Organisatie | Eijsden-Margraten |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Intergemeentelijke Adviescommissie behandeling bezwaarschriften gemeente Eijsden-Margraten 2011 |
Citeertitel | Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling bezwaarschriften gemeente Eijsden-Margraten 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | bestuur en recht |
Deze regeling is vervangen door de Verordening intergemeentelijke adviescommissie inzake de behandeling van bezwaarschriften 2016.
Deze regeling vervangt de Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling van bezwaarschriften van de voormalige gemeente Eijsden, vastgesteld op 31 maart 2009, en de Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling van bezwaarschriften” van de voormalige gemeente Margraten, vastgesteld op 3 maart 2009.
Algemene wet bestuursrecht
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2011 | 06-10-2016 | nieuwe regeling | 24-05-2011 Heuvelland Aktueel, 01-06-2011 | 12IB000154 |
HOOFDSTUK II BEHANDELING VAN DE BEZWAARSCHRIFTEN
Artikel 7 Overdracht bevoegdheden
De bevoegdheden ter zake de behandeling van bezwaarschriften ingevolge de artikelen
van de wet worden voor de toepassing van deze verordening uitgeoefend door de voorzitter van de commissie.
De voorzitter van de commissie kan uit eigen beweging of op verzoek van de commissie bij deskundigen advies of inlichtingen inwinnen en dezen zo nodig uitnodigen daartoe in de zitting te verschijnen. Indien daaraan kosten zijn verbonden, is vooraf machtiging van het college van burgemeester en wethouders dan wel het dagelijks bestuur van Pentasz Mergelland vereist.
Voor het houden van een hoorzitting is vereist, dat de meerderheid van het aantal per zitting fungerende leden, waaronder in ieder geval de (plaatsvervangend) voorzitter, aanwezig is.
Artikel 12 Niet deelneming aan de behandeling
De voorzitter en de fungerende leden van de commissie nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn.
De leden van de commissie, het verwerend orgaan en de belanghebbenden kunnen binnen een week na verzending van de in het eerste lid bedoelde nadere informatie aan de voorzitter van de commissie een verzoek richten tot het beleggen van een nieuwe hoorzitting. De voorzitter beslist omtrent een dergelijk verzoek.
Indien naar het oordeel van de voorzitter van de commissie de termijn van tien weken, als bedoeld in artikel 7:10, eerste lid van de wet, ontoereikend is voor achtereenvolgens het uitbrengen van een advies door de commissie en het nemen van een beslissing verzoekt deze het in het eerste lid bedoelde bestuursorgaan tijdig de beslissing te verdagen.
Lopende bezwaar – dan wel beroepsprocedures die aanhangig werden gemaakt bij de voormalige gemeente Eijsden dan wel de voormalige gemeente Margraten voor het tijdstip van de inwerkingtreding van deze verordening worden afgehandeld volgens de bepalingen van de “Verordening intergemeentelijke adviescommissie inzake de behandeling van bezwaarschriften 2008” van beide voormalige gemeenten.
Artikel 19 Intrekking oude verordeningen
De Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling van bezwaarschriften van de voormalige gemeente Eijsden, vastgesteld op 31 maart 2009, en de Verordening intergemeentelijke adviescommissie behandeling van bezwaarschriften” van de voormalige gemeente Margraten, vastgesteld op 3 maart 2009, worden ingetrokken per 1 juni 2011.