Organisatie | Flevoland |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Beleidsregel Herstructureringsprojecten Flevoland 2011 |
Citeertitel | Beleidsregel Herstructureringsprojecten Flevoland 2011 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | subsidies, ruimtelijke ordening |
Geen.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2013 | 01-01-2013 | intrekking | 04-06-2013 Provinciaal Blad, 2013, 24 | Collegevoorstel 1493923 | |
06-10-2011 | 20-09-2011 | 01-01-2013 | nieuwe regeling | 20-09-2011 Provinciaal blad, 2011, 25 | Collegevoorstel 1201520 |
Gedeputeerde Staten van Flevoland,
Het rijk voor de periode 2010 tot en met 2013 aan de provincie Flevoland middelen ter beschikking heeft gesteld voor het doen uitvoeren van herstructureringsprojecten;
Ten laste van deze middelen op grond van de Algemene Subsidieverordening Flevoland subsidies kunnen worden verstrekt;
het gewenst is ten behoeve van de beoordeling van in het kader van herstructurering door gemeenten ingediende aanvragen om een subsidie specifiek voor projecten op het gebied van herstructurering van werklocaties, een beleidsregel vast te stellen
gelet op artikel 4:81, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 4, derde lid,
In deze beleidsregel wordt verstaan onder:
Activiteiten en processen die beogen (veelal) verouderde werklocaties op te knappen en in al dan niet gewijzigde vorm voort te doen bestaan als werklocatie (facelift, zware revitalisering en herprofilering) en om activiteiten en processen die een functieverandering beogen (transformatie). In het laatste geval houdt de locatie op te bestaan als werklocatie.
Artikel 2. Doel van deze beleidsregel
Deze beleidsregel heeft tot doel de door het rijk aan de provincie beschikbaar toegekende middelen ten behoeve van herstructureringsprojecten in te zetten in het kader van het door GS vastgestelde Provinciaal Herstructurerings Programma (PHP) – Flevoland. De Beleidsregel Herstructureringsprojecten Flevoland 2011betreft uitsluitend de categorieën zware revitalisering en herprofilering.
Artikel 3. Criteria aan de hand waarvan Gedeputeerde Staten aanvragen om subsidie toetsen
Een aanvraag om subsidie wordt aan de volgende criteria getoetst:
Artikel 4. Subsidiabele kosten
Als subsidiabele kosten worden uitsluitend aangemerkt kosten die door de aanvrager tijdens de looptijd van het project (met uitzondering van het bepaalde in lid 2a) daadwerkelijk zijn gemaakt en betaald, die ten laste van de aanvrager zijn gebleven en die voor de uitvoering van het project noodzakelijk zijn.
De navolgende soorten kosten zijn subsidiabel binnen het bepaalde in het eerste lid.
Loonkosten van derden die door de aanvragende gemeente ingeschakeld worden om het project uit te voeren met dien verstande dat wordt uitgegaan van een uurloon, berekend op basis van het bruto-jaarloon bij een volledige dienstbetrekking verhoogd met de wettelijke dan wel de op grond van een individuele of collectieve arbeidsovereenkomst verschuldigde opslagen voor sociale lasten, en van 1450 productieve uren per jaar uitgaande van een 36 urige werkweek.
Indien ter zake van de projectkosten of een deel daarvan al door, of vanwege de Commissie van de Europese Gemeenschappen, het Rijk, een subsidie of een krediet is toegezegd of verleend, wordt slechts een zodanige subsidie verleend, dat de totale subsidie niet meer bedraagt dan het in lid 1 en lid 2 genoemde percentage van de projectkosten, dan wel het betreffende deel van de projectkosten.
Artikel 6. Beschikbaar bedrag (subsidieplafond)
Voor de uitvoering van de Beleidsregel is in totaal 4 mln. Euro beschikbaar, vooralsnog tot en met 2013. Dit bedrag komt in vier jaartranches via het provinciefonds beschikbaar: ruim 1,6 mln. Is al ontvangen, ruim 9 ton komt zowel in 2012 als in 2013 beschikbaar. De laatste tranche van ruim 4 ton zal in 2014 ontvangen worden. Er zal nooit meer aan middelen ingezet kunnen worden dan op het moment van de behandeling van een subsidieaanvraag beschikbaar is.