium tenderverdeling:
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Deelname aan uiteenlopende vormen van amateurkunst op het terrein van muziek en majorettenshows, waarbij de beoefenaars zich naar aard en aanleg kunnen ontplooien.
Repetities en uitvoeringen in georganiseerd verband.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De vereniging dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bieden van mogelijkheden tot deelname aan uiteenlopende vormen van amateurkunst op het terrein van zang, dans en toneel, waarbij de beoefenaars zich naar aard en aanleg kunnen ontplooien
Amateur-kunstbeoefening op het vlak van zang, dans en toneel in georganiseerd verband door het houden van repetities en uitvoeringen.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De vereniging dient de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van culturele evenementen in de gemeente
Het organiseren van niet-commerciële jaarlijks terugkerende culturele evenementen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per evenement, waarbij de hoogte van het bedrag wordt gerelateerd aan de uitstraling/het niveau van het evenement.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De organisatie dient de hoogte van een bijdrage van bezoekers (entreegelden) te bepalen op een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil. De organisatie dient tevens actief sponsors te werven.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van culturele evenementen in de gemeente
Het organiseren van niet-commerciële en bijzondere (= niet jaarlijks terugkerende) culturele evenementen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per evenement, waarbij de hoogte van het bedrag wordt gerelateerd aan de uitstraling/het niveau van het evenement (provinciaal, nationaal of internationaal).
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Verdeelsleutel: "Wie het eerst komt, het eerst maalt".
De organisatie dient de hoogte van een bijdrage van bezoekers (entreegelden) te bepalen op een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil. De organisatie dient tevens actief sponsors te werven.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Zorgdragen voor activiteiten en voorzieningen die gericht zijn op actieve belangstelling voor traditie, folklore en cultuuruitingen.
Optochten, parades, aubades, voorstellingen, cultuur, folklore-activiteiten e.a.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een overzicht van het aantal leden/vrijwilligers.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld
De organisatie dient de hoogte van een gevraagde eigen bijdrage aan de evenementen te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Zorgdragen voor activiteiten en voorzieningen die gericht zijn op actieve belangstelling voor de cultuurhistorische waarden van de gemeente
Het organiseren van activiteiten en het in stand houden van voorzieningen, die gericht zijn op cultuurhistorische waarden binnen de gemeente
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per organisatie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Organisaties met leden dienen de hoogte van de contributie te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het zorgdragen en bevorderen van overdracht en behoud van het cultureel erfgoed van de gemeente
Organiseren en uitvoeren van activiteiten ten behoeve van het museum door behoud, beheer en vorming van collecties, presentatie van collecties, educatieve activiteiten
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de museumorganisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een overzicht van gevraagde entreegelden.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
De instelling dient de entreegelden te handhaven dan wel te verhogen tot een marktconform niveau, dat wil zeggen op gelijk niveau met andere musea in Zeeland.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het versterken van de positie van de gemeente op de toeristische markt en het bevorderen van toerisme in zijn algemeenheid.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de bezoekers van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie voor vooraf overeengekomen projecten tegen een vooraf overeengekomen totaalsubsidie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Toeristische organisaties dienen veel mogelijk samen te werken (inclusief een financiële inbreng) met lokale ondernemers op het terrein van toerisme.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het beschikbaar stellen en in stand houden van voorzieningen ten behoeve van recreatie en ontspanning
Budgetsubsidie en/of waarderingssubsidie
Om voor budget- of waarderingssubsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Budgetsubsidieverlening op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs.
Een vast bedrag per kinderboerderij.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criterium tenderverdeling:
De organisatie dient de hoogte van een eventuele bijdrage van bezoekers (entreegelden) te bepalen op een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Behoud en bevordering van de natuur en het milieu
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich (direct) op de inwoners van de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per organisatie
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Beleidsdoel Het afzonderlijk inzamelen van oud papier en karton binnen de gemeentegrenzen door in de gemeente gevestigde organisaties.
Product Ingezameld oud papier en karton.
Subsidievorm Waarderingssubsidie.
Vereisten aan de organisatie: Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie: -gevestigd te zijn in de gemeente en haar activiteiten te laten plaatsvinden in de gemeente; -zich direct op de inwoners van de gemeente te richten; -te beschikken over een actuele inzamelvergunning.
Subsidieberekening en verdeelsleutel De organisatie krijgt, conform een vooraf aan de organisatie bekend gemaakte verdeelsleutel, iedere maand een subsidiebedrag. De hoogte van dit bedrag wordt bepaald volgens de formule:
Bedrag = verdeelsleutel x aantal totaal ingezamelde kilogrammen oud papier en karton in de betreffende maand x 4,7 cent per ingezamelde kilogram.
Het aantal totaal ingezamelde kilogrammen oud papier en karton in de betreffende maand wordt bepaald aan de hand van een weegbrief.
Het subsidiebedrag per ingezamelde kilogram wordt niet automatisch jaarlijks geïndexeerd.
Geen subsidieplafond, aangezien het een open-eind regeling betreft.
Eigen bijdrage Geen specifieke vereisten.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Zorgdragen voor de opvang van dieren en het bieden van hulp aan kleine huisdieren in nood.
Opvang van en hulp bieden aan kleine huisdieren.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie op basis van regionale afspraken.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
36 Promotie Centrumgedeelte Stad Hulst
Het versterken van de aantrekkelijkheid van het Centrumgedeelte van de Stad Hulst zoals aangeduid in de Verordening Reclamebelasting voor de bezoekers met als verwacht eindresultaat een verbetering van de hoogte van de bestedingen dit gebied, een positieve kwantitatieve en kwalitatieve ontwikkeling van het winkel en horecabestand en een positieve ontwikkeling van de werkgelegenheid in het gebied.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dienen de activiteiten zich te richten op het gedeelte van Hulst dat in de Verordening Reclamebelasting is omschreven als belastingplichtig gebied.
Conform paragraaf 2.14 van de “Beleidsregels subsidieverstrekking gemeente Hulst 2007” wordt bepaald dat instellingen welke voor het eerst een aanvraag voor subsidie indienen en tevens voldoen aan de gestelde subsidievoorwaarden, alleen dan subsidie ontvangen als een combinatie en/of integratie met gelijksoortige bestaande organisaties niet mogelijk is.
Bij de invoering van subsidiebeleidsveld 36 wordt bepaald dat als bestaande organisaties worden aangemerkt Ondernemers Hulst Vestingstad en St. Bezoekersmanagement Hulst en dat nieuwe aanvragende organisaties derhalve eerst met deze partijen moeten overleggen ten behoeve van integratie van de uit te voeren plannen.
Conform Algemene subsidieverordening, waaronder een jaarwerkplan inclusief begroting.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie voor vooraf overeengekomen projecten tegen een vooraf overeengekomen totaalsubsidie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders sluiten op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan met de uitvoerende organisatie, waarin wordt bepaald dat de subsidie-ontvanger verplicht is de activiteiten te verrichten waarvoor de subsidie is verleend.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het behartigen van de belangen van de woonconsumenten door het bevorderen van de kwaliteit van het wonen, de leefbaarheid van de woonomgeving en al hetgeen daarmee in de ruimste zin verband houdt.
Gevraagde en ongevraagde adviezen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een verslag van de uitgebrachte adviezen van het jaar voorafgaand aan het jaar dat de subsidie wordt aangevraagd.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per organisatie
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van economische ontwikkeling middels kwaliteitsverhoging van de gevels van de winkelstraten
Gerenoveerde gevels van horeca- en winkelpanden
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de aanvrager:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de aanvrager bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een nadere invulling van de berekening van de subsidies dient nog te worden vastgesteld.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van economische ontwikkeling in de gemeente.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
-zich direct op de inwoners c.q. bedrijven in de gemeente te richten.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie op basis van regionale afspraken.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bevorderen van gelijke kansen van groepen met een sociale en maatschappelijke achterstandspositie.
-Op emancipatie van specifieke groepen gerichte activiteiten.
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per activiteit met minder dan 50 deelnemers.
Een vast bedrag per activiteit met 50 deelnemers of meer.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Het bijdragen aan een verenigd Europa middels uitwisseling van contacten, kennis en ervaring met de Europese zustergemeente Michelstadt
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2005 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over:
-een overzicht van het aantal deelnemers.
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Een vast bedrag per deelnemer aan de uitwisselingsreis, waarbij voor maximaal 40 deelnemers de subsidie wordt verleend.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Kwalitatieve criteria voor tenderverdeling:
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Sport en bewegen stimuleren voor alle doelgroepen
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Naast wat in artikel 6 en/of 7 van de Algemene subsidieverordening gemeente Hulst 2007 is voorgeschreven, legt de organisatie bij de aanvraag over (voor afgelopen jaar en komende jaar):
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidiebedrag op basis van vooraf overeengekomen producten/projecten tegen een vooraf overeengekomen kostprijs vastgelegd in een uitvoeringsovereenkomst.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Indien er sprake is van bijdragen door deelnemers en/of leden dient de organisatie de hoogte van de bijdrage te handhaven op, dan wel te verhogen tot, een naar het oordeel van burgemeester en wethouders aanvaardbaar peil.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Verenigingen ondersteunen bij:
Activiteiten organiseren danwel projecten opzetten om bovenstaande doelen te bereiken
Incidentele Waarderingssubsidie
De activiteit/het project dient aan de navolgende vereisten te voldoen:
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de vereniging aan de volgende voorwaarden te voldoen:
Bij de aanvraag dienen de navolgende informatie te worden aangeleverd:
De looptijd van de subsidieregeling is gedurende het Breedtesportproject
Subsidieberekening, Subsidieplafond en Verdeelsleutel
Het subsidie wordt bepaald aan de hand van de volgende onderdelen:
De verdeelsleutel is “wie het eerst komt, het eerst maalt”
Jaarlijks wordt het subsidieplafond door de gemeenteraad vastgesteld overeenkomstig de door het Rijk beschikbaar gestelde middelen
Om continuïteit van de activiteit te waarborgen dient de vereniging de activiteit/project, voor zover mogelijk, de volgende jaren verder uit te voeren met eigen budget en in te bedden in de vereniging.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.
Burgers toegang bieden tot lokaal nieuws op het gebied van actualiteit, politiek, sport, cultuur etc. En daarmee het handhaven van ‘de derde laag’ van het Nederlandse publieke mediabestel, de lokale nieuwsvoorziening.
Maatwerkgrondslag op basis van uitvoeringsovereenkomst
Om voor subsidie in aanmerking te komen dient de organisatie:
Subsidieberekening en verdeelsleutel
Subsidie voor vooraf overeengekomen producten tegen een vooraf overeengekomen totaalsubsidie.
Jaarlijks wordt door de gemeenteraad het subsidieplafond vastgesteld.
Lokale omroepen vragen geen eigen bijdrage aan de kijkers.
Burgemeester en wethouders zijn gerechtigd op basis van bovenstaande uitgangspunten een uitvoeringsovereenkomst aan te gaan.
Burgemeester en wethouders kunnen bij wijze van uitzondering aan één of meerdere van de vereisten ontheffing verlenen.