Organisatie | Zuidplas |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de vertrouwenscommissie functioneringsgesprekken burgemeester Zuidplas |
Citeertitel | Verordening op de vertrouwenscommissie functioneringsgesprekken burgemeester Zuidplas |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen.
Onbekend
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
19-05-2011 | nieuwe regeling | 19-04-2011 Hart van Holland, 18-05-2011 | R11.000060 |
Artikel 1 begripsomschrijvingen
In deze verordening wordt verstaan onder:a. gesprekken: functioneringsgesprekken van de raad met de burgemeester;b. commissie: de vertrouwenscommissie die is samengesteld uit leden van de raad die het functioneringsgesprek voeren;c. adviseurs: wethouder(s) of gemeentesecretaris die de commissie van informatie voorzien.d. commissaris: commissaris van de Koningin in de provincie
Betrokkenen voorkomen dat op allerlei wijze de vertrouwelijkheid en geheimhouding in gevaar komt. In de voorbereiding kunnen betrokkenen daarom alleen gebruik maken van eigen kennis en ervaring, van openbare bronnen en van voor dit doel vertrouwelijk verkregen informatie van wethouders en secretaris. Het op andere wijze inwinnen van inlichtingen en informatie of overleg met derden is uitgesloten.
De volgende onderwerpen worden tijdens het gesprek besproken: de burgemeester a) als voorzitter van de raad en zijn rol in het presidium of overleg met de fractievoorzitters;b) in het proces van dualisme;c) als voorzitter van het college;d) als coördinator van beleid, kwaliteitsbewaker met toepassing van artikel 170 Gemeentewet;e) die invulling geeft aan de eigen portefeuille, met name de handhaving van de openbare orde en veiligheid;f) en zijn contacten met de inwoners, organisatie en bedrijven;g) als ambassadeur en gezicht van de gemeente in de regio, provincie, rijk en Europa;h) en zijn contacten met ambtenaren, met name de gemeentesecretaris, de griffier en het management van de gemeentelijke organisatie;i) en zijn nevenfuncties en integriteit;j) en zijn, aan de profielschets gerelateerde, competenties;k) en zijn aandachtspunten uit het eerder afgenomen assessment.