Organisatie | Hof van Twente |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel prioritering handhaving ongewenste reclame-uitingen |
Citeertitel | Beleidsregel prioritering handhaving ongewenste reclame-uitingen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-08-2009 | 17-08-2011 | Nieuwe regeling | 14-07-2009 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hof van Twente, heeft gelet op artikel 4:12 van de Algemene Plaatselijke Verordening, artikel 4.81 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 160 Gemeentewet besloten vast te stellen
“Beleidsregel prioritering handhaving ongewenste reclame-uitingen”
Het college van burgemeester en wethouders stelt hierbij de prioritering vast wanneer er handhavend wordt opgetreden tegen illegale en ongewenste reclame-uitingen.
Er wordt actief handhavend op tegen reclame-uitingen die:
Binnen het bovenstaande kader geldt de volgende prioriteit:
Bij een verzoek om handhaving door een belanghebbende wordt verwezen naar bovenstaande prioritering.
Voor een zorgvuldige en planmatige aanpak van de hinderlijke reclame-uitingen worden per reclame-uiting de volgende acties uitgevoerd.
Er zal per perceel geïnventariseerd worden welke reclame-uitingen aanwezig zijn en wie de eigenaar van het perceel en/of de reclame-uiting is.
Indien naar aanleiding van het bovenstaande blijkt dat er tot handhaving moeten worden overgegaan, wordt de eigenaar van het perceel c.q. de reclame-uitingen door de handhaver hier informeel van op de hoogte stelt. Daarbij wordt aangegeven dat de eigenaar de gelegenheid krijgt de reclame-uitingen binnen 2 weken weg te halen.
De hoogte van de dwangsom is als volgt:
Deze beleidsregel is bekend gemaakt in het Hofweekblad van 19 augustus 2009 en treedt in werking op 20 augustus 2009. Het kan worden aangehaald als “Beleidsregel prioritering handhaving ongewenste reclame-uitingen”.
Vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 14 juli 2009