Organisatie | Ede |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit Ede 2011 |
Citeertitel | Mandaatbesluit Ede 2011 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Mandatenoverzicht gemeente Ede 2011 Ondermandaatbesluiten 2011 |
Geen
Algemene wet bestuursrecht, afd. 10.1.1
Ondermandaatbesluiten
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
17-02-2011 | 01-01-2012 | Nieuw mandaatbesluit | 15-02-2011 Ede Stad 16-2-2011 | 654361 |
De burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Ede, ieder voor zover het zijn eigen bevoegdheid betreft;
Gelet op afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;
Gelet op het Organisatiebesluit van de gemeente Ede, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 29 maart 2005, gewijzigd vastgesteld op 27 april 2010;
In de volgende gevallen waarin sprake is van een namens de burgemeester of het college van burgemeester en wethouders te nemen besluit, legt de gemandateerde dit vooraf aan de burgemeester dan wel de betrokken portefeuillehouder voor:
Indien bij een te nemen besluit een andere gemeentelijke sector belang
heeft of de betreffende zaak het taakgebied van een andere gemeentelijke sector raakt, legt de gemandateerde de zaak vooraf aan het hoofd van die sector voor. Indien met hem/haar geen overeenstemming wordt bereikt, legt de gemandateerde de zaak aan de burgemeester of de betrokken portefeuillehouder voor.
Bij de uitoefening van afdoening- of ondertekeningmandaat worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
“Namens de burgemeester van Ede,
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de gemandateerde
“Namens burgemeester en wethouders,
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de gemandateerde.
Behalve in zaken met een routinematig karakter geldt ondertekeningmandaat niet voor stukken, gericht aan de Kroon, Minister, Commissaris van de Koningin, Gedeputeerde Staten en de raad van de gemeente Ede.
Tenzij dit in de overzichten behorende bij dit besluit uitdrukkelijk anders is vermeld, is de gemandateerde bevoegd directeuren1) binnen de gemeente ondermandaat te verlenen tot het geheel of gedeeltelijk uitoefenen van de hem bij dit besluit gegeven bevoegdheden. Hierbij kan hij nadere richtlijnen vaststellen.
Indien gebruik wordt gemaakt van het verleende ondermandaat als bedoeld in het eerste lid, worden uitgaande stukken als volgt ondertekend:
“Namens de burgemeester van Ede,
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de ondergemandateerde
“Namens burgemeester en wethouders,
gevolgd door de handtekening, de naam en de functieaanduiding van de ondergemandateerde.
Bij afwezigheid van functionarissen, aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden zijn toegekend, worden deze bevoegdheden uitgeoefend door hun plaatsvervanger.
Onder de uitvoering van de bevoegdheden zoals genoemd in de overzichten behorende bij dit besluit wordt tevens verstaan:
De burgemeester voornoemd,
w.g. VAN DER KNAAP
Burgemeester en wethouders voornoemd,
de adjunct-secretaris, w.g. VAN ROOIJ
de burgemeester, w.g. VAN DER KNAAP.
1) “directeuren” als bedoeld in artikel 1 van het Organisatiebesluit van de gemeente Ede, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 29 maart 2005, gewijzigd vastgesteld op 27 april 2010, te weten: directeuren van de sectoren en de commandant van de Brandweer.