Overheidsorganisatie | Gemeente Graft-De Rijp |
---|---|
Officiële naam regeling | Verordening cliëntenparticipatie WWB |
Citeertitel | Verordening cliëntenparticipatie WWB |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is vervangen door de Verordening cliëntenparticipatie Participatiewet gemeente Alkmaar.
Geen.
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-01-2011 | 01-07-2015 | nieuwe regeling | 14-04-2005 | Rb10-054 |
De raad van de gemeente Graft-De Rijp;
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 22 maart 2005;
Gelet op artikel 47 van de Wet werk en bijstand;
Overwegende;
dat uit een haalbaarheidsonderzoek is gebleken dat er, gezien de geringe omvang van het cliëntenbestand onvoldoende draagvlak bestaat voor het instellen van een cliëntenplatform;
dat het college van mening is dat op andere wijze inhoud kan worden gegeven aan het behartigen van de belangen van belanghebbenden door jaarlijks een cliëntenonderzoek te houden;
B E S L U I T :
vast te stellen de hierna volgende “Verordening cliëntenparticipatie WWB”.
1. Wet: de Wet werk en bijstand.
2. Belanghebbenden: personen die een uitkering ingevolge de wet ontvangen en personen die een uitkering ontvangen ingevolge de Ioaw en de Ioaz alsmede de Nuggers.
3. Nugger: de persoon die als werkzoekende is geregistreerd bij het Centrum voor Werk en Inkomen, die geen uitkeringsgerechtigde is en deelneemt aan een reïntegratietraject dat bekostigd wordt via de gemeente.
4. Sociale Zaken; Centrale uitvoeringsorganisatie Sociale Zaken gemeenten Beemster, Graft-De Rijp, Schermer en Zeevang.
Er is onvoldoende draagvlak om een cliëntenplatform op te richten.
1 Jaarlijks wordt een cliëntenonderzoek gehouden onder de belanghebbenden.
2 In dit onderzoek wordt aandacht geschonken aan:- het functioneren van Sociale Zaken- het minimabeleid- algemene zaken
3 De belanghebbenden worden op de hoogte gesteld over de resultaten.
Vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Graft-De Rijp op 14 april 2005.
De voorzitter, De griffier,