Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Leudal

Inconveniëntenregeling gemeente Leudal

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLeudal
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInconveniëntenregeling gemeente Leudal
CiteertitelInconveniëntenregeling gemeente Leudal
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

CAR-UWO

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-09-200801-01-200713-05-2010Nieuwe regeling

30-01-2007

Streekbode 10 september 2008

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Inconveniëntenregeling gemeente Leudal

 

 

Artikel 1 Begripsbepalingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    Ambtenaar:

    • 1.

      de ambtenaar in de zin van de CAR;

    • 2.

      de werknemer als bedoeld in artikel 2:5 van de CAR

  • b.

    Inconveniënt:

    een omstandigheid, voortvloeiende uit het werk, de werkmethode en/of werkomgeving, die – afhankelijk van de gemeenschappelijke factoren- als extra bezwarend wordt ervaren, die in redelijkheid niet vermijdbaar is en die als zodanig een extra beroep doet op de bereidheid onder een dergelijke omstandigheid te werken.

Artikel 2 Functie-aanwijzing

  • 1.

    Burgemeester en wethouders bepalen aan welke functies en bij welke werkzaamheden zodanige inconveniënten zijn verbonden dat daarvoor op grond van deze regeling compensatie wordt gegeven. Het college dient hierbij aan te geven wat de bezwarende omstandigheden daarbij zijn.

  • 2.

    Op bezwarende werkomstandigheden waarvoor reeds op grond van andere regels een compensatie wordt gegeven is deze regeling niet van toepassing.

Artikel 3 Inconveniëntentoelage

  • 1.

    Voor het berekenen van de toelage wordt uitgegaan van het verschil tussen de zesde en zevende periodieke verhoging in schaal 4 van de bijlage IIa van de CAR/UWO.

  • 2.

    Voor de ambtenaar in een deeltijdfunctie wordt deze vergoeding toegekend naar rato van de omvang van het dienstverband.

Artikel 4 Afbouwregeling

  • 1.

    Bij beëindiging of vermindering van het inconveniënt wordt een overgangsvergoeding toegekend.

  • 2.

    De overgangsvergoeding wordt eerst toegekend indien de inconveniëntenvergoeding direct voorafgaande aan de beëindiging of vemindering, gedurende tenminste 2 jaar zonder wezenlijke onderbreking is genoten, waarbij onder wezenlijke onderbreking wordt verstaan een onderbreking, anders dan door ziekte of gebreken, van twee maanden of langer.

  • 3.

    De duur van de overgangsvergoeding bedraagt gedurende de eerste vier maanden 75%, vervolgens gedurende vier maanden 50% en tenslotte gedurende 4 maanden 25% van het verschil van de inconveniëntenvergoeding voor en na beëindiging of vermindering van het inconveniënt.

  • 4.

    Ingeval de functionaris de leeftijd van 55 jaar heeft bereikt en gedurende tenminste 10 jaren zonder wezenlijke onderbreking een inconveniëntenvergoeding heeft ontvangen, blijft aanspraak bestaan op doorbetaling daarvan tot het moment waarop hij de dienst verlaat.

  • 5.

    Ingeval van ziekte blijft aanspraak bestaan op doorbetaling van de inconveniëntenvergoeding welke betrokkene op dat moment geniet, tot een termijn van maximaal 3 maanden.

Artikel 5 Aanduiding

  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als: “Inconveniëntenregeling gemeente Leudal”

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 januari 2007.

  • 3.

    Met ingang van de in het eerste lid genoemde datum vervallen:

    • a.

      artikel 20, lid 2 van de bezoldigingsverordening gemeente Haelen 1997 van 10 maart 1997;

    • b.

      de “Regeling Inconveniëntenwaardering” gemeente Heythuysen van 9 september 1997;

    • c.

      de “Vergoedingsregeling inconveniënten” gemeente Hunsel van 1 januari 2001;

    • d.

      artikel 21 van de bezoldigingsregeling gemeente Roggel en Neer van 31 januari 2006.