Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Oldambt

Beleidsregels briefadres gemeente Oldambt

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOldambt
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregels briefadres gemeente Oldambt
CiteertitelOnbekend
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Artikel 49 Wet Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-02-201107-09-2017-

01-02-2011

Streekblad

nieuwe regelgeving

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregels briefadres gemeente Oldambt

Burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt;gelezen het voorstel van de afdeling Publiekszaken d.d. 14 januari 2011;gelet op de bepalingen in artikel 49 van de Wet Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens;

B E S L U I T E N:vast te stellen: de Beleidsregels voor het toestaan van briefadres. 

Artikel 1 Maximaal aantal per adres

Een briefadres kan alleen verleend worden op een particulier adres, waar nog geen of slechts één briefadres is geregistreerd. Hierbij geldt een briefadres afgegeven aan een gezin als één briefadres. Dit betekent dat er maximaal twee personen of twee gezinnen een briefadres kunnen hebben op één adres.

Artikel 2 Maximale periode

In het algemeen is een briefadres een tijdelijk adres. Om het tijdelijke karakter te bevestigen is besloten om een briefadres in het algemeen voor een periode van maximaal zes maanden af te geven. Na het verloop van deze periode, moet de burger worden ingeschreven op een woonadres waar hij feitelijk verblijft. Hierop zijn een aantal uitzonderingen mogelijk. Deze uitzonderingen hebben te maken met de feitelijke onmogelijkheid van de burger om een woonadres te hebben.

Artikel 3 Overgangsrecht

Voor briefadressen die al zijn toegekend vóór inwerkingtreding van deze beleidsregels wordt een overgangsperiode van maximaal zes maanden gehanteerd. Daarna wordt een eventueel verzoek om verlenging getoetst aan deze beleidsregels. De beleidsregel gaat bij nieuwe aanvragen direct en onverkort gelden. Dit betekent dat voor nieuwe situaties geen overgangsperiode wordt opgenomen.

Artikel 4 Uitzonderingen

Uitzondering op regel 1 en 2 wordt gemaakt voor personen die verblijven in een instelling als bedoeld in artikel 67, derde en vierde lid, van de Wet Gba.Een dergelijke uitzondering kan ook worden gemaakt voor opvarenden van een schip. Deze mensen hebben evenmin een vast adres, zodat ook hen wordt toegestaan een briefadres aan te houden. 

Artikel 5 Slotbepaling

  • 1

    Deze beleidsregeles treden in werking met ingang van 1 februari 2011.

  • 2

    Deze beleidsregels worden aangehaald als: Beleidsregels briefadres gemeente Oldambt.

Winschoten, 1 februari 2011Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt,De secretaris, de burgemeester,

 

 

H.J.J.Groothuis P.Smit