Organisatie | Hoorn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening materiële financiële gelijkstelling onderwijs |
Citeertitel | Verordening materiële financiële gelijkstelling onderwijs |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | onderwijs |
Eigen onderwerp | 420 openbaar basisonderwijs, exclusief onderwijshuisvesting |
520A
Bijlage A is niet digitaal beschikbaar.
Bijlage B-2 is door het college toegevoegd o.g.v. art.140 Wet op het Primair onderwijs en art. 3 van deze verordening.
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-11-2008 | 01-01-2008 | 29-10-2009 | bijlage b-2 | 08-07-2008 Gemeenteblad 2008=26 | 2008 08.31431 |
21-12-2000 | bijlage B | 12-12-2000 Gemeenteblad 2000=31 | 2000 00.16695 | ||
30-03-2000 | nieuwe regeling | 14-03-2000 Gemeenteblad 2000=03c | 2000 00.03149 |
HOOFDSTUK 1 Algemene bepalingen
In deze verordening wordt verstaan onder:
bevoegd gezag van een volgens de Wet op het primair onderwijs, de Wet op de expertisecentra en de Wet op het voortgezet onderwijs bekostigde in de gemeente gelegen openbare of bijzondere school, of, voorzover in deze verordening is bepaald, van een nevenvestiging waarvan de hoofdvestiging is gelegen in een andere gemeente;
school voor primair onderwijs, school voor speciaal onderwijs, school voor voortgezet speciaal onderwijs, school dan wel instelling voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs, school of scholengemeenschap voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs, voor algemeen voortgezet onderwijs en voor voorbereidend beroepsonderwijs;
Paragraaf 2.1 Aanvraag voorzieningen; weigeringsgronden
Artikel 5 Toevoegen, wijzigen en intrekken
Een wijziging van de verordening die leidt tot het toevoegen, wijzigen of intrekken van een voorziening, wordt uiterlijk zes weken voor de indieningsdatum bekendgemaakt door burgemeester en wethouders.
Het schoolbestuur dat een voorziening voor het eerste daaropvolgend tijdvak wenst, dient voor de indieningsdatum een aanvraag in bij burgemeester en wethouders. De indieningsdatum is niet van toepassing indien voor de voorziening is bepaald dat een indieningsdatum niet is voorgeschreven. Indien de aanvraag niet voor de indieningsdatum is ingediend, besluiten burgemeester en wethouders om de aanvraag niet te behandelen.
Bij de indiening van een aanvraag en de verstrekking van de gegevens dient het schoolbestuur gebruik te maken van het door burgemeester en wethouders vastgestelde formulier.
Bij het ontbreken van een of meer gegevens delen burgemeester en wethouders dit schriftelijk mee aan het schoolbestuur. Daarbij krijgt het schoolbestuur de gelegenheid om binnen drie weken na de datum van verzending van de mededeling de gegevens schriftelijk aan te vullen. Indien het schoolbestuur de ontbrekende gegevens niet binnen deze termijn verstrekt, beslissen burgemeester en wethouders de aanvraag niet te behandelen.
Burgemeester en wethouders kunnen de termijn van twaalf weken met vier weken verlengen. Bij verlenging wordt uiterlijk twee weken voor het einde van de termijn van twaalf weken hiervan door burgemeester en wethouders schriftelijk mededeling gedaan aan het schoolbestuur. Hierbij geven zij de reden voor de verlenging aan.
Paragraaf 2.3 Toekenning; intrekking of wijziging; verbod vervreemding
Onverschuldigd betaalde subsidiebedragen kunnen worden teruggevorderd voorzover na de dag waarop de subsidie is vastgesteld, dan wel de handelingen als bedoeld in artikel 13, eerste lid onder b, heeft plaatsgevonden, nog geen vijf jaren zijn verstreken.
Ten onrechte feitelijk beschikbaar gestelde voorzieningen kunnen worden teruggevorderd voor zover na de dag waarop de voorziening is toegekend nog geen vijf jaren zijn verstreken en de aard van de voorziening dit mogelijk maakt.
Artikel 15 Verbod tot vervreemding
Vervreemding door het schoolbestuur van op basis van deze verordening toegekende voorzieningen, is niet toegestaan zonder toestemming van burgemeester en wethouders tenzij sprake is van een overdracht van voorzieningen aan een ander schoolbestuur als gevolg van samenvoeging van het betreffende schoolbestuur met een ander schoolbestuur.
Artikel 16 Informatieverstrekking
Het schoolbestuur verstrekt op verzoek van burgemeester en wethouders nadere gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van het bepaalde in deze verordening.
A Tuinonderhoud in het basisonderwijs
(deze tekst is digitaal niet beschikbaar)
B ICT in het primair onderwijs
I Aanduiding van de voorziening
Scholing personeel op het gebied van ICT en het instandhouden van een helpdesk door gemeente Hoorn gedurende een periode van 4 jaar, onder de voorwaarde dat
De scholing betreft een basisopleiding betreffende de programma’s Windows, Word, Excel en Power Point.
Uiterlijk 1 februari 2001 voor de eerste periode (schooljaar 2000-2001) en vervolgens 1 mei voorafgaande aan ieder schooljaar.
III Tijdvak waarvoor voorziening wordt toegekend
Periode van 1 schooljaar, met als eerste periode schooljaar 2000-2001 en als laatste periode schooljaar 2003-2004.
IV Toekenningscriteria waaronder een bevoegd gezag in aanmerking komt voor een voorziening
De voorziening staat open voor alle scholen voor primair onderwijs.
V Wijze van toekenning met eventueel daarbij behorende berekeningseenheid
Uitvoering van de scholiing ICT en de instandhouding van de helpdesk door en (gedeeltelijk) voor rekening van de gemeente Hoorn.
Het subsidieplafond bedraagt per jaar ƒ10.000,-- voor de scholing en ƒ100.000,-- voor de helpdesk-functie.
B-2 Regeling bijdrage aanvullende voorzieningen schoolpleinen primair onderwijs
Aanduiding van de voorziening.
Het verlenen van een bijdrage van maximaal 25% van de ingezamelde middelen voor vernieuwingen aan het speelplein en speeltoestellen, zijnde geen regulier onderhoud. De maximale bijdrage is € 8.000,-- per schoollocatie in het basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Onderhoud c.q. vervanging van de voorzieningen zijn voor rekening van de aanvrager. De aanvrager is wettelijk aansprakelijk in geval van calamiteiten.
Om voor een subsidie in aanmerking te komen, dient een verzoek daartoe vóór 1 februari van het jaar waarin de voorzieningen zijn gepland bij de gemeente Hoorn te zijn ingediend. Het verzoek dient te zijn voorzien van een duidelijk ontwerp van de voorzieningen en een gespecificeerde begroting van inkomsten en uitgaven.
Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking van dit besluit in het Gemeenteblad en met terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2008.