Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nieuwkoop

Tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNieuwkoop
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingTarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012
CiteertitelTarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpTarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201201-02-2013Onbekend

15-12-2011

Electronisch Gemeenteblad

2011-121h2

Tekst van de regeling

Intitulé

Tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012

 

 

Tarieventabel leges

Tarieventabel, behorende bij de Legesverordening 2012.

Indeling tarieventabel

Titel 1 Algemene dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

Hoofdstuk 7 Bestuursstukken

Hoofdstuk 8 Vastgoedinformatie

Hoofdstuk 9 Overige publiekszaken

Hoofdstuk 10 Gemeentearchief

Hoofdstuk 11 Huisvestingswet

Hoofdstuk 12 Leegstandwet

Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie

Hoofdstuk 14 Marktstandplaatsen

Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet

Hoofdstuk 16 Kansspelen

Hoofdstuk 17 Kinderopvang

Hoofdstuk 18 Telecommunicatie

Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer

Hoofdstuk 20 Diversen

Titel 2 Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning

Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen

Hoofdstuk 2 Vooroverleg/beoordelen conceptaanvraag

Hoofdstuk 3 Omgevingsvergunning

Hoofdstuk 4 Vermindering

Hoofdstuk 5 Teruggaaf

Hoofdstuk 6 Intrekking omgevingsvergunning

Hoofdstuk 7 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

Hoofdstuk 8 Bestemmingswijzigingen zonder activiteiten

Hoofdstuk 9 Sloopmelding

Hoofdstuk 10 In deze titel niet benoemde beschikking

Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn

Hoofdstuk 1 Horeca

Hoofdstuk 2 Organiseren evenementen of markten

Hoofdstuk 3 Prostitutiebedrijven

Hoofdstuk 4 Smart-, Head-, of Growshops

Hoofdstuk 5 Splitsingsvergunning woonruimte

Hoofdstuk 6 Leefmilieuverordening

Hoofdstuk 7 Brandbeveiligingsverordening

Hoofdstuk 8 Standplaatsen en gebruik van de (openbare) weg

Hoofdstuk 9 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

Hoofdstuk 10 Diversen

Titel 1 Algemene dienstverlening

Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

 

 

2012

2011

1.1.1

Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap:

 

 

1.1.1.1

in het gemeentehuis van Nieuwveen op maandag en dinsdag van 08.45 tot 10.00 uur

gratis

gratis

1.1.1.2

in vaste trouwlocaties (exclusief zaalhuur of andere gebruikskosten) op maandag van 10.00 uur tot vrijdag 16.00 uur

€ 513,-

€ 456,-

1.1.1.3

in een andere geschikte locatie (exclusief zaalhuur of andere gebruikskosten) op maandag van 10.00 uur tot vrijdag 16.00 uur wordt het bedrag genoemd in artikel 1.1.1.2 verhoogd met

€ 470,-

€ 461,57

1.1.2

Op zaterdag en of door B&W vastgestelde brugdagen/gesloten dagen/vrije dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur wordt het bedrag genoemd in artikel 1.1.1.2 en 1.1.1.3 verhoogd met

€ 148,-

€ 145,44

1.1.3

Voor het beschikbaar stellen van getuigen van gemeentewege, bedraagt het tarief per getuige:

€ 27,-

€ 26,76

1.1.4

Het tarief bedraagt voor het verstrekken van:

 

 

1.1.4.1

een trouwboekje of partnerschapboekje

€ 37,-

€ 36,36

1.1.4.2

het bijschrijven van een kind, in kaligrafie, in een trouw-/partnerschap-

boekje per kind:

€ 6,40

€ 6,26

1.1.5

Het tarief bedraagt voor het doen van naspeuringen in de registers van de burgerlijke stand, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 8,80

€ 8,68

1.1.6

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand.

 

 

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

 

 

2012

2011

1.2.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.2.1.1

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen

€ 48,50

€ 51,40

1.2.1.2

tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort)

€ 48,50

€ 57,46

1.2.1.3

tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van Molukkers als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort)

€ 48,50

€ 51,40

1.2.1.4

tot het bijschrijven van een kind door middel van een bijschrijvingsticker in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 direct bij de aanvraag van dit nieuwe reisdocument

(mogelijkheid tot bijschrijving vervalt m.i.v. 26 juni 2012)

€ 9,30

€ 9,04

1.2.1.5

tot het bijschrijven van een kind middels een bijschrijvingsticker in een al uitgegeven reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 (mogelijkheid tot bijschrijving vervalt m.i.v. 26 juni 2012)

€ 21,50

€ 21,10

 

 

2012

2011

1.2.2

Het tarief bedraagt voor het verrichten van handelingen ten behoeve van een aanvraag van een Nederlandse identiteitskaart (NIK), als bedoeld in artikel 2, tweede lid, van de Paspoortwet:

 

 

1.2.2.1

voor een persoon die op het moment van de aanvraag de leeftijd van veertien jaar nog niet heeft bereikt

€ 30,-

 

1.2.2.2

in andere gevallen dan bedoeld in onderdeel 1.2.2.1

€ 40,-

 

1.2.3

De tarieven genoemd in de onderdelen 1.2.1.1 tot en met 1.2.1.3 alsmede in 1.2.2 worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van

€ 45,50

€ 41,41

1.2.4

Het tarief genoemd in 1.2.3 wordt bij een gecombineerde spoedlevering van een nieuw reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 en het bijschrijven van één of meer kinderen als bedoeld in 1.2.1.4, slechts één keer per reisdocument berekend.

(mogelijkheid tot bijschrijving vervalt m.i.v. 26 juni 2012)

 

 

1.2.5

Het tarief genoemd in onderdeel 1.2.1.5 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag per bijschrijvingsticker van

€ 21,50

€ 19,69

1.2.6

Het tarief voor het verstrekken van een reisdocument bij vermissing of indien een reisdocument niet compleet kan worden overgelegd, wordt verhoogd met:

€ 20,50

€ 20,20

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

 

 

2012

2011

1.3.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs

€ 40,-

€ 39,39

1.3.2

Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met:

€ 33,50

€ 33,58

1.3.3

Het onder 1.3.1 vermelde tarief wordt bij vermissing of het niet compleet

overleggen van het eerder verstrekte rijbewijs verhoogd met:

€ 20,50

€ 20,20

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

 

2012

2011

1.4.1

Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4, wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.

 

 

1.4.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.4.2.1

tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking

€ 8,20

€ 5,25

1.4.3

Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.

 

 

1.4.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.4.4.1

tot het verstrekken van gegevens: per verstrekking

€ 8,20

€ 5,25

1.4.5

Het tarief bedraagt voor het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 8,80

€ 8,68

1.4.6

Voor toezending van de verstrekkingen genoemd onder 1.4.2 en 1.4.4

worden portokosten in rekening gebracht.

 

 

1.4.7

Het tarief bedraagt voor:

 

 

1.4.7.1

het legaliseren van een handtekening:

€ 5,10

€ 5,05

1.4.7.2

het waarmerken van documenten:

€ 5,70

€ 5,65

1.4.7.3

het in behandeling nemen van een aanvraag tot de afgifte van een

verklaring omtrent het gedrag geldt het tarief als bedoeld in artikel 39

van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens;

 

 

 

 

2012

2011

1.4.7.4

het in behandeling nemen van een aanvraag tot afgifte van een

bewijs van in leven zijn:

€ 8,20

€ 5,35

1.4.7.5

het in behandeling nemen van een aanvraag tot afgifte van een

andere verklaring omtrent een persoon:

€ 8,20

€ 5,35

1.4.8

Naturalisatie:

Voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het afleggen van een

optie ter verkrijging van het Nederlanderschap, alsmede voor de behandeling van een naturalisatieverzoek worden de tarieven geheven conform het op het moment van aanvraag geldend Besluit optie en naturalisatiegelden, conform de rijkswet op het Nederlanderschap.

 

 

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit het Kiezersregister

 

Vervallen

 

Hoofdstuk 6 Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

 

 

2012

2011

1.6.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een bericht als bedoeld in artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens:

 

 

1.6.1.1

bij verstrekking op papier, indien het afschrift bestaat uit:

 

 

1.6.1.1.1

ten hoogste 100 pagina’s, per pagina

€ 1,05

€ 1,01

 

met een maximum per bericht van

€ 51,-

€ 50,50

1.6.1.1.2

meer dan 100 pagina’s

€ 77,-

€ 75,75

1.6.1.2

bij verstrekking anders dan op papier

€ 25,50

€ 25,25

1.6.1.3

dat bestaat uit een afschrift van een, vanwege de aard van de verwerking, moeilijk toegankelijke gegevensverwerking

€ 103,-

€ 101,-

1.6.2

Indien voor hetzelfde bericht op grond van de onderdelen 1.6.1.1, 1.6.1.2 en 1.6.1.3 meerdere vergoedingen kunnen worden gevraagd, wordt slechts de hoogste gevraagd.

 

 

1.6.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzet als bedoeld in artikel 40 van de Wet bescherming persoonsgegevens

€ 4,85

€ 4,79

Hoofdstuk 7 Bestuursstukken

 

 

2012

2011

1.7.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

 

 

1.7.1.1

een afschrift van de gemeentebegroting

€ 51,-

€ 49,89

1.7.1.2

een afschrift van de gemeenterekening

€ 73,-

€ 72,11

1.7.1.3

een afschrift van de belastingverordeningen

€ 51,-

€ 49,89

1.7.1.4

Een afschrift van het burgerjaarverslag

€ 10,30

€ 10,10

1.7.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.7.2.1

tot het verstrekken van:

 

 

1.7.2.1.1

een afschrift van het verslag van een raadsvergadering, per pagina

€ 1,05

€ 1,01

1.7.2.1.2

een afschrift van de stukken behorende bij een raadsvergadering, per pagina

€ 1,05

€ 1,01

1.7.2.2

tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar:

 

 

1.7.2.2.1

op de verslagen van de raadsvergaderingen

€ 43,-

€ 42,52

1.7.2.2.2

op de stukken behorende bij de raadsvergaderingen

€ 133,-

€ 130,72

1.7.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

 

 

1.7.3.1

een afschrift van de van de Algemene Plaatselijke Verordening:

€ 49,50

€ 48,73

1.7.3.2

een afschrift van de gemeentelijke bouwverordening:

€ 44,-

€ 43,17

Hoofdstuk 8 Vastgoedinformatie

 

 

2012

2011

1.8.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.8.1.1

tot het verstrekken van een fotokopie van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan:

 

 

1.8.1.1.1

in formaat A4 of kleiner, per bladzijde

€ 1,05

€ 1,01

1.8.1.1.2

in formaat A3

€ 1,75

€ 1,71

1.8.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift van of uittreksel uit:

 

 

1.8.2.1

de gemeentelijke basisregistratie adressen of de gemeentelijke basisregistratie gebouwen, bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen

€ 10,30

€ 10,10

1.8.2.2

de inschrijving in het register bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Monumentenwet 1988

€ 10,30

€ 10,10

1.8.2.3

het openbare register van beschermde monumenten bedoeld in artikel 20 van de Monumentenwet 1988

€ 10,30

€ 10,10

1.8.2.4

het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder c, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen

€ 10,30

€ 10,10

1.8.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het digitaal verstrekken van:

 

 

1.8.3.1

het gemeentelijke adressenbestand, per adres

€ 0,01

€ 0,01

1.8.3.2

het relatiebestand adreskadastraal perceel, per gelegde relatie

€ 0,02

€ 0,02

1.8.3.3

het adrescoördinatenbestand, per adrescoördinaat

€ 0,02

€ 0,02

1.8.3.4

de gebouwenregistratie, per adres

€ 0,03

€ 0,03

Hoofdstuk 9 Overige publiekszaken

 

 

2012

2011

1.9

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.9.1

tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening:

€ 5,10

€ 5,05

1.9.2

tot het waarmerken van documenten:

€ 5,70

€ 5,65

1.9.3

tot het verkrijgen van een bewijs van in leven zijn:

€ 8,20

€ 5,35

1.9.4

tot afgifte van een bewijs van in leven zijn:

€ 8,20

€ 5,35

1.9.5

tot afgifte van een andere verklaring omtrent een persoon:

€ 8,20

€ 5,35

1.9.6

Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag geldt het tarief als bedoeld in artikel 39

van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens.

 

 

Hoofdstuk 10 Gemeentearchief

 

 

2012

2011

1.10.1

Het tarief bedraagt voor het op verzoek doen van naspeuringen in de in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier

€ 9,50

€ 9,39

1.10.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:

 

 

1.10.2.1

een afschrift of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina:

 

 

1.10.2.1.1

op A4-formaat:

€ 1,05

€ 1,01

1.10.2.1.2

op A3-formaat:

€ 1,75

€ 1,71

Hoofdstuk 11 Huisvestingswet

 

 

2012

2011

1.11

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.11.1

tot het verkrijgen van een huisvestingsvergunning als bedoeld in artikel 7, eerste lid, van de Huisvestingswet

€ 97,-

€ 17,42

1.11.2

tot het inschrijven in een register van woningzoekenden als bedoeld in artikel 14 van de Huisvestingswet

gereserveerd

gereserveerd

1.11.3

tot het verstrekken van gegevens uit het register van woningzoekenden als bedoeld in artikel 14 van de Huisvestingswet, voor elke in dat register vermelde woningzoekende

gereserveerd

gereserveerd

1.11.4

tot het verkrijgen van een vergunning tot gehele of gedeeltelijke onttrekking van woonruimte aan de bestemming tot bewoning als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel a, van de Huisvestingswet

gereserveerd

gereserveerd

1.11.5

tot het verkrijgen van een vergunning tot samenvoeging van woonruimte met andere woonruimte als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel b, van de Huisvestingswet

gereserveerd

gereserveerd

1.11.6

tot het verkrijgen van een vergunning tot omzetting van zelfstandige woonruimte in onzelfstandige woonruimte als bedoeld in artikel 30, eerste lid, onderdeel c, van de Huisvestingswet

gereserveerd

gereserveerd

Hoofdstuk 12 Leegstandwet

 

 

2012

2011

1.12

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.12.1

tot het verkrijgen van een vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de Leegstandwet

€ 97,-

€ 17,42

1.12.2

tot verlenging van een vergunning tot tijdelijke verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15, vierde lid, van de Leegstandwet

€ 48,50

€ 17,42

Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie

1.13

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

1.13.1

tot het verkrijgen van een gemeentegarantie

gereserveerd

1.13.2

tot het instemmen met het wijzigen of omzetten van een door de gemeente gegarandeerde hypothecaire geldlening

gereserveerd

Hoofdstuk 14 Marktstandplaatsen

 

 

2012

2011

1.14

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

 

 

1.14.1

een standplaatsvergunning als bedoeld in artikel 5 van de Marktverordening 2008 (individuele vergunning)

€ 20,-

€ 19,94

1.14.2

inschrijving op de wachtlijst als bedoeld in artikel 8 van de Marktverordening 2008

gereserveerd

gereserveerd

1.14.3

verlenging van de inschrijving als bedoeld in onderdeel 1.14.2

gereserveerd

gereserveerd

1.14.4

doorhaling van de inschrijving op de wachtlijst bedoeld in artikel 9, aanhef en onder b, van de Marktverordening 2008

gereserveerd

gereserveerd

1.14.5

overschrijving van de standplaatsvergunning op naam van een ander als bedoeld in artikel 11 van de Marktverordening 2008

€ 20,-

€ 19,94

1.14.6

ontheffing om de standplaats tot de sluitingstijd van de markt te blijven innemen als bedoeld in artikel 20, tweede lid, van de Marktverordening 2008

gereserveerd

gereserveerd

Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet

 

 

2012

2011

1.15

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.15.1

voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet of het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet per dag of dagdeel

€ 48,50

€ 40,35

1.15.2

tot het verlenen van toestemming om een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing over te dragen aan een ander

€ 97,-

€ 40,35

1.15.3

tot het intrekken of wijzigen van een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing

€ 97,-

€ 40,35

Hoofdstuk 16 Kansspelen

 

 

2012

2011

1.16.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning als bedoeld in artikel 30b van de Wet op de kansspelen:

 

 

1.16.1.1

voor een periode van twaalf maanden voor één kansspelautomaat

€ 57,-

€ 57,06

1.16.1.2

voor een periode van twaalf maanden voor twee of meer kansspelautomaten, per kansspelautomaat

€ 22,50

€ 22,72

vermeerdert met een vast bedrag van

€ 34,-

€ 34,34

1.16.1.2.a

Voor een periode korter of langer dan 12 maanden, maar ten hoogste 4 jaar, vindt op basis van de gevraagde aanwezigheidsduur, evenredige berekening van leges plaats op basis van de tarieven als genoemd onder 1.16.1.2

 

 

1.16.1.3

voor één kansspelautomaat, welke vergunning geldt voor een periode van meer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd

€ 227,-

€ 228,76

1.16.1.4

voor twee of meer kansspelautomaten, welke vergunning geldt voor een periode van langer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd, per kansspelautomaat

€ 91,-

€ 91,40

vermeerdert met een vast bedrag van

€ 136,-

€ 137,36

1.16.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)

€ 48,50

€ 13,02

Hoofdstuk 17 Kinderopvang

 

 

2012

2011

1.17

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

 

 

1.17.1

een uittreksel uit het register bedoeld in artikel 46 van de Wet kinderopvang, per uittreksel

gereserveerd

gereserveerd

1.17.2

inlichtingen over gegevens die zijn opgenomen in het register bedoeld in artikel 46 van de Wet kinderopvang, per verstrekking

gereserveerd

gereserveerd

Hoofdstuk 18 Telecommunicatie

 

 

2012

2011

1.18.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding in verband met het verkrijgen van instemming omtrent plaats, tijdstip en wijze van uitvoering van werkzaamheden als bedoeld in artikel 5.4, eerste lid, van de Telecommunicatiewet

€ 44,-

€ 43,43

1.18.1.1

indien het betreft werkzaamheden in tegel-, klinker- en sierbestratingen, alsmede gesloten verhardingen, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per strekkende meter sleuf verhoogd met

gereserveerd

gereserveerd

1.18.1.2

indien het betreft werkzaamheden in bermen, groenstroken en dergelijke, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, per strekkende meter sleuf verhoogd met

gereserveerd

gereserveerd

1.18.1.3

indien met betrekking tot een melding overleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met

€ 47,50

€ 46,96

1.18.1.4

indien de melder verzoekt om een inhoudelijke afstemming bij de beoordeling van aanvragen als bedoeld in artikel 5.5 van de Telecommunicatiewet, verhoogd met

gereserveerd

gereserveerd

1.18.1.5

indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.

 

 

1.18.2

Indien een begroting als bedoeld in 1.18.1.5 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.

 

 

Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer

 

 

2012

2011

1.19

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.19.1

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 87 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990

€ 29,-

€ 28,73

1.19.2

tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 9.1 van de Regeling voertuigen

€ 39,50

€ 38,93

1.19.3

tot het verkrijgen van een gehandicaptenparkeerkaart als bedoeld in artikel 49 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW).

€ 30,-

€ 17,42

 

 

2012

2011

1.19.3.1

1.19.4

Bijdrage voor een keuring tot verkrijgen van een gehandicapten

parkeerkaart

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag

tot het verkrijgen van een vaarvergunning voor vaartuigen met:

€ 100,-

 

1.19.4.1

verbrandingsmotoren met een motorvermogen tot en met 6 PK voor één jaar:

€ 23,-

€ 17,93

1.19.4.2

verbrandingsmotoren met een motorvermogen vanaf 6,01 PK voor één jaar:

€ 40,50

€ 31,05

1.19.4.3

verbrandingsmotoren, onverschillig het motorvermogen voor zeven dagen:

€ 11,20

€ 8,63

1.19.4.4

verbrandingsmotoren, onverschillig het motorvermogen voor één dag:

€ 3,85

€ 2,98

1.19.4.5

elektromotoren, onverschillig het motorvermogen voor één jaar:

€ 3,85

€ 2,98

1.19.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.19.5.1

tot het verkrijgen van een afmeervergunning voor aanlegplaatsen

in de Voorwetering per vergunning, per jaar:

€ 61,-

€ 59,79

1.19.5.2

verkrijging van een sleutel ten behoeve van de Teuntjesbrug:

€ 59,-

€ 57,77

Hoofdstuk 20 Diversen

 

 

2012

2011

1.20.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

1.20.1.1

tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel ...van de [naam verordening]

gereserveerd

gereserveerd

1.20.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:

 

 

1.20.2.1

gewaarmerkte afschriften van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 3,20

€ 3,13

1.20.2.2

afschriften, doorslagen of fotokopieën van stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen:

 

 

1.20.2.2.1

per pagina op papier van A4-formaat

€ 1,05

€ 1,01

1.20.2.2.2

per pagina op papier van A3-formaat

€ 1,75

€ 1,71

1.20.2.2.3

per pagina op papier van A2-formaat

€ 5,20

€ 5,15

1.20.2.2.4

per pagina op papier van A1-formaat

€ 8,90

€ 8,78

1.20.2.2.5

per pagina op papier van A0-formaat

€ 13,80

€ 13,63

1.20.2.3

kaarten, tekeningen en lichtdrukken, al dan niet behorend bij de in de onderdelen 1.20.2.1 en 1.20.2.2 genoemde stukken, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per kaart, tekening of lichtdruk

€ 13,90

€ 13,73

1.20.2.4

een beschikking op aanvraag, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen

€ 9,80

€ 9,69

1.20.2.5

stukken of uittreksels, welke op aanvraag van de aanvrager moeten worden opgemaakt, voor zover daarvoor niet elders in deze tabel of in een andere wettelijke regeling een tarief is opgenomen, per pagina

€ 1,25

€ 1,21

1.20.2.6

informatie uit het milieu-archief, per aanvraag

€ 14,-

€ 13,83

1.20.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot directe, contante uitbetaling van gelden, waarbij cliënt niet akkoord gaat met girale overschrijving

€ 1,85

€ 1,81

1.20.4

Het tarief bedraagt voor het toekennen van een (huis)nummer/of aanduiding als bedoeld in de Basisregistratie voor adressen en gebouwen (BAG), per nummer/aanduiding:

 

 

1.20.4.1

tot 5 nummers/aanduidingen in één besluit

€ 97,-

 

1.20.4.2

vanaf 6 tot 25 nummers/aanduidingen in één besluit

€ 194,-

 

1.20.4.3

vanaf 26 nummers/aanduidingen in één besluit

€ 290,-

 

Titel 2

Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving / omgevingsvergunning

Hoofdstuk 1 Begripsomschrijvingen

2.1.1

Voor de toepassing van deze titel wordt verstaan onder:

 

2.1.1.1

aanlegkosten:

 

 

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de aanlegkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien de werken of werkzaamheden geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschieden wordt in deze titel onder aanlegkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor de werken of werkzaamheden waarop de aanvraag betrekking heeft;

 

2.1.1.2

bouwkosten:

 

 

de aannemingssom exclusief omzetbelasting, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV 1989), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt een raming van de bouwkosten, exclusief omzetbelasting, bedoeld in het normblad NEN 2631, uitgave 1979, of zoals dit normblad laatstelijk is vervangen of gewijzigd. Indien het bouwen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder bouwkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het tot stand brengen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

 

2.1.1.3

sloopkosten:

 

 

de aannemingssom exclusief omzetbelasting,, bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, van de Uniforme Administratieve Voorwaarden voor de uitvoering van werken 1989 (UAV), voor het uit te voeren werk, of voor zover deze ontbreekt, een raming van de sloopkosten, de omzetbelasting niet inbegrepen. Indien het slopen geheel of gedeeltelijk door zelfwerkzaamheid geschiedt wordt in deze titel onder sloopkosten verstaan: de prijs die aan een derde in het economisch verkeer zou moeten worden betaald voor het slopen van het bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

 

2.1.1.4

Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.

 

2.1.1.5

Wro: Wet ruimtelijke ordening

 

2.1.1.6

Vloeroppervlakte: de gebruiksoppervlakte (GO) als bedoeld in NEN 2580.

 

2.1.2

In deze titel voorkomende begrippen die in de Wabo zijn omschreven, hebben dezelfde betekenis als bij of krachtens de Wabo bedoeld.

 

2.1.3

In deze titel voorkomende begrippen die niet nader in de Wabo zijn omschreven en die betrekking hebben op activiteiten waarvoor het toetsingskader in een ander wettelijk voorschrift is uitgewerkt, hebben dezelfde betekenis als in dat wettelijk voorschrift bedoeld.

 

Hoofdstuk 2 Vooroverleg/beoordeling conceptaanvraag

 

 

2012

2011

2.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

2.2.1

om vooroverleg (principeverzoek) in verband met het verkrijgen van een (ambtelijke) indicatie of een voorgenomen activiteit in het kader van de Wabo en/of Wro vergunbaar is per planbeoordeling

€ 385,-

€ 385,-

€ 404,-

Bij tussentijdse bijstelling van de plangegevens of bij een verzoek tot heroverweging van het kenbaar gemaakte standpunt, zal opnieuw vooraf een tarief in rekening worden gebracht ter hoogte van

Als voor de beoordeling van de vraag externe adviezen moeten worden ingewonnen (zoals agrarisch deskundige, milieudienst, brandweer, politie), dan zullen deze kosten worden doorberekend aan de aanvrager.

2.2.2

Om vooroverleg (principeverzoek) in verband met het verkrijgen van een (bestuurlijke) indicatie of een voorgenomen project(ontwikkeling) in het kader van de Wabo en/of Wro haalbaar is, per planbeoordeling

€ 1.745,-

€ 1.745,-

 

Bij tussentijdse bijstelling van de plangegevens of bij een verzoek tot heroverweging van het kenbaar gemaakte standpunt, zal opnieuw vooraf een tarief in rekening worden gebracht ter hoogte van

Als voor de beoordeling van de vraag externe adviezen moeten worden ingewonnen (zoals agrarisch deskundige, milieudienst, brandweer, politie), dan zullen deze kosten worden doorberekend aan de aanvrager.

2.2.3

om schriftelijk te bevestigen dat een activiteit op grond van de Wabo als vergunningvrij kan worden aangemerkt, zonder dat hierbij sprake is van een formele aanvraag

€ 194,-

 

2.2.4

om beoordeling van een conceptaanvraag om een omgevingsvergunning:

10 %

 

van de leges zoals deze bij een daadwerkelijke aanvraag om een omgevingsvergunning voor het project zouden worden vastgesteld.

 

 

Hoofdstuk 3 Omgevingsvergunning

 

 

2012

2011

2.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project: de som van de verschuldigde leges voor de verschillende activiteiten of handelingen waaruit het project geheel of gedeeltelijk bestaat en waarop de aanvraag betrekking heeft en de verschuldigde leges voor de extra toetsen die in verband met de aanvraag moeten worden uitgevoerd, berekend naar de tarieven en overeenkomstig het bepaalde in deze titel. In afwijking van de vorige volzin kan ook per activiteit of handeling een legesbedrag worden gevorderd.

 

 

 

 

 

 

2.3.1

Bouwactiviteiten

 

 

2.3.1.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen:

 

 

2.3.1.1.1

2,7 % van de door of namens burgemeester en wethouders vastgestelde bouwkosten, met een minimum van:

€ 205,-

€ 202,-

2.3.1.1.2

2,3 % van de door of namens burgemeester en wethouders vastgestelde bouwkosten vanaf € 210.000,-, met een minimum van:

€ 5.670,-

 

2.3.1.2

Indien het behandelproces van een reguliere aanvraag op uitdrukkelijk schriftelijk verzoek van de aanvrager met de helft van de maximale wettelijke termijn wordt ingekort, wordt een toeslag op de tarieven berekend van

gereserveerd

 

 

Als blijkt dat het behandelproces niet met de helft is ingekort, wordt de toeslag niet in rekening gebracht.

 

 

 

 

2012

2011

2.3.2

Aanlegactiviteiten

 

 

2.3.2.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een aanlegactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b, van de Wabo, bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen:

€ 385,-

€ 131,30

 

 

 

 

2.3.3

Planologisch strijdig gebruik waarbij tevens sprake is van een bouw- en/of aanlegactiviteit

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder b en c, van de Wabo, en tevens sprake is van een bouwactiviteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief, onverminderd het bepaalde in onderdeel 2.3.1:

 

 

2.3.3.1

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast (binnenplanse afwijking):

€ 194,-

 

2.3.3.2

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse kleine afwijking):

€ 290,-

 

2.3.3.3

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast (buitenplanse afwijking):

€ 3.485,-

 

2.3.3.4

indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast (tijdelijke afwijking):

€ 385,-

 

2.3.3.5

indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van exploitatieplan):

€ 385,-

 

2.3.3.6

indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van provinciale regelgeving):

€ 385,-

 

2.3.3.7

indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van nationale regelgeving):

€ 385,-

 

2.3.3.8

indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):

€ 385,-

 

 

 

 

 

2.3.4

Planologisch strijdig gebruik waarbij geen sprake is van een bouw- en of aanlegactiviteit

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder c, van de Wabo, en niet tevens sprake is van een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder a en/of b, van de Wabo, bedraagt het tarief:

 

 

2.3.4.1

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 1º, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (binnenplanse afwijking):

€ 1.435,-

€ 1.414,-

2.3.4.2

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 2º, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (buitenplanse kleine afwijking):

€ 1.795,-

€ 1.767,50

2.3.4.3

indien artikel 2.12, eerste lid, onder a, onder 3º, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (buitenplanse afwijking):

€ 1.795,-

€ 1.767,50

2.3.4.4

indien artikel 2.12, tweede lid, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (tijdelijke afwijking)

€ 1.435,-

€ 1.414,-

2.3.4.5

indien artikel 2.12, eerste lid, onder b, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (afwijking van exploitatieplan):

€ 1.435,-

€ 1.414,-

 

 

2012

2011

2.3.4.6

indien de aanvraag een project van provinciaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.1, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (afwijking van provinciale regelgeving):

€ 1.795,-

€ 1.767,50

2.3.4.7

2.3.4.8

indien de aanvraag een project van nationaal belang betreft, de activiteit in strijd is met de regels die zijn gesteld krachtens artikel 4.3, derde lid, van de Wet ruimtelijke ordening en artikel 2.12, eerste lid, onder c, van de Wabo wordt toegepast, danwel de toepassing hiervan expliciet wordt geweigerd (afwijking van nationale regelgeving):

indien artikel 2.12, eerste lid, onder d, van de Wabo wordt toegepast (afwijking van voorbereidingsbesluit):

€ 1.795,-

€ 1.435,-

€ 1.767,50

€ 1.414,-

2.3.4.9

indien artikel 3 van de Wet vergunning onrechtmatige bewoning recreatiewoningen wordt toegepast

€ 1.435,-

Nvt.

2.3.4.10

indien artikel 4 van de Wet vergunning onrechtmatige bewoning recreatiewoningen wordt toegepast

€ 1.435,-

Nvt.

 

 

 

 

2.3.5

In gebruik nemen of gebruiken bouwwerken in relatie tot brandveiligheid

 

 

2.3.5.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder d, van de Wabo, bedraagt het tarief:

€ 565,-

€ 570,65

2.3.5.1.1

bij een vloeroppervlakte tot en met 100 m²

€ 580,-

 

2.3.5.1.2

bij een vloeroppervlakte van 101 tot en met 500 m²

€ 775,-

 

2.3.5.1.3

bij een vloeroppervlakte van 501 tot en met 2500 m²

€ 970,-

 

2.3.5.1.4

bij een vloeroppervlakte van 2501 tot en met 5000 m²

€ 1.160,-

 

2.3.5.1.5

bij een vloeroppervlakte van 5001 tot en met 10000 m²

€ 1.550,-

 

2.3.5.1.6

bij een vloeroppervlakte boven de 10000 m²

€ 3.485,-

 

2.3.5.2

Indien de aanvraag betrekking heeft tot het aanbrengen van een beperkte wijziging in een verleende vergunning ten gevolge van een geringe verandering van de indeling c.q. aanpassing van het aanwezige aantal personen bedraagt het tarief:

€ 385,-

 

2.3.5.3

indien de aanvraag betrekking heeft op het verkrijgen van een vergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een inrichting voor een tijdelijk evenement bedraagt het tarief:

€ 194,-

 

 

 

 

 

2.3.6

Activiteiten met betrekking tot monumenten of beschermde stads- of dorpsgezichten

 

 

2.3.6.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een beschermd monument als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder f, van de Wabo, of op een activiteit als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder b, van de Wabo met betrekking tot een krachtens provinciale verordening of de Erfgoedverordening van de Gemeente Nieuwkoop aangewezen monument, waarvoor op grond van die provinciale verordening of die gemeentelijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:

 

 

2.3.6.1.1

voor het slopen, verstoren, verplaatsen of in enig opzicht wijzigen van een monument:

nihil

nihil

2.3.6.1.2

voor het herstellen, gebruiken of laten gebruiken van een monument op een wijze waardoor het wordt ontsierd of in gevaar gebracht:

nihil

nihil

 

 

2012

2011

2.3.6.2

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in een beschermd stads- of dorpsgezicht, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder h, van de Wabo, op het slopen van een bouwwerk in een krachtens provinciale verordening of de Erfgoedverordening van de Gemeente Nieuwkoop aangewezen stads- of dorpsgezicht, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder c, van de Wabo, waarvoor op grond van die provinciale verordening of die gemeentelijke verordening een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:

nihil

nihil

 

 

 

 

2.3.7

Sloopactiviteiten anders dan bij monumenten of in beschermd stads- of dorpsgezicht

 

 

2.3.7.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het slopen van een bouwwerk in gevallen waarin dat in een bestemmingsplan, beheersverordening of voorbereidingsbesluit is bepaald, bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder g, van de Wabo, of waarvoor op grond van een provinciale verordening of de Bouwverordening van de gemeente Nieuwkoop een vergunning of ontheffing is vereist, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder a, van de Wabo, bedraagt het tarief:

€ 145,-

€ 131,30

 

 

 

 

2.3.8

Aanleggen of veranderen weg

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het aanleggen van een weg of verandering brengen in de wijze van aanleg van een weg waarvoor ingevolge een bepaling in een provinciale verordening of de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Nieuwkoop een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, aanhef en eerste lid, onder d, van de Wabo, bedraagt het tarief:

gereserveerd

gereserveerd

 

 

 

 

2.3.9

Uitweg/inrit

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het maken, hebben, veranderen of veranderen van het gebruik van een uitweg waarvoor ingevolge een bepaling in een provinciale verordening de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Nieuwkoop een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder e, van de Wabo, bedraagt het tarief:

 

€ 38,98

2.3.9.1

als sprake is van aansluiting op een gemeentelijke weg

€ 194,-

 

2.3.9.2

als sprake is van aansluiting op een provinciale weg

€ 290,-

 

 

 

 

 

2.3.10

Kappen

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het vellen of doen vellen van houtopstand, waarvoor ingevolge een bepaling in een provinciale verordening of de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Nieuwkoop een vergunning of ontheffing is vereist, als bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, aanhef en onder g, van de Wabo, bedraagt het tarief:

€ 194,-

€ 26,00

 

 

 

 

2.3.11

Opslag van roerende zaken

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op de opslag van roerende zaken in een bepaald gedeelte van de gemeente, waarvoor ingevolge een bepaling in de Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Nieuwkoop een vergunning of ontheffing is vereist, bedraagt het tarief:

 

 

2.3.11.1

indien de activiteit bestaat uit het daar opslaan van roerende zaken, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder j, van de Wabo:

gereserveerd

gereserveerd

 

 

2012

2011

2.3.11.2

indien de activiteit bestaat uit het als eigenaar, beperkt gerechtigde of gebruiker van een onroerende zaak toestaan of gedogen dat daar roerende zaken worden opgeslagen, bedoeld in artikel 2.2, eerste lid, onder k, van de Wabo:

gereserveerd

gereserveerd

 

 

 

 

2.3.12

Projecten of handelingen in het kader van de Natuurbeschermingswet 1998

 

 

2.3.12.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op handelingen in een beschermd natuurgebied die schadelijk kunnen zijn voor het natuurschoon, de natuurwetenschappelijke betekenis of voor de dieren of planten, als bedoeld in artikel 16, eerste lid, van de Natuurbeschermingswet 1998 bedraagt het tarief:

€ 385,-

€ 353,50

2.3.12.2

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het realiseren van projecten of andere handelingen met gevolgen voor habitats en soorten in een door de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit aangewezen gebied als bedoeld in artikel 19d, eerste lid, van de Natuurbeschermingswet 1998

€ 385,-

€ 353,50

 

 

 

 

2.3.13

Handelingen in het kader van de Flora- en Faunawet

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op een handeling waarvoor op grond van artikel 75, derde lid, van de Flora- en Faunawet ontheffing nodig is, bedraagt het tarief

€ 385,-

€ 353,50

 

 

2012

2011

2.3.14

Andere activiteiten

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning betrekking heeft op het verrichten van een andere activiteit of handeling dan in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedoeld en die activiteit of handeling:

 

 

2.3.14.1

behoort tot een bij algemene maatregel van bestuur aangewezen categorie activiteiten die van invloed kunnen zijn op de fysieke leefomgeving, als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid, onder i, van de Wabo, bedraagt het tarief:

€ 720,-

€ 707,-

2.3.14.2.1

als het een gemeentelijke verordening betreft

€ 720,-

€ 707,-

2.3.14.2.2

als het een provinciale of waterschapsverordening betreft

€ 720,-

€ 707,-

 

 

 

 

2.3.15

Omgevingsvergunning in twee fasen

 

 

 

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning op verzoek in twee fasen plaatsvindt, als bedoeld in artikel 2.5, eerste lid, van de Wabo, bedraagt het tarief:

 

 

2.3.15.1

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de eerste fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de eerste fase betrekking heeft;

 

 

2.3.15.2

voor het in behandeling nemen van de aanvraag voor een beschikking met betrekking tot de tweede fase: het bedrag dat voortvloeit uit toepassing van de tarieven in dit hoofdstuk voor de activiteiten waarop de aanvraag voor de tweede fase betrekking heeft.

 

 

 

 

 

 

2.3.16

Beoordeling rapporten en onderzoeken

 

 

 

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief per rapport of onderzoek:

 

 

2.3.16.1

voor de beoordeling van een milieukundig bodemrapport

€ 230,-

€ 227,25

2.3.16.2

voor de beoordeling van een archeologisch bodemrapport

€ 230,-

€ 227,25

 

 

2012

2011

2.3.16.3

voor de beoordeling van een akoestisch rapport

€ 194,-

 

2.3.16.4

voor de beoordeling van een asbestinventarisatie rapport

€ 97,-

 

2.3.16.5

voor de beoordeling van een bezonnings rapport

€ 194,-

 

2.3.16.6

voor de beoordeling van een geuremissie rapport

€ 290,-

 

2.3.16.7

voor de beoordeling van een planschaderisicoanalyse rapport

€ 194,-

 

2.3.16.8

voor de beoordeling van een vuurlastberekenings rapport

€ 194,-

 

 

 

2012

2011

2.3.16.9

voor de beoordeling van een Bouwbesluitgelijkwaardigheidsoplossings rapport voor zover al niet landelijk erkend

€ 385,-

 

2.3.16.10

voor de beoordeling van een luchtkwaliteits rapport

€ 194,-

 

2.3.16.11

voor de beoordeling van een parkeeronderzoeks rapport

€ 194,-

 

2.3.16.12

voor de beoordeling van een duurzaamheidsrapport op grond van de Bepalingsmethode Milieuprestatie Gebouwen en GWW-werken

€ 385,-

 

2.3.16.13

voor de beoordeling van een exploitatieplan (voor zover niet al geheel beoordeeld door de agrarische commissie)

€ 580,-

 

2.3.16.14

voor de beoordeling van een trillingenonderzoek

€ 385,-

 

2.3.16.15

voor de beoordeling van een ecologisch onderzoek (b.v. quick scan, Flora & Fauna, Natuurbeschermingswet etc.)

€ 231,-

 

 

 

 

 

2.3.17

Adviezen

 

 

 

advies agrarische deskundige

 

 

2.3.17.1

Onverminderd het bepaalde in voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, voor de in dat onderdeel bedoelde aanvraag een advies bij een agrarische commissie wordt ingewonnen:

 

 

2.3.17.1.1

voor zover het advies wordt uitgebracht door Clevin, per advies

€ 460,-

 

2.3.17.1.2

voor zover dit op verzoek van de aanvrager een andere onafhankelijke agrarische deskundige betreft

Werkelijke kosten

 

2.3.17.2

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wettelijk voorschrift, algemene maatregel van bestuur, provinciale of gemeentelijke verordening aangewezen bestuursorgaan of andere instantie advies moet uitbrengen over de aanvraag of het ontwerp van de beschikking op de aanvraag om een omgevingsvergunning: het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de aanvraag om een omgevingsvergunning aan de aanvrager meegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die door of namens het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.

 

 

2.3.17.3

Indien een begroting als bedoeld in 2.3.17.2 is uitgebracht, wordt een aanvraag in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de aanvrager ter kennis is gebracht, tenzij de aanvraag voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.

 

 

 

 

 

 

2.3.18

Verklaring van geen bedenkingen

 

 

2.3.18.1

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief, indien een daartoe bij wet of algemene maatregel van bestuur aangewezen bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven voordat de omgevingsvergunning kan worden verleend, als bedoeld in artikel 2.27, eerste lid, van de Wabo:

 

 

2.3.18.1.1

indien de gemeenteraad een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven:

€ 720,-

€ 707,-

2.3.18.1.2

indien een ander bestuursorgaan een verklaring van geen bedenkingen moet afgeven:

€ 720,-

€ 707,-

2.3.19

Beoordeling aanvullende gegevens

 

 

2.3.19.1

Onverminderd het bepaalde in de voorgaande onderdelen van dit hoofdstuk bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van aanvullende gegevens die worden ingediend nadat de in dat onderdeel bedoelde aanvraag al in behandeling is genomen per aanvullende indiening:

€ 145,-

 

Hoofdstuk 4 Vermindering en vermeerdering

 

 

2012

2011

2.4.1

Indien de aanvraag om een omgevingsvergunning is voorafgegaan door een aanvraag om vooroverleg of beoordeling van een conceptaanvraag als bedoeld in hoofdstuk 2, waarop de eerstgenoemde aanvraag betrekking heeft, worden de ter zake van het vooroverleg of de beoordeling van de conceptaanvraag geheven leges voor

in mindering gebracht op de leges voor het in behandeling nemen van de aanvraag om de omgevingsvergunning bedoeld in hoofdstuk 3.

50%

50%

2.4.2

Onverminderd het bepaalde in hoofdstuk 3 wordt het tarief, indien de in dat hoofdstuk bedoelde aanvraag wordt ingediend na aanvang of gereedkomen van de activiteit(en), van de op grond van dat onderdeel verschuldigde leges, verhoogd met

100%

100%

 

De verhoging wordt eveneens in rekening gebracht als wordt vastgesteld dat de uitvoering van een aangevraagde activiteit(en) is gestart voordat op de aanvraag is beslist.

De verhoging wordt niet toegepast op de heffingen voor de beoordeling van rapporten en onderzoeken, of de kosten die samenhangen met procedures voor planologisch strijdig gebruik danwel het verkrijgen van verklaringen van geen bedenkingen

 

Hoofdstuk 5 Administratiekosten

 

 

2012

2011

2.5.1

Indien een aanvraag om omgevingsvergunning buiten behandeling wordt gelaten wegens het niet, niet volledig en / of niet tijdig verstrekken van de gegevens die voor de (inhoudelijke) behandeling van de aanvraag noodzakelijk zijn, bedraagt het tarief:

 

 

 

3 promille van de naar boven in honderdtallen van euro’s afgeronde, door of namens burgemeester en wethouders vastgestelde bouwkosten, met een minimum van

€ 97,-

€ 50,50

Hoofdstuk 6 Teruggaaf

 

 

2012

2011

2.6.1

Teruggaaf als gevolg van intrekking aanvraag omgevingsvergunning voor bouw-, aanleg- of sloopactiviteiten

 

 

 

Als een aanvrager zijn aanvraag om een omgevingsvergunning voor een project, intrekt terwijl deze reeds in behandeling is genomen door de gemeente, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges. De teruggaaf bedraagt:

 

 

2.6.1.1

indien de aanvraag wordt ingetrokken binnen een termijn van 4 weken na de dag waarop de aanvraag in behandeling is genomen

40%

40%

van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit(en) verschuldigde leges;

 

 

2.6.1.2

indien de aanvraag wordt ingetrokken na 4 weken na de dag waarop de aanvraag in behandeling is genomen, doch voordat op de aanvraag is beschikt

20%

20%

van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit (en) verschuldigde leges;

 

 

 

 

2012

2011

2.6.2

Teruggaaf als gevolg van intrekking verleende omgevingsvergunning

 

 

 

Als de gemeente een verleende omgevingsvergunning voor een project geheel of gedeeltelijk intrekt op aanvraag van de vergunninghouder, bestaat aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges, mits deze aanvraag is ingediend binnen 26 weken na verlening van de vergunning en van de vergunning c.q. de betreffende onderdelen van de vergunning geen gebruik is gemaakt. De teruggaaf bedraagt:

20%

20%

van de op grond van die onderdelen voor de betreffende activiteit verschuldigde leges.

 

 

2.6.3

Teruggaaf als gevolg van het weigeren van een omgevingsvergunning

 

 

2.6.3.1

Als de gemeente een omgevingsvergunning voor een project geheel of gedeeltelijk weigert, bestaat geen aanspraak op teruggaaf van een deel van de leges voor het onderdeel of de onderdelen waar de weigering betrekking op heeft.

 

 

2.6.3.2

Onder een weigering bedoeld in onderdeel 2.6.3.1 wordt mede verstaan een vernietiging van de beschikking waarbij de vergunning is verleend bij rechterlijke uitspraak.

 

 

2.6.4

Minimumbedrag voor teruggaaf

 

 

 

Een bedrag minder dan € 100,00 wordt niet teruggegeven.

 

 

2.6.5

Geen teruggaaf legesdeel advies of verklaring van geen bedenkingen

 

 

2.6.5.1

Van de leges verschuldigd op grond van de onderdelen 2.3.3, 2.3.16, 2.3.17, 2.3.18 en 2.3.19 wordt geen teruggaaf verleend.

 

 

2.6.5.2

Op aanvragen waar artikel 2.4.2 op van toepassing is (legalisatieaanvragen) bestaat geen recht op teruggave

 

 

2.6.5.3

Als een omgevingsvergunning geheel of gedeeltelijk wordt ingetrokken en dit besluit niet op aanvraag van de vergunninghouder plaatsvindt, kan geen aanspraak gemaakt worden op teruggave van leges.

 

 

Hoofdstuk 7 Intrekking omgevingsvergunning

 

 

2012

2011

2.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning als bedoeld in artikel 2.33, tweede lid, onder b, van de Wabo:

nihil

nihil

Hoofdstuk 8 Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project

 

 

2012

2011

2.8

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot wijziging van een omgevingsvergunning als gevolg van een, naar de omstandigheden beoordeeld, geringe wijziging in het project:

€ 385,-

€ 353,50

Hoofdstuk 9 Bestemmingsplanveranderingen op aanvraag

 

 

2012

2011

2.9.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het vaststellen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.1, eerste lid, van de Wet ruimtelijke ordening

€ 3.485,-

€ 1.767,50

2.9.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het wijzigen van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste lid, onder a, van de Wet ruimtelijke ordening

€ 1.745,-

 

2.9.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het uitwerken van een bestemmingsplan als bedoeld in artikel 3.6, eerste lid, onder b, van de Wet ruimtelijke ordening

€ 2.615,-

 

 

 

2012

2011

2.9.4

Het bedrag als genoemd in artikel 2.9.1, 2.9.2 en 2.9.3 bevat niet de kosten van onderzoek, advisering en het daadwerkelijk opstellen van het gewijzigde bestemmingsplan, doch slechts de kosten voor de regievoering van het uitwerkings-, wijzigings- of opstellingsproces. Indien anders dan deze regievoering door of namens de gemeente kosten worden gemaakt, worden deze kosten aan de aanvrager in rekening gebracht overeenkomstig het bepaalde in artikel 2.3.17.2

 

 

2.9.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot nemen van een projectuitvoeringsbesluit als bedoeld in artikel 2.9 van de Crisis- en herstelwet

 

 

2.9.6

Indien een aanvraag als bedoeld in artikel 2.9.1 tezamen met een omgevingsvergunning wordt aangevraagd en ex artikel 3.30 van de Wet op de ruimtelijke ordening wordt gecoördineerd, is voor het in behandeling nemen van deze aanvragen het bedrag dat voortvloeit uit de tarieven van hoofdstuk 3 en hoofdstuk 9 van toepassing.

 

 

Hoofdstuk 10 Sloopmelding

 

 

2012

2011

2.10

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een sloopmelding als bedoeld in de Bouwverordening van de gemeente Nieuwkoop

gereserveerd

gereserveerd

Hoofdstuk 11 In deze titel niet benoemde beschikking

 

 

2012

2011

2.11

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een andere, in deze titel niet benoemde beschikking:

€ 580,-

€ 525,20

Titel 3 Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn

Hoofdstuk 1 Horeca

 

 

2012

2011

3.1.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning op grond van artikel 3 van de Drank- en Horecawet

€ 145,-

€ 115,89

3.1.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een melding als bedoeld in artikel 30 van de Drank- en Horecawet

€ 48,50

€ 24,34

3.1.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing als bedoeld in artikel 35 van de Drank- en Horecawet

€ 73,-

€ 53,88

3.1.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een ontheffing voor een terras als bedoeld in artikel 2.28a van de Algemene plaatselijke verordening (terrasvergunning)

€ 97,-

€ 50,50

3.1.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor het verkrijgen van een vergunning voor het exploiteren van een horecabedrijf als bedoeld in artikel 2:28 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 194,-

€ 153,01

3.1.6

Indien een bedrijf een drank- en horecavergunning en/of exploitatievergunning nodig heeft voor de primaire bedrijfsvoering vindt verhoging van leges plaats:

 

 

3.1.6.1

bij de beoordeling van aanvraaggegevens in het kader van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet bibob), een bedrag van

€ 385,-

 

3.1.6.2

als op grond van het beoordelingsresultaat zoals genoemd onder 3.1.6.1 een adviesaanvraag aan het Bureau Bibob als bedoeld in artikel 9 Wet Bibob plaatsvindt, nogmaals een bedrag van

€ 500,-

€ 510,05

Hoofdstuk 2 Organiseren evenementen

 

 

2012

2011

3.2

Begripsbepalingen:

(overwegend) commercieel evenement: Evenementen die uitsluitend of overwegend worden gehouden met het doel winst te maken, danwel evenementen die gehouden worden door instellingen, stichtingen of verenigingen met een winstoogmerk.

Niet commercieel evenement: Evenementen met een sociaal-cultureel karakter, danwel evenementen die gehouden worden door instellingen, stichtingen of verenigingen met een sociaal-culterele doelstelling binnen de gemeente.

Classificatie evenementen: Voor de classificatie van evenementen wordt de classificatie aangehouden zoals opgenomen in de nota “Handreiking inzet hulpverleningsdiensten bij evenemeten” van veiligheidsregio Hollands Midden. (beschikbaar via www.nieuwkoop.nl)

In algemene zin geldt voor een:

- klasse A – evenement: dit is de eenvoudigste vorm van een grootschalig evenement. Voorbeelden van evenementen die in deze klasse vallen, zijn straat-, buurt- en verenigingsfeesten. Meestal is het

aantal risicopunten lager dan 6.

- klasse B-evenment: er is sprake van een grootschalig evenement met een gemiddeld risico. Bij dergelijk evenementen is vaak een hele gemeente betrokken, zonder dat er (veel) publiek van buiten de gemeente wordt verwacht. De organisator stelt een calamiteitenplan op. Het aantal risicopunten ligt veelal tussen 6 – 9.

- klasse C-evenement: er is sprake van een grootschalig evenement met een sterk verhoogd risico. Bij dergelijke evenementen wordt niet alleen publiek uit de eigen gemeente verwacht, maar ook van buiten de gemeente. Er moet een incidentenbestrijdingsplan worden opgesteld. Meestal is het aantal risicopunten hoger dan 9.

 

 

3.2.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning voor het organiseren van een evenement als bedoeld in artikel 2.25, eerste lid, van de Algemene plaatselijke verordening (evenementenvergunning), indien het betreft:

 

 

3.2.1.1

een evenement met classificatie A met een (overwegend) commercieel karakter

€ 145,-

€ 140,99

3.2.1.2

een evenement met classificatie A zonder commercieel karakter

€ 36,50

€ 38,98

3.2.1.3

een evenement met classificatie B met een (overwegend) commercieel karakter

€ 385,-

 

3.2.1.4

een evenement met classificatie B zonder commercieel karakter

€ 97,-

 

3.2.1.5

een evenement met classificatie C met een (overwegend) commercieel karakter

€ 775,-

 

3.2.1.6

een evenement met classificatie C zonder commercieel karakter

€ 194,-

 

3.2.2

Het tarief bedraagt voor het behandelen van een melding voor het gebruik van een evenementenvergunning voor onbepaalde tijd (vanaf het tweede gebruik) per melding, indien het betreft:

 

 

3.2.2.1

een evenement met classificatie A met een (overwegend) commercieel karakter

€ 109,-

 

3.2.2.2

een evenement met classificatie A zonder commercieel karakter

€ 27,50

 

3.2.2.3

een evenement met classificatie B met een (overwegend) commercieel karakter

€ 290,-

 

3.2.2.4

een evenement met classificatie B zonder commercieel karakter

€ 73,-

 

3.2.2.5

een evenement met classificatie C met een (overwegend) commercieel karakter

€ 580,-

 

3.2.2.6

een evenement met classificatie C zonder commercieel karakter

€ 145,-

 

 

 

2012

2011

3.2.3

Het tarief bedraagt voor het doorvoeren van een aanpassing of geringe uitbreiding van een evenementenvergunning voor onbepaalde tijd per aanpassing/uitbreiding, indien het betreft:

 

 

3.2.3.1

een evenement met een (overwegend) commercieel karakter

€ 145,-

 

3.2.3.2

een evenement zonder commercieel karakter

€ 36,50

 

3.2.4

Het tarief bedraagt voor het aanstellen van verkeersregelaars, per persoon

€ 24,-

 

3.2.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van kennisgeving incidentele festiviteit als bedoeld in artikel 4:3 van de Algemene plaatselijke verordening, per kennisgeving

€ 97,-

 

3.2.6

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een ontheffing voor geluidhinder (in de open lucht), als bedoeld in artikel 4.6 en 4.6a van de Algemene plaatselijke verordening

€ 48,50

€ 26,-

Hoofdstuk 3 Prostitutiebedrijven

 

 

2012

2011

3.3

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

 

 

3.3.1

een exploitatievergunning of wijziging van een exploitatievergunning als bedoeld in artikel 3.4, eerste lid, van de Algemene plaatselijke verordening, anders dan een wijziging bedoeld in onderdeel 3.3.2:

 

 

3.3.1.1

voor een seksinrichting/escortbedrijf

€ 775,-

€ 533,28

3.3.2

wijziging van een exploitatievergunning in verband met uitsluitend een wijziging van het beheer in een seksinrichting of escortbedrijf, als bedoeld in artikel 3.15, tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening:

€ 775,-

€ 533,28

3.3.3

De in dit hoofdstuk genoemde bedragen worden verhoogd:

 

 

3.3.3.1

bij de beoordeling van aanvraaggegevens in het kader van de Wet bevordering integriteitbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet Bibob), met een bedrag van

€ 385,-

 

3.3.3.2

als op grond van het beoordelingsresultaat zoals genoemd onder 3.3.3.1 een adviesaanvraag aan het Bureau Bibob als bedoeld in artikel 9 Wet Bibob plaatsvindt, met nog eens een bedrag van

€ 500,-

€ 510,05

Hoofdstuk 4 Smart-, Head- of Growshops

 

 

2012

2011

3.4

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om:

 

 

3.4.1

een exploitatievergunning of wijziging van een exploitatievergunning als bedoeld in artikel 2:34a van de Algemene plaatselijke verordening, anders dan een wijziging bedoeld in onderdeel 3.4.2:

 

 

3.4.1.1

voor een smart-, head-, of growshop

€ 775,-

€ 533,28

3.4.2

wijziging van een exploitatievergunning in verband met uitsluitend een wijziging van het beheer van een smart-, head-, of growshop, als bedoeld in artikel 3.15, tweede lid van de Algemene plaatselijke verordening:

€ 775,-

€ 533,28

3.4.3

De in dit hoofdstuk genoemde bedragen worden verhoogd:

 

 

3.4.3.1

bij de beoordeling van aanvraaggegevens in het kader van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (Wet bibob), met een bedrag van

€ 385,

 

3.4.3.2

als op grond van het beoordelingsresultaat zoals genoemd onder 3.3.3.1 een adviesaanvraag aan het Bureau Bibob als bedoeld in artikel 9 Wet Bibob plaatsvindt, met nogeens een bedrag van

€ 500,-

€ 510,05

Hoofdstuk 5 Splitsingsvergunning woonruimte

3.5

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een splitsingsvergunning als bedoeld in artikel 33 van de Huisvestingswet

gereserveerd

Hoofdstuk 6 Leefmilieuverordening

3.6

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een ontheffing of vergunning als bedoeld in de <Leefmilieuverordening … [naam gebied]>:

 

3.6.1

indien het betreft <activiteit vermelden>

gereserveerd

3.6.2

enz.

gereserveerd

Hoofdstuk 7 Brandbeveiligingsverordening

 

 

2012

2011

3.7

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning met betrekking tot het brandveilig gebruik van een inrichting

€ 194,-

€ 24,34

Hoofdstuk 8 Standplaatsen en gebruik van de (openbare) weg

 

 

2012

2011

3.8.1

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het mogen plaatsen van voorwerpen op of aan de weg, als het betreft

 

 

3.8.1.1

een vergunning (artikel 2:10a Apv)

€ 48,50

€ 24,35

3.8.1.2

een melding (artikel 2:10c Apv)

nihil

nihil

3.8.2

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het innemen van een standplaats (art. 5:17 Apv) als het betreft:

 

 

3.8.2.1

een vaste standplaats voor onbepaalde tijd

€ 20,-

€ 19,94

3.8.2.2

een vaste standplaats voor bepaalde tijd

€ 20,-

€ 19,94

3.8.2.3

een incidentele standplaats

€ 20,-

€ 19,94

3.8.3

Het tarief voor het opnemen (registreren) van ondernemers op de wachtlijst voor standplaatsen, bedraagt

gereserveerd

gereserveerd

Hoofdstuk 9 In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

 

 

2012

2011

3.9

Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:

 

 

3.9.1

om een ontheffing voor een nachtverblijf buiten een kampeerterrein, als bedoeld in artikel 4:18 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 99,-

€ 38,98

3.9.1.1

voor het verwijderen van afval na nachtverblijf buiten een kampeerterrein, als bedoelt in artikel 3.9.1, zal een tarief in rekening gebracht worden van

€ 45,-

 

3.9.2

om een ontheffing voor het venten met gedrukte stukken, als bedoeld in artikel 5:16 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 48,50

€ 26,-

3.9.3

om een collectevergunning, als bedoeld in artikel 5:13 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 48,50

€ 26,-

 

 

2012

2011

3.9.4

om een vergunning voor het innemen van een ligplaats, als bedoeld in artikel 5:68 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 48,50

€ 26,-

3.9.5

om een ontheffing voor het verbranden van afvalstoffen buiten inrichtingen, of anderszins vuur te stoken, als bedoeld in artikel 5:34 van de Algemene plaatselijke verordening

€ 194,-

€ 191,90

3.9.6

om een ontheffing op grond van de Zondagswet per dag of dagdeel

€ 48,50

€ 26,-

3.9.7

om een verklaring van geen bezwaar voor het landen/opstijgen van een luchtballon (luchtvaartwet)

€ 48,50

€ 38,98

3.9.8

om een verklaring van geen bezwaar voor het gebruik van openbaar gebied voor een (wieler)toertocht in het geval het evenement gedeeltelijk over het grondgebied van Nieuwkoop gaat

€ 48,50

€ 38,98

3.9.9

tot het verkrijgen van een vergunning voor het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen, zoals bedoeld in artikel 11 van de Afvalstoffenverordening

€ 75,-

€ 75,75

3.9.10

tot het verkrijgen van een vergunning voor het inzamelen van andere categorieën van afvalstoffen dan huishoudelijke afvalstoffen, zoals bedoeld in artikel 22 van de Afvalstoffenverordening

€ 75,-

€ 75,75

3.9.11

om een andere, in deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

€ 12,90

€ 12,97

Hoofdstuk 10 Diversen

 

 

2012

2011

3.10

Onverminderd het bepaalde in de vorige Hoofdstukken van Titel 3 bedraagt het tarief, indien voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een vergunning, ontheffing of andere beschikking, informatie moet worden opgevraagd bij de Kamer van Koophandel, voor

 

 

3.10.1

een inzage op het afgeschermde deel van de website

€ 2,55

€ 2,52

3.10.2

een digitaal gewaarmerkt uittreksel

€ 7,70

€ 7,57

3.10.3

een papieren gewaarmerkt uittreksel

€ 11,30

€ 11,11

3.10.4

een Engelstalig papieren uittreksel

€ 22,50

€ 22,22

Behorende bij raadsbesluit van 15 december 2011.

De griffier,

De voorzitter,

E.R. van Holthe

F.Buijserd