Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Noord-Holland

Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNoord-Holland
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingBesluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2
CiteertitelBesluit ondermandaat, volmacht, en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpOndermandaat, volmacht, machtiging, Beheer, Uitvoering, B&U

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Besluit mandaat, volmacht en machtiging Gedeputeerde Staten van Noord-Holland 2011; Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin Noord-Holland 2011

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-04-201311-04-2013intrekking

18-07-2011

Provinciaal blad, 2011, 106

2011-40776
07-06-201107-06-2011Nieuwe regeling

18-07-2011

Provinciaal blad, 2011, 106

2011-40776

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2

De provinciesecretaris van Noord-Holland;

 

Gelet op het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011;

 

Besluit vast te stellen:

 

Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2

Artikel 1

De provinciesecretaris verleent ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door aan de directeur Beheer en Uitvoering en zijn plaatsvervanger ten aanzien van alle bevoegdheden die behoren tot het werkterrein van de directie Beheer en Uitvoering.

Artikel 2

De provinciesecretaris verleent tevens ondermandaat en geeft de aan hem verstrekte volmacht en machtiging door overeenkomstig bijlage I die onderdeel vormt van dit besluit, aan de functionarissen die de daarin vermelde functies uitoefenen voor de daarin vermelde bevoegdheden onder de daarin vermelde voorwaarden.

Artikel 3

Ten aanzien van een in bijlage I genoemde bevoegdheid is de daarachter genoemde functie het laagste niveau, waarop die bevoegdheid wordt uitgeoefend.

Artikel 4

Indien de uitoefening van een bevoegdheid betrekking heeft op een aangelegenheid waarbij de gemandateerde, gevolmachtigde of gemachtigde een direct of indirect persoonlijk belang heeft, wordt de bevoegdheid uitgeoefend op het naastgelegen hogere niveau.

Artikel 5

Dit besluit treedt in werking één dag na de datum van uitgifte van het provinciaal blad waarin het Besluit mandaat, volmacht en machtiging gedeputeerde staten van Noord-Holland 2011 en het Besluit mandaat, volmacht en machtiging commissaris van de Koningin 2011 zijn geplaatst.

Artikel 6

Het besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011 wordt ingetrokken.

Haarlem, 18 juli 2011

De provinciesecretaris van Noord-Holland,

T.Kampstra, wnd. provinciesecretaris

Uitgegeven op 16 augustus 2011

Namens gedeputeerde staten van Noord-Holland

T.Kampstra, wnd. provinciesecretaris.

Bijlage I als genoemd in artikel 2 van het Besluit ondermandaat, volmacht en machtiging directie Beheer en Uitvoering Noord-Holland 2011-2

 

Nr.

a. de hieronder vermelde bevoegdheid tot:

b. wordt namens gedeputeerde staten/de CdK namens de provincie uitgeoefend door:

c. onder de volgende voorwaarde(n):

 

1 Bezwaar en Beroep

 

in overleg met de sector Juridische Dienstverlening van de Directie Middelen

1

het vaststellen van verweerschriften t.b.v. de

bezwaarschriftenprocedure bij de Hoor- en Adviescommissie (HAC)

Sectormanager

 

2

het vaststellen/indienen van verweerschriften in het kader van beroepsprocedures voor zover sprake is van eerste aanleg

Sectormanager

 

 

2 Correspondentie en overige contacten

 

 

1

het ter inzage leggen van stukken op grond van art. 3:11 Awb

Unitmanager / Programmamanager

 

2

het verzenden van uitnodigingen en agenda’s

voor bestuurlijk overleg

Projectleider

 

3

het verzenden van provinciale verordeningen ex artikel 155 Provinciewet aan de Minister die het aangaat

Sectormanager

Artikel 155 Pw stelt dat : “Verordeningen geheel of in hoofdzaak de waterstaat

betreffende, worden gezonden aan Onze Minister wie het aangaat. Zij treden niet eerder in werking dan drie maanden na de dag van verzending”. Regelingen als de Wegenverordening en de Scheepvaartwegenverordening (die bij B&U worden toegepast) moeten als zij (opnieuw) zijn vastgesteld aan de Minister van V&W worden toegestuurd, waarna zij zonder tegenbericht na drie maanden van kracht zijn.

4

Besluiten /handelingen tot het zenden van ontvangstbevestigingen, doorzenden van ingezonden stukken

Medewerker

 

5

het schriftelijk beantwoorden van vragen en klachten

Projectleider

met uitzondering van de schriftelijke statenvragen (rode minute).

6

Het aanvragen van vergunningen en ontheffingen en overige gegevens ten behoeve van een project

Projectleider

 

7

Het voorbereiden en organiseren van inspraak /

voorlichtingsbijeenkomsten en het verzenden van informatiebulletins.

Projectleider

 

8

Het inwinnen van in- en externe adviezen t.b.v.

planuitwerking, besteksvoorbereiding en

aangaan van financiële verplichtingen.

Projectleider

 

9

Het vragen / verstrekken van informatie v.w.b. ligging kabels en leidingen.

Medewerker

 

 

3 besluiten in het kader van de (vaar) wegenverkeerswetgeving

 

 

1

Besluiten tot het aanbrengen en verwijderen van tekens langs een vaarweg met een verbod of een gebod (verkeersbesluit) Scheepvaartverkeerswet

/ Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer en het toepassen van de Wrakkenwet

Sectormanager

 

2

2 Het overdragen van de onderhoudsverplichting

van provinciale wegen / wegvakken (vooruitlopend

op formele eigendomsoverdracht o.g.v. Wegenwet)

Sectormanager

 

3

Het nemen van tijdelijke verkeersmaatregelen op

de weg: art. 17 Wegenverkeerswet juncto art. 34 Besluit Administratieve Bepalingen Wegverkeer

Teamleider VCP

 

4

Besluiten tot het vaststellen / intrekken van

verkeersmaatregelen op provinciale wegen: art. 18, lid 1 sub b wegenverkeerswet

Sectormanager

 

5

5 Besluiten tot het bestemmen tot openbare weg: art. 4 Wegenwet

Sectormanager

 

6

Het goedkeuren of formaliseren van onderhoudsoverdrachten i.h.k.v. de Wegenwet

Sectormanager

 

7

Besluiten tot het vaststellen van grenzen bebouwde kom: Wegenwet en Wegenverkeerswet

Sectormanager

 

8

het aanbrengen of verwijderen van tijdelijke verkeerstekens langs een vaarweg die een verbod of een gebod bevatten : art. 10 Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer

Unitmanager

 

9

Het geven van voorschriften met dezelfde strekking als verkeerstekens voor vaarwegen waar verkeerstekens niet doelmatig zijn: art. 13 Besluit Administratieve Bepalingen Scheepvaartverkeer

Unitmanager

 

 

4 Bodemsanering

 

Voor zover dit niet is geregeld in de § 5 en § 6.

1

Het besluit tot het aangaan en het aangaan van overeenkomsten in bodemsaneringszaken tot

afkoop van onderzoeks- of saneringsplicht alsmede het besluit tot het aangaan en het aangaan van cofinancieringsovereenkomsten

Programmamanager

≤ € 12.500,

2

Het besluit tot het nemen van verhaal en het nemen van verhaal op de zekerheidsstelling

stortplaatshouder op grond van artikel 15.46 lid van de Wet Milieubeheer

Sectormanager

 

3

Het besluit tot en het verlenen van een opdracht tot het uitvoeren van onderzoek en sanering Wbb

Programmamanager

≤ € 12.500,

 

5 Inkoop en aanbestedingen

 

Binnen de financiële grenzen in de bedragentabel (hoofdstuk III)

1

Het goedkeuren van het programma van eisen, het beheer en onderhoudplan, het (voor) ontwerp, raming en bestek

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger

2

Het uitbrengen van een offerte-aanvraag en het vaststellen van een procesverbaal

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop

3

Het vaststellen van een Nota van Inlichtingen

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger

4

Het nemen van een besluit tot (voorlopige) gunning, het afwijzen van niet geselecteerde inschrijvers, het besluit tot het aangaan en het aangaan van overeenkomsten.

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop. Binnen de financiële grenzen van de

bedragentabel (hoofdstuk III)

5

Het nemen van een besluit tot meer en minderwerk

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger. Verplicht advies medewerkers sector MID/Inkoop Uitgezonderd worden besluiten tot

meerwerk;

• waarbij totale opdracht > 10% wordt opgehoogd t.o.v. de initiele opdracht (omvang) of;

• waarbij een opdracht 3 keer of meer wordt opgehoogd (frequentie)

• Bij deze uitzonderingen wordt uitgegaan van de financiële grenzen van de bedragentabel (hoofdstuk III),

6

Het uitbrengen van offertes aan derden

Unitmanager/programmamanager

Binnen de financiële grenzen van de

bedragentabel (hoofdstuk III)

7

Het indienen van declaraties voor verrichte leveringen en diensten bij derden

Projectleider

Projectleiders schaal 11 of hoger.

8

Het besluit om af te wijken van de Algemene

Inkoopvoorwaarden P4.

De directeur

Verplicht advies sector MID/Inkoop

 

6 privaatrechtelijke rechtshandelingen

 

 

1

Het besluit tot het aangaan van overige privaatrechtelijke rechtshandelingen en het

aangaan van overige privaatrechtelijke

rechtshandelingen

Directeur

≤ € 1.000.000

2

Het besluit tot het aangaan en het aangaan van

overeenkomsten

Unitmanager

≤ € 12.500

3

Het besluit tot het aangaan en het aangaan van

privaatrechtelijke rechtshandelingen

Programmamanager

In het geval van onverwijlde spoed of calamiteiten voorzover:

a de financiële consequenties niet groter zijn dan € 2.500,–.

b Indien sprake is van financiële consequenties

groter dan € 12.500,–.dan dient een sectormanager (conform piketregeling)

vóóraf goedkeuring te geven.

Alle besluiten moeten direct achteraf worden gemeld en verantwoord aan de direct-leidinggevende.

III Bedragentabel

 

Voor zover uitoefening van de bevoegdheden genoemd onder paragraaf 5 en 6 bevoegdheden in het kader van inkoop en aanbesteding tevens het aangaan van financiële verplichtingen inhoudt, zijn de ondermandaat en volmachthouders slechts bevoegd met inachtneming van de hierna vermelde grenzen.

 

Ondergemandateerde

Inkoop/ aanbesteding Werken

Inkoop/aanbesteding Levering en Diensten

Directeur B&U

≤ € 5 mln.

≤ € 1.000.000

Sectormanagers

≤ € 211.000,-

≤ € 100.000,-

Programmamanagers

≤ € 45.000,-

≤ € 45.000,-

Unitmanagers

≤ € 45.000,-

≤ € 45.000,-

Projectleiders

≤ € 45.000,-

≤ € 45.000,-