Overheidsorganisatie | Gemeente Nederlek |
---|---|
Officiële naam regeling | Reglement voor de adviescommissie straatnaamgeving 2008 |
Citeertitel | Reglement voor de adviescommissie straatnaamgeving 2008 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp | straatnaamgeving |
Geen
Onbekend
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2008 | 01-01-2017 | Onbekend | 06-11-2007 Onbekend | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders;
gelet op de “Verordening straatnaamgeving en huisnummering Nederlek 1996”;
BESLUIT:
vast te stellen het navolgende reglement adviescommissie straatnaamgeving 2008.
Er is een commissie van advies aan het college van burgemeester en wethouders voor de straatnaamgeving, hierna te benoemen de commissie.
1. De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college van burgemeester en wethouders over:
de verdeling van de gemeente in wijken en buurten en het aanduiden met nummers, zo nodig aangevuld met letters of namen en
het toekennen van namen aan straten, objecten, delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken
2. Bij het toekennen van namen aan straten en objecten is de commissie verplicht rekening te houden met de uitgangspunten neergelegd in de "nadere regels te hanteren bij naamgeving van straten en objecten in de gemeente Nederlek."
1. De commissie bestaat uit:
een lid van het college van burgemeester en wethouders;
een lid namens de verenigingen die zich in gemeente Nederlek bezighouden met de lokale historie;
een algemeen lid uit de lokale gemeenschap van Krimpen aan de Lek;
een algemeen lid uit de lokale gemeenschap van Lekkerkerk;
een lid uit het kwaliteitsteam structuurvisie niet zijnde een ambtenaar in dienst van de gemeente Nederlek.
2. De leden worden door het college van burgemeester en wethouders benoemd.
3. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.
Het college van burgemeester en wethouders benoemt uit zijn midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter.
De voorzitter heeft in de commissie stemrecht.
Het college van burgemeester en wethouders wijst een medewerker Burgerzaken als secretaris van de commissie aan.
De secretaris is geen lid van de commissie.
De secretaris dient de commissie desgevraagd van advies.
De stukken van de commissie worden ondertekend door de voorzitter.
De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.
De voorzitter is, uit eigener beweging of daartoe uitgenodigd door de commissie, bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de commissie.
De commissie komt bijeen:
wanneer de voorzitter dit nodig acht of,
op verzoek van het college van burgemeester en wethouders.
De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden. De commissie werkt zoveel mogelijk op basis van een vergaderschema.
De commissie vergadert slechts als ten minste drie leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.
Besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.
De commissie vergadert en besluit in het openbaar.
Het advies van de commissie aan het college van burgemeester en wethouders bevat voor zover relevant de zienswijzen van de leden van de commissie.
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.
Dit reglement kan worden aangehaald als "Reglement voor de adviescommissie straatnaamgeving".
Aldus vastgesteld in de vergadering van Burgemeester en Wethouders van Nederlekd.d. .. .. ..
de secretaris, de burgemeester
(drs P. Schouten) (ir C.W. Veerhoek)