Organisatie | Werkendam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels criteria toekenning sociale alarmering gemeente Werkendam |
Citeertitel | Criteria toekenning sociale alarmering gemeente Werkendam |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp | Archief |
Geen
Wmo
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-08-2011 | 01-01-2015 | Onbekend | 13-07-2011 Altena Nieuws, 11-08-2011 | WE/20776 |
Beleidsregels ‘Criteria toekenning sociale alarmering gemeente Werkendam’.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Werkendam,
Overwegende dat het gewenst is nadere regels vast te stellen met betrekking tot de criteria om in aanmerking te komen voor toekenning van sociale alarmering;
Vast te stellen de beleidsregels ‘Criteria toekenning sociale alarmering gemeente Werkendam’
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Werkendam van juli 2011.
Het college van burgemeester en wethouders van Werkendam,
De secretaris, De burgemeester,
Drs. H.A. Koenen mw. Drs. C.G.J. Breuer
Uitvoeringsvoorschriften bij ‘Criteria toekenning sociale alarmering gemeente Werkendam’
1. Voor het indienen van een aanvraag wordt een door Loket Altena opgesteld formulier gebruikt.
De aanvrager hoeft dit formulier niet zelf in te vullen. De aanvraag wordt telefonisch of persoonlijk gedaan. De medewerker van Loket Altena vult het formulier dan in tijdens het gesprek.
2. Aan de hand van de verkregen informatie na het gesprek, kan de medewerker van Loket Altena in het merendeel van de gevallen zich een oordeel vormen. Daarbij toetst de medewerker de gegevens van de aanvrager aan de criteria zoals genoemd in art. 1 van de beleidsregels.
Op basis daarvan stelt de medewerker een beschikking op.
3. In de situatie waarin het voor de medewerker van Loket Altena niet mogelijk is om aan de hand van de telefonische informatie een besluit te nemen, wordt een huisbezoek afgelegd.
4. De medewerker van Loket Altena stuurt de beschikking naar de cliënt. Een kopie van de beschikking stuurt de administratief medewerker naar de leverancier van sociale alarmering. De beschikking hoeft niet formeel getoetst te worden.
5. In de beschikking wordt in alle gevallen vermeld dat de aanvrager tegen het genomen besluit een bezwaarschrift kan indienen.