Organisatie | Roosendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regels voor elektronisch berichtenverkeer gemeente Roosendaal |
Citeertitel | Nadere regels voor elektronisch berichtenverkeer gemeente Roosendaal |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | automatisering en informatisering |
Deze regels vervangen de Nadere regels voor elektronisch berichtenverkeer gemeente Roosendaal, vastgesteld op 19 mei 2009.
1.geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-08-2011 | nieuwe regeling | 09-08-2011 Gemeenteblad 2011/56, Roosendaalse Bode 21 augustus 2011 | B/11-71606 |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft,
Gelet op artikel 2:15 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de Gemeentewet;
Overwegende dat het ten behoeve van een doelmatige en rechtmatige uitvoering wenselijk is om voor het gebruik van de elektronische weg nadere regels te stellen;
Vast te stellen de Nadere regels voor elektronisch berichtenverkeer gemeente Roosendaal
In dit besluit en de daarop rustende bepalingen wordt verstaan onder:
elektronische handtekening: een handtekening die, afhankelijk van het concrete geval, is geplaatst met een ingescande (natte) handtekening, een geavanceerde elektronische handtekening of een gekwalificeerde elektronische handtekening. Op het webformulier wordt aangegeven welke elektronische handtekening is vereist.
Artikel 4 Verzending van aanvullende informatie
Indien een belanghebbende op het webformulier heeft aangegeven dat hij via de elektronische weg voldoende bereikbaar is, vinden contacten tussen hem en het betreffende bestuursorgaan in eerste instantie via die weg plaats. In voorkomende gevallen kan het betreffende bestuursorgaan, mede gelet op het bepaalde in artikel 9, kiezen voor een schriftelijke reactie, dat wil zeggen per post.
Artikel 6 Niet in behandeling nemen van elektronische berichten
Elektronische berichten waarvan de bijlagen niet geopend kunnen worden, die de maximale e-mailgrootte overschrijden of een virus bevatten worden niet in behandeling genomen.
Artikel 7 Tijdstip ontvangst webformulier
Als tijdstip waarop een webformulier is ontvangen, geldt het tijdstip waarop het bericht de webserver van de gemeente heeft bereikt.
Artikel 8 Ontvangstbevestiging
Voor elektronische berichten die binnenkomen via een webformulier, wordt automatisch een ontvangstbevestiging verstuurd. Hiermee wordt aangegeven dat het bericht, technisch gezien, in goede orde is ontvangen.
Artikel 9 Bekendmaking beslissing
De formele afhandeling (inclusief beslissing) van berichten als bedoeld in artikel 2 lid 1 vindt schriftelijk en/of elektronisch plaats.
Elektronische afhandeling is alleen toegestaan indien:
a. de geadresseerde expliciet kenbaar heeft gemaakt langs elektronische weg voldoende bereikbaar te zijn;
b. het uitgaande bericht, indien van toepassing, ondertekend is middels een met voldoende waarborgen omgeven elektronische handtekening.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin dit besluit niet voorziet, beslist het betreffende bestuursorgaan.