Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Uden

Beleidsregel Stichting Uden Promotie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUden
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel Stichting Uden Promotie
CiteertitelBeleidsregel Stichting Uden Promotie
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Door deze beleidsregel is er nu een wettelijke grondslag voor de betreffende subsidie. Tevens gaat het om formalisering van bestaande praktijk.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

AWB, art. 4:81

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-11-201101-01-2012Nieuwe regeling

27-09-2011

Udens Weekblad 09-11-2011

College 27-09-2011

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregel Stichting Uden Promotie

 

 

Beleidsregel Stichting Uden Promotie

Het College van burgemeester en wethouders van de gemeente Uden

gelet op artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht en de Kaderverordening verstrekking subsidies gemeente Uden 2008 en de Algemene beleidsregel subsidieverstrekkingen 2008;

b e s l u i t

vast te stellen de

Artikel 1. Instelling

Ondernemers georganiseerd in Stichting Uden Promotie (S.U.P.) kunnen worden gesubsidieerd op grond van deze beleidsregel.

Artikel 2. Subsidiebedrag

Het subsidiebedrag wordt jaarlijks uit twee delen opgebouwd:

  • -

    Opbrengst minus perceptiekosten (door de gemeente te maken kosten) van opbrengsten uit reclamebelasting (opleggen aanslagen, inning en vordering, afhandelen bezwaar– en beroepschriften); het subsidiebedrag varieert daardoor jaarlijks (circa € 180.000,-).

  • -

    Structurele bijdrage uit de gemeentebegroting maximaal € 44.866,- (inclusief de jaarlijkse aflossing tot en met 2013 van de feestverlichting).

Artikel 3. Doel

Doel

S.U.P. vergroot de aantrekkingskracht van het winkelgebied door:

  • -

    Promotie van Uden bij het winkelend publiek;

  • -

    Koopzondagen te organiseren;

  • -

    Bekendheid te geven aan evenementen;

  • -

    Uitvoering te geven aan het centrummanagement;

Gewenst effect

  • -

    Het centrum van Uden heeft meer bezoekers met een hogere besteding.

  • -

    De belangen van ondernemers in het centrum van Uden zijn behartigd.

Artikel 4. Uitgangspunten

Subsidie wordt beschikbaar gesteld voor activiteiten die bijdragen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van het Udens centrum zoals beschreven in het gemeentelijk beleid, zoals geformuleerd in artikel 3. De S.U.P. komt, door activiteiten te verrichten die passen binnen dit beleid, voor deze subsidie in aanmerking, indien activiteitenplan en begroting hierin voorzien.

Artikel 5. Grondslagen

Het subsidiebedrag is gebaseerd op de systematiek zoals vastgelegd in de ‘verordening reclamebelasting’.

Artikel 6. Inwerkingtreding

Deze beleidsregel treedt in werking één dag na de dag van bekendmaking.

Artikel 7. Citeertitel

Deze beleidsregel wordt aangehaald als: Beleidsregel S.U.P.

Uden, 27 september 2011

Burgemeester en wethouders van Uden

mr. J.M. Smarius drs. H.A.G. Hellegers