Organisatie | Bergen (L) |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de vertrouwenscommissie regelende de samenstelling en werkwijze van de commissie, alsmede de geheimhouding |
Citeertitel | Verordening vertrouwenscommissie benoeming burgemeester Bergen 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
geen
geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
06-07-2011 | 29-03-2012 | nieuwe regeling | 05-07-2011 Maas & Niersbode 2011, 33 | 5-7-2011, 7655 |
Verordening vertrouwenscommissie benoeming burgemeester Bergen 2011(Geconsolideerde tekst)
Gezien het voorstel van het presidium d.d. 16 juni 2011
Gelet op de artikelen 61, 82 en 86 van de Gemeentewet, artikel 15 van de Archiefwet 1995, artikelen 9 en 10 van het Archiefbesluit 1995, de circulaire Procedureregels benoeming burgemeester van 4 november 2005 met kenmerk: 2005-0000254553 van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, de circulaire Procedureregels benoeming burgemeesters van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties van 4 november 2005, kenmerk 2005-278431, hierna te noemen „de procedureregels‟.
1. In te stellen een vertrouwenscommissie ten behoeve van de invulling van de vacature burgemeester;
2. Vast te stellen de verordening op de vertrouwenscommissie regelende de taak, samenstelling en werkwijze van de vertrouwenscommissie, alsmede de geheimhouding.
In deze verordening wordt verstaan onder: a. De minister: de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties; b. De commissaris: de commissaris van de Koningin in de provincie Limburg; c. De commissie: de vertrouwenscommissie, belast met de voorbereiding van de aanbeveling inzake de vervulling van de vacature van burgemeester; d. De raad: de gemeenteraad van Bergen.
De commissie wordt geacht te zijn ontbonden met ingang van de dag volgende op die, waarop door de minister aan het gemeentebestuur bekend is gemaakt dat in de vacature is voorzien.
De voorzitter en de ambtelijk secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat, op het in artikel 11 bedoelde tijdstip alle archiefbescheiden, die de commissie zelf heeft opgemaakt of aan de commissie ter hand zijn gesteld, onverwijld in een verzegelde enveloppe en gerubriceerd als „geheim‟ worden overgebracht naar de krachtens de wet door de raad aangewezen archiefbewaarplaats. Zij dragen er eveneens zorg voor dat uitvoering wordt gegeven aan het bepaalde in de volgende leden van dit artikel;
Van de in het eerste lid bedoelde overbrenging wordt een verklaring van overbrenging als bedoeld in artikel 9 van het Archiefbesluit 1995 opgemaakt. In deze verklaring wordt melding gemaakt van de met toepassing van artikel 15, lid 1 sub a en c van de Archiefwet 1995 gestelde beperkingen aan de openbaarheid, geldende voor een periode van 75 jaar;