Organisatie | Landerd |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling Landerd 2007 |
Citeertitel | Klachtenregeling Landerd 2007 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | algemene zaken |
nvt
Algemene wet bestuursrecht, hoofdstuk 9
nvt
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-08-2008 | 30-06-2012 | nieuwe regeling | 14-02-2008 Koerier, 30 juli 2008 | -2.07.355.2/GL |
Hoofdstuk 1. Begripsomschrijvingen.
Hoofdstuk 3. Interne klachtenregeling.
De ontvanger van een mondelinge of telefonische klacht tracht deze mondeling of telefonisch naar tevredenheid van de klager af te handelen.
Indien de klacht tijdens dit gesprek niet geheel tot tevredenheid van de klager kan worden afgehandeld, wijst hij (de ontvanger) de klager op de mogelijkheid zijn klacht schriftelijk of mondeling in te dienen bij het betreffende bestuursorgaan.
Titel 2. Schriftelijke klachten.
De navolgende personen nemen een schriftelijke klacht in behandeling en leggen deze ter beslissing voor aan het bevoegde bestuursorgaan:
de burgemeester in de hoedanigheid van voorzitter van het college van burgemeester en wethouders, indien het een gedraging van de gemeentesecretaris betreft en in de hoedanigheid van voorzitter van de gemeenteraad indien het een gedraging van de griffier betreft;
het bevoegde bestuursorgaan is hier het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de gemeenteraad;
de burgemeester in de hoedanigheid van voorzitter van het college van burgemeester en wethouders, indien het een gedraging van het college van burgemeester en wethouders of één van de leden van dit bestuursorgaan betreft, met inachtneming van het bepaalde onder g;
het bevoegde bestuursorgaan is hier het college van burgemeester en wethouders;
het bevoegde bestuursorgaan is hier het college van burgemeester en wethouders.
De klachtencoördinator stuurt de aangeklaagde onverwijld de klachtbrief, de eventueel daarbij meegezonden stukken en de ontvangstbevestiging in afschrift toe.
De klachtencoördinator tracht in overleg met klager en de aangeklaagde de klacht op informele wijze naar tevredenheid van de klager binnen 15 werkdagen na ontvangst van de klacht op te lossen.
Indien de klacht wordt opgelost als bedoeld in artikel 9, deelt de klachtencoördinator binnen 5 werkdagen schriftelijk aan de klager mede ervan uit te gaan dat de klacht naar diens tevredenheid is afgehandeld. De klachtencoördinator stuurt een afschrift van dit schrijven ter kennisname aan het bestuursorgaan, de beklaagde en de klachtbehandelaar.