Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Eindhoven

Nadere regels subsidie Brabants VerkeersveiligheidsLabel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieEindhoven
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNadere regels subsidie Brabants VerkeersveiligheidsLabel
CiteertitelNadere regels subsidie Brabants VerkeersveiligheidsLabel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpsubsidie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 149 en 156
  2. Algemene wet bestuursrecht, titel 4.2
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-08-201119-07-2014Nieuwe regeling

12-07-2011

Gemeenteblad 2011, nr. 48

EJ11026530

Tekst van de regeling

Intitulé

Nadere regels subsidie Brabants VerkeersveiligheidsLabel

 

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Eindhoven maakt bekend, dat

gelet op het bepaalde in de Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven, titel 4.2 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 149 en 156 van de Gemeentewet

het college van burgemeester en wethouders in de vergadering van 12 juli 2011 heeft vastgesteld de navolgende

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

In deze nadere regels wordt verstaan onder:

  • a.

    ASV: Algemene subsidieverordening gemeente Eindhoven.

  • b.

    Brabants VerkeersveiligheidsLabel (BVL): het kwaliteitskeurmerk voor scholen op gebied van verkeersveiligheid, zoals door de Provincie Noord-Brabant wordt verleend.

  • c.

    VVN: Veilig Verkeer Nederland;

  • d.

    Totally Traffic: TotallyTraffic is de naam van het verkeerseducatieprogramma voor het voortgezet onderwijs in Noord-Brabant. Dit project volgt vanaf het schooljaar 2011/2012 de BVL-aanpak in het voortgezet onderwijs (VO) op. De TotallyTraffic aanpak in Noord-Brabant kenmerkt zich door een selectie goede, duidelijke lesmodules aan te bieden aan de scholen. Het is de bedoeling dat leerlingen zich bewust worden van hun eigen rol in het verkeer en de mogelijke gevaren en risico’s.

Artikel 2 Doel(groepen)

Met deze nadere regels wordt beoogd om de scholen in de gemeente Eindhoven activiteiten te laten verrichten, zodat zij in aanmerking komen voor het behalen van het Brabants VerkeersveiligheidsLabel (BVL).

Artikel 3 Subsidieaanvrager

Voor subsidie komen in aanmerking scholen voor het primair en voortgezet onderwijs in Eindhoven.

Artikel 4 De te subsidiëren activiteiten

  • 1.

    Een jaarlijkse subsidie kan worden verleend ten behoeve van activiteiten die zijn gericht op het verkrijgen en onderhouden van het Brabants VerkeersveiligheidsLabel.

  • 2.

    De in het eerste lid bedoelde activiteiten hebben betrekking op:

    • a.

      theoretisch verkeersonderwijs;

    • b.

      praktisch verkeersonderwijs.

Artikel 5 Subsidievereisten

Om in aanmerking te komen voor een jaarlijkse subsidie heeft subsidieaanvrager zich

bij de provincie Noord-Brabant aangemeld voor deelname aan het Brabants VerkeersveiligheidsLabel.

Artikel 6 Subsidieplafond/de verdeling van de subsidie

  • 1.

    Het subsidieplafond voor het subsidiëren van activiteiten, zoals bedoeld in deze nadere regels, wordt jaarlijks vastgesteld.

  • 2.

    Indien het bedrag waarvoor op grond van deze nadere regels subsidie zou moeten worden verleend aan degenen die daartoe tijdig een aanvraag hebben ingediend, groter is dan het op grond van het eerste lid vastgestelde subsidieplafond, worden de betrokken subsidies naar evenredigheid verminderd.

Artikel 7. Subsidiehoogte primair onderwijs

    • 1.

      De subsidie bedraagt maximaal €8,-- per leerling, waarbij wordt uitgegaan van het aantal leerlingen per 1 oktober voorafgaande aan het te subsidiëren kalenderjaar.

    • 2.

      De volgende kosten komen voor subsidie in aanmerking:

    • a.

      aanvullende middelen en materialen behorende bij theoretische verkeersprojecten, zoals bulletins, voorleesboeken, video's, computerprogramma's, jeugdverkeerskrant, “op voeten en fietsen” en het theoretisch verkeersexamen;

    • b.

      kosten voor praktische activiteiten en projecten betrekking hebbend op thema's als school-thuisroute, dode hoek, oversteken, fietsvaardigheid, verkeerssituaties, en breng- en haalgedrag;

    • c.

      kosten voor het praktisch en theoretisch verkeersexamen.

    • 3.

      De volgende kosten komen in ieder geval niet voor subsidie in aanmerking:

    • a.

      interne kosten van een school, zoals docentenuren, kosten gebruik gebouw, koffiekosten, verwarmingskosten e.d.;

    • b.

      uren van vrijwilligers;

    • c.

      kosten voor de straatspeeldag;

    • d.

      lidmaatschap van de school van VVN;

    • e.

      kosten voor de deelname aan “Verkeersouders” van VVN;

    • f.

      kosten voor aanpassing van de verkeersinfrastructuur;

    • g.

      primaire onderwijsmiddelen zoals fietsen, skelters, computers, dvd- recorders e.d.

Artikel 8 Subsidiehoogte voortgezet onderwijs

    • 1.

      De subsidie bedraagt maximaal € 1.500,-- ter bestrijding van organisatorische kosten.

       

  • 2

    De subsidie bedraagt maximaal €1000,-- per subsidieontvanger voor aanvullende projecten vastgesteld in het jaarplan van de school binnen het project Totally Traffic.

  • 3

    De volgende kosten komen voor subsidie, zoals bedoeld in het eerste lid, in aanmerking:

  • a.

    begeleidingskosten vanuit Totally Traffic.

     

  • 4.

    De volgende kosten komen voor subsidie, zoals bedoeld in het tweede lid, in aanmerking:

  • a.

    aanvullende middelen en materialen behorende bij theoretische verkeersprojecten vanuit het project Totally Traffic.

     

  • 5.

    De volgende kosten komen in ieder geval niet voor subsidie, zoals bedoeld in het eerste en tweede lid, in aanmerking:

  • a.

    interne kosten van een school, zoals docentenuren, kosten gebruik gebouw, koffiekosten, verwarmingskosten e.d.;

  • b.

    uren van vrijwilligers;

  • c.

    lidmaatschap van de school van VVN;

  • d.

    kosten voor de deelname aan “Verkeersouders” van VVN;

  • e.

    kosten voor aanpassing van de verkeersinfrastructuur;

  • f.

    primaire onderwijsmiddelen zoals fietsen, skelters, computers, dvd-recorders e.d.

Artikel 9 Bij aanvraag in te dienen gegevens

In aanvulling op het bepaalde in de ASV met betrekking tot de bij de aanvraag in te dienen gegevens geschiedt deze middels een door het college vastgesteld aanvraagformulier.

Artikel 10 Betaling en bevoorschotting

In aanvulling op het bepaalde in de ASV met betrekking tot de betaling en bevoorschotting worden:

  • a.

    subsidies tot €5.000 100% bevoorschot in een keer;

  • b.

    subsidies vanaf €5.000 95% bevoorschot in een keer.

Artikel 11 Vaststelling subsidie

In aanvulling op het bepaalde in de ASV met betrekking tot de vaststelling geschiedt de aanvraag om vaststelling middels een vastgesteld formulier.

Artikel 12 Inwerkingtreding( en duur regeling)

Deze nadere regels treden in werking met ingang van de dag volgend op haar bekendmaking.

Eindhoven, .

Het college van burgemeester en wethouders van Eindhoven,

, burgemeester.

, secretaris.

Uitgegeven, .

Mij bekend,

de gemeentesecretaris van Eindhoven,

mw. drs. P.M. Pistor.

dhe/EJ11026530