Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gelderland

Reglement onderdeelcommissie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGelderland
OrganisatietypeProvincie
Officiële naam regelingReglement onderdeelcommissie
CiteertitelReglement onderdeelcommissie
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpbestuurlijke organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-04-200612-04-200628-03-2012Onbekend

12-04-2006

Provinciaal Blad 2006/43

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement onderdeelcommissie

Vastgesteld bij besluit van de Ondernemingsraad d.d. 12 april 2006 (Provinciaal Blad nr. 2006/43 van 27 april 2006). Op 28 april 2006 met terugwerkende kracht tot 12 april 2006 in werking getreden.

 

Artikel 1.

  • 1

    Er zijn commissies voor de volgende onderdelen: de Dienst Services (DS), de dienst Milieu en Water (MW), de dienst Ruimte, Economie en Welzijn (REW) en de dienst Wegen, Verkeer en Vervoer (WVV). De onderdelen Concernstaf (CS) en het Kabinet (KAB) kennen wegens hun omvang en takenpakket geen eigen Onderdeelcommissie. Medezeggenschapszaken worden door de OR behartigd.

  • 2

    De commissie bestaat uit negen leden en twee plaatsvervangend leden per ingediende kandidatenlijst. Als er sprake is van een gecombineerde lijst bedraagt het aantal plaatsvervangend leden ten hoogste vier. Hiervan wordt één lid benoemd door en uit de OR; de overige leden worden gekozen door en uit de in het onderdeel werkzame kiesgerechtigde en verkiesbare personen. De artikelen 4 tot en met 16 van het reglement van de ondernemingsraad zijn hierbij van overeenkomstige toepassing. Het wordt aan de OC zelf overgelaten hoe het plaatsvervangerschap wordt geregeld. De samenstelling van de OC wordt bekendgemaakt aan de ondernemer en aan de in het onderdeel werkzame personen.

  • 3

    De commissie behandelt voor de OR de aangelegenheden betreffende het onderdeel waarvoor zij is ingesteld en heeft daarbij de bevoegdheid tot het plegen van overleg met degene die de leiding heeft van het onderdeel. Onder aangelegenheden vallen in ieder geval de onderwerpen die worden vermeld op een in nader overleg met het Georganiseerd Overleg (GO) vastgestelde lijst. Over alle andere aangelegenheden vindt overleg plaats tussen de OR en de desbetreffende OC('s).

  • 4

    Alle vigerende regelingen die na overleg in GO of met de MC's zijn getroffen blijven onverminderd van kracht totdat in overleg met één van de bevoegde medezeggenschapsorganen anders is bepaald.

Artikel 2.  

  • 1

    De leden van de commissie worden benoemd voor een periode van 3 jaar, met dien verstande dat op verzoek van een OC tijdens de zittingsperiode van die OC, de OR toestaat dat de zittingsperiode tot 4 jaar wordt verlengd.

  • 2

    De commissie kiest uit haar midden een voorzitter en een secretaris. Evt. plaatsvervangerschap wordt aan de OC overgelaten.

  • 3

    De commissie vergadert op verzoek van de voorzitter dan wel op verzoek van ten minste drie leden van de commissie. Een vergadering kan slechts plaatsvinden indien ten minste vijf leden van de commissie aanwezig zijn.

  • 4

    Ten aanzien van de commissie zijn de artikelen 17, leden 2 en 3, 18, lid 2, 19, 20, 21, lid 1, van het reglement van de ondernemingsraad van overeenkomstige toepassing.

  • 5

    De leden van de commissie kunnen te allen tijde als zodanig ontslag nemen. Zij geven daarvan schriftelijk kennis aan de voorzitter van de ondernemingsraad, aan de voorzitter van de commissie en aan de ondernemer. 

Ondernemingsraad Provincie Gelderland