Organisatie | Alphen aan den Rijn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken 2011 |
Citeertitel | Verordening ombudsman Alphen aan den Rijn en omstreken 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Per 1 augustus 2011 wordt de verordening op de gemeentelijke ombudscommissie 2006 ingetrokken. Deze intrekking maakt onderdeel uit van deze nieuwe verordening.
Artikel 81P Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-08-2011 | 26-02-2014 | Onbekend | 30-06-2011 Week in Beeld in Witte Weekblad, d.d. 20 juli 2011 | 2011/17986 |
1 De ombudsman, twee substituut-ombudsmannen en twee plaatsvervangend substituut-ombudsmannen worden conform artikel 81 Q Gemeentewet voor zes jaar benoemd of herbenoemd.
Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift
1 De ombudsman bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.
2 Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet Bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.