Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Nederlek

Reglement voor de adviescommissie straatnaamgeving 2008

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Nederlek
Officiële naam regelingReglement voor de adviescommissie straatnaamgeving 2008
CiteertitelReglement voor de adviescommissie straatnaamgeving 2008
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerpstraatnaamgeving

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200801-01-2017Onbekend

06-11-2007

Onbekend

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

REGLEMENT VOOR DE ADVIESCOMMISSIE STRAATNAAMGEVING 2008

Het college van burgemeester en wethouders;

gelet op de “Verordening straatnaamgeving en huisnummering Nederlek 1996”;

BESLUIT:

vast te stellen het navolgende reglement adviescommissie straatnaamgeving 2008.

Artikel 1 De commissie

Er is een commissie van advies aan het college van burgemeester en wethouders voor de straatnaamgeving, hierna te benoemen de commissie.

Artikel 2. Taak

  • 1. De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college van burgemeester en wethouders over:

    • a.

      de verdeling van de gemeente in wijken en buurten en het aanduiden met nummers, zo nodig aangevuld met letters of namen en

    • b.

      het toekennen van namen aan straten, objecten, delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken

  • 2. Bij het toekennen van namen aan straten en objecten is de commissie verplicht rekening te houden met de uitgangspunten neergelegd in de "nadere regels te hanteren bij naamgeving van straten en objecten in de gemeente Nederlek."

Artikel 3. Samenstelling en lidmaatschap

  • 1. De commissie bestaat uit:

    • a.

      een lid van het college van burgemeester en wethouders;

    • b.

      een lid namens de verenigingen die zich in gemeente Nederlek bezighouden met de lokale historie;

    • c.

      een algemeen lid uit de lokale gemeenschap van Krimpen aan de Lek;

    • d.

      een algemeen lid uit de lokale gemeenschap van Lekkerkerk;

    • e.

      een lid uit het kwaliteitsteam structuurvisie niet zijnde een ambtenaar in dienst van de gemeente Nederlek.

  • 2. De leden worden door het college van burgemeester en wethouders benoemd.

  • 3. De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.

Artikel 4 Voorzitter

  • 1.

    Het college van burgemeester en wethouders benoemt uit zijn midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter.

  • 2.

    De voorzitter heeft in de commissie stemrecht.

Artikel 5 Secretaris

  • 1.

    Het college van burgemeester en wethouders wijst een medewerker Burgerzaken als secretaris van de commissie aan.

  • 2.

    De secretaris is geen lid van de commissie.

  • 3.

    De secretaris dient de commissie desgevraagd van advies.

Artikel 6 Tekenen van stukken

  • 1.

    De stukken van de commissie worden ondertekend door de voorzitter.

  • 2.

    De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.

Artikel 7 Deskundigen

De voorzitter is, uit eigener beweging of daartoe uitgenodigd door de commissie, bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de commissie.

Artikel 8 Werkwijze

  • 1.

    De commissie komt bijeen:

    • a.

      wanneer de voorzitter dit nodig acht of,

    • b.

      op verzoek van het college van burgemeester en wethouders.

  • 2.

    De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden. De commissie werkt zoveel mogelijk op basis van een vergaderschema.

  • 3.

    De commissie vergadert slechts als ten minste drie leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.

  • 4.

    Besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.

  • 5.

    De commissie vergadert en besluit in het openbaar.

  • 6.

    Het advies van de commissie aan het college van burgemeester en wethouders bevat voor zover relevant de zienswijzen van de leden van de commissie.

Artikel 9 Slotbepalingen

In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.

Artikel 10 Citeertitel en inwerkingtreding

Dit reglement kan worden aangehaald als "Reglement voor de adviescommissie straatnaamgeving".

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van Burgemeester en Wethouders van Nederlekd.d. .. .. ..

de secretaris, de burgemeester

(drs P. Schouten) (ir C.W. Veerhoek)